Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ladusa napisał(a):Drzwi sa tylko z jednej strony, ktores nasze lokomotywy tez tak mialy.
ET22 20XX?
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Cytat:EU07>EP07
A co to jest za modernizacja?
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 204
Liczba wątków: 6
Dołączył: 21.01.2011
Reputacja:
0
Son. napisał(a):EP08? Przestarzała mimo modernizacji. Rozumiem jednak, że dostała akcept za wygląd?
Wsadź w malucha super silnik (nie znam się na autach wiec coś wymyśl) i powiedz ze się sprawdza na 5+. Nie jest to REALNE
EP08 miała lifting. Chyba ze dla Ciebie zimna pierdół jest modernizacja?? To naklej jakąś śmieszna naklejkę na tapicerkę (o ile ma) w/w maluch i będziesz miał- Modernizacje (ot takie śmieszne porównanie).
Zapraszam na <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.gssk.cba.pl">www.gssk.cba.pl</a><!-- w -->
Kryniczanin napisał(a):Sam sobie przeczysz Myślisz że upchanie elektroniki do EU07 zrobi się ok i będzie to jeżdzić bez problemów? Ha ha ha a to dobre. Ja jestem na 99,9% że będzie więcej stać niż jeżdzić. Pokaż mi jakąś w pełni udaną Polską modernę poza EU07>EP07 i EU05>EP05. EP08 nie jest nowa tak jest przestarzała ale jest sprawdzona i to jest najważniejsze.
<SARKAZM>
No oczywiście. Było zostać przy parowozach. Sprawdzone konstrukcje, żadnej elektroniki. Coś, co prawdziwy MK pewnie doceni. A może parowozy też zbyt nowoczesne i wracamy do kolei konnej?
</SARKAZM>
Mam wrażenie, że rozmawiam ze stowarzyszeniem stetryczałych dziadków, co to twierdzą, że wszystko co dobre to już było. Nie wspominając już, że wszyscy zdają się wiedzieć lepiej, że modyfikacja będzie źle się spisywać, choć ani jedna maszyna po modernizacji jeszcze nie wyjechała na szlak. Pozostaje gratulować wizji przyszłości.
Najwyraźniej daje mi co innego do myślenia niż wam. EOT z mojej strony.
Liczba postów: 83
Liczba wątków: 7
Dołączył: 31.08.2010
Reputacja:
0
Nie dziwię się,ze wszyscy podchodzą tak sceptycznie podchodzą to tematutej modernizacji (choć faktycznie, jeszcze za wcześnie by oceniać)
Jeśli chodzi o nasze krajowe "modernizacje", to niestety, ale w 90% to jest kompletny szmelc. Wystarczy tylko posłuchać mechaników, ile ten "odświeżony" sprzęt wyjeździł na szlaku, a ile przestał na warsztacie...Jako przykład ET22-2k, a zwłaszcza te wybrakowane modele. Spierniczony tempomat, począwszy od wersji pierwszej, a skończywszy na ostatnich sztukach, które doszły, nie wspominając o innych bublach, które nie zostały zmienione.
Szynobusy, ta sama historia.Jako przykład, podlaskie SA133, które psują się niemiłosiernie, a mają zaledwie po kilka lat. Tylko się kabelek przetrze, a trzeba ściągać pół hali produkcyjnej,żeby to załatać.
A mimo to (możecie się śmiać), jak u nas rozpisywali przetarg na szynobusy to Podlaskie PR-y modliły się o to, by nie wygrał Newag.
Oczywiście,że lubię parowozy, SP45 ,bipy i nne kwiatki ,ale ich miejsce jest już dawno w muzeum. W sumie, "ile już można?".
Ja od kolei na co dzień oczekuje nowoczesności, punktualności i wygody podróżowania. W tej chwili PKP nie zapewnia niczego.
Moja wizja taboru: w większości produkty niemieckie, bo skoro nasi rodzimi producenci potrafią robić jedynie "kolejowe guano", które po kilku miesiącach jazdy trafiają na warsztat, to myślę,że czas zwrócić się do innych krajów po zakup nowego taboru, w ostateczności, modernizację.
