10.07.2024, 21:17
Witam.
Jest wielce prawdopodobne, że od września 2026 da się dojechać pociągiem elektrycznym do Görlitz, toteż wydłużone mają być tam pociągi relacji Przemyśl - Wrocław. W RRJ 2024/2025 są to kolejno: 6300/3600, 6302/3602 i 6304/3604. Natomiast Dresden Hbf będzie osiągalny w 2030, co docelowo pozwoli kończyć na Leipzig Hbf. Tutaj pojawi się kilka par bezpośrednio z Wrocławia Głównego. Kluczowa jest tu też elektryfikacja LK 274 umożliwiająca jazdę przez Wałbrzych i Jelenią Górę w kierunku Frankfurtu nad Menem o który to pociąg osobiście się staram w rządzie i uważam, że czas na rozwój kierunku niemieckiego z południowej Polski, o czym świadczy popyt na kolejne pary na Berlin
Jest wielce prawdopodobne, że od września 2026 da się dojechać pociągiem elektrycznym do Görlitz, toteż wydłużone mają być tam pociągi relacji Przemyśl - Wrocław. W RRJ 2024/2025 są to kolejno: 6300/3600, 6302/3602 i 6304/3604. Natomiast Dresden Hbf będzie osiągalny w 2030, co docelowo pozwoli kończyć na Leipzig Hbf. Tutaj pojawi się kilka par bezpośrednio z Wrocławia Głównego. Kluczowa jest tu też elektryfikacja LK 274 umożliwiająca jazdę przez Wałbrzych i Jelenią Górę w kierunku Frankfurtu nad Menem o który to pociąg osobiście się staram w rządzie i uważam, że czas na rozwój kierunku niemieckiego z południowej Polski, o czym świadczy popyt na kolejne pary na Berlin