Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 17.04.2011
Reputacja:
0
Witam was wszystkich, mam pytanie dotyczące znaków na kolei i w metrze ich różnic itd. można takie informacje znaleźć w dzienniku ustaw ale mam z tym problem. pomóżcie
//Pisz staranniej.
przem710
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 17.04.2011
Reputacja:
0
Ok. Mam sygnalizację w metrze a różnice jak wygląda ona na kolei, sa wogóle jakies różnice ?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Te instrukcje, które przesłał rustsaltz, dotyczą metra.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 17.04.2011
Reputacja:
0
A teraz dotyczące kolei, jakie są różnice ?
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
Na metrze jak i na kolei stosuje się te same sygnalizacje manewrowe. W świetlnej jest o tyle różnica, że w kolei pomarańczowe ciągłe oznacza co innego niż w metrze. W Kolei - jazda z Vmax, następny semafor S1 (stój, czerwone ciągłe), a w metrze jazda z V=40km/h następny stój.
Metro jako jedno z dwóch linii w Polsce posiada 2stawną SBL, tak jak linia WKD. Działa to na tej samej zasadzie. W Metrze za to pojawiają się dodatkowe wskaźniki, lub trochę zmienione w porównaniu do kolei. Na pewno te same oznaczające odcinek rozpoczęcia i zakończenia odcinka ze zmniejszoną prędkością.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 17.04.2011
Reputacja:
0
Kiedy na kolei mamy do czynienia z sygnałem sn, czyli nieoświetlony semafor ?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Na kolei de facto nie powinien wystąpić. Przepisy nie wyróżniają tego jako sygnał, ale mówią, że obok ciemnego semafora przejechać nie wolno.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Świetlnego raczej nie, ale kształtowego już tak, bo takich semaforów jest sporo.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Dla kształtowego sygnałem miarodajnym jest ramię, a te raczej trudno wygasić
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Ale teoretycznie mo¿e siê to ramie zwiesiæ - chocia¿ konstrukcja mechaniczna takiego semafora powinna gwarantowaæ opadniêcie ramion do sygna³u stój w przypadku np. zerwania pêdni.
Ale przejechaæ obok wygaszonego wolno, oczywi¶cie na rozkaz.