Maszynista-stażysta
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Wiec może tak, po co komu modernizacja? Sprawa jest prosta, modernizujemy nie bez powodu, stare przestarzałe konstrukcje o prostej budowie powodują większe koszty utrzymania. Zastosowanie nowoczesnej technologii pozawala nie tylko obniżyć koszty eksploatacji, ale i również wydłużyć limity kilometrów pomiędzy naprawami co daje kolejne oszczędności. Dlaczego nie zdecydowano się na odkopanie planów EP08, między innymi z wyżej wymienionych powodów, poza tym zauważcie że już dwukrotnie próbowano pozbyć się tej serii, i to nie bez powodu. EP08 posiada wyższą prędkość konstrukcyjną, a zatem musi przechodzić bardziej wnikliwym przeglądom ze względu na bezpieczeństwo. Prowadzi to oczywiście do zwiększenia kosztów eksploatacji. Zatem wprowadzenie nowoczesnej technologii ma swoje zalety, a to ma swoja cenę.
Son. to że ktoś krytykuje wygląd zewnętrzny, nie oznacza że chce się cofnąć do epoki pary. Krytyka jest wskazana oczywiście do pewnego poziomu. Poza tym ja nie widzę w tym nic złego, za miesiąc kiedy lokomotywa wyjedzie na tory każdy będzie chciał ją sfotografować pomimo że jest brzydka.
Liczba postów: 83
Liczba wątków: 7
Dołączył: 31.08.2010
Reputacja:
0
Tak, tylko,że nie sztuka bezmyślnie wtrynić komputer i masę innych gadżetów tylko po to, by się to wszystko bez przerwy psuło, a tak właśnie wyglądają te nasze "modernizacje" . I tu patrz, koszty zamiast maleć, wzrastają, bo cała kasa leci na remont.
Maszynista-stażysta
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Mi się wydaje że te wszystkie modernizacje są takie nieudane gdyż wyglądają jak by były projektowane przez ludzi nie znających realiów pracy na kolei. Widać to np po stanowiskach maszynisty. Elektronika też nie jest przystosowana do pracy w warunkach lokomotywy. Lokomotywa to nie jest ogrzewana hala fabryczna gdzie jest w miarę stałą temperatura no i jest względnie czysto przynajmniej woda sienie leje na elektronikę. W lokomotywie może być zimno, gorąco, jest woda , czasem i śnieg, wszelaki brud, oraz dość spore przepięcia od sieci trakcyjnej.
MichałŁ napisał(a):Mi się wydaje że te wszystkie modernizacje są takie nieudane gdyż wyglądają jak by były projektowane przez ludzi nie znających realiów pracy na kolei.
Zasadniczo, Michale, samoloty też są konstruowane przez ludzi nie znających z doświadczenia realiów pracy w powietrzu. Statków i okrętów nie projektują marynarze, rakiet nie projektują astronauci.
Kwestia doświadczenia. Ale ono nie bierze się znikąd, firmy - jak ludzie - uczą się na błędach.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cóż ja również mam przeczucie że nie będzie to dobra modernizacja, lecz wolę się wstrzymać z takim komentarzami póki lokomotywa nie wyjedzie na szlak i nie dowiem się czegoś więcej. Łatwo kogoś krytykować to takie proste, trudniej jest coś samemu zrobić.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Nie wypowiadajmy się o konstrukcji, bo dyskusja jest niemerytoryczna - nikt na razie nie wie, jak się asynchrony będą spisywać, dyskutować można tylko i wyłącznie o wyglądzie, który jaki jest, każdy widzi.
Liczba postów: 271
Liczba wątków: 5
Dołączył: 08.07.2010
Reputacja:
0
Problem w tym, że na zamieszczonym zdjęciu niewiele widać.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
W moim odczuciu umiejscowienie wyświetlacza na turbo-siódemce wygląda o niebo lepiej niż w przypadku Vectrona:
Volenti non fit iniuria
|