Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Ta sama instrukcja mówi, że światła są "dodatkowo"
Cytat:Ale teoretycznie może się to ramie zwiesić - chociaż konstrukcja mechaniczna takiego semafora powinna gwarantować opadnięcie ramion do sygnału stój w przypadku np. zerwania pędni.
Tak też jest. W każdym przypadku zerwania pędni urządzenia są doprowadzane do stanu bezpieczniejszego dla ruchu. To samo tyczy się zaniku napięcia w urządzeniach.
Cytat:Ale przejechać obok wygaszonego wolno, oczywiście na rozkaz.
Na rozkaz wszędzie można
. Rozpatrujemy sytuacje normalne.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Sprawdziłem, faktycznie w starym E1 jest o tym mowa, w nowych nie ma. Jaki jest więc sygnał miarodajny?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Pomijać sygnał "na gębę" można przy manewrach, przy jazdach pociągowych musi być rozkaz lub Sz. W sumie widząc czerwone i podniesione ramię należałoby wybrać sygnał bezpieczniejszy i drzeć się o semafor.
EDIT: A jednak, nowe Ie-1 mówi o tym, że sygnał dzienny jest miarodajny. Doczytałem, przepraszam za zamieszanie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL