Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Łódź Fabryczna
#46
Pustka, bo komercjalizacja obiktu dopiero będzie następować, to co jest obecnie to i tak sukces, bo robione to było na ostatnią chwilę. Perony jak perony, obecny standart w europie.

Wjeście dworca Zachodniego jest wzorowane na łódzkim nie na odwrót.
Odpowiedz

#47
Tylko najpierw oddano Zachodni, a potem Fabryczny, ale to dyskusja z cyklu co było pierwsze: jajko czy kura? Smile

Natomiast komercjalizacja Zachodniego nastąpiła z dniem otwarcia przykładowo.

Jeśli chodzi o perony, to ani Katowice, ani Poznań Główny, ani Wrocław Główny, tudzież Szczecin Główny czy inne zmodernizowane dworce nie maja tak podobnych peronów do Centralnego. Smile Jeśli szukamy poz Polską, to Berlin Główny czy Zurich Głowny też nie maja inne perony. Smile
Odpowiedz

#48
Projekt dworca Fabrycznegobył znany na długo zanim zabrano się za Zachodni.

Komercjalizacja dworca Fabrycznego nie nastąpiła wcześniej, bo dopiero na ostatnie kilkanaście dni było w pełni wiadomo, czy uda się dworzec otworzyć + dopiero nie dawno PKP SA przydzieliło menedżera do tych celów.

Perony dla mnie jak każde inne na zmodernizowanych obiktach poza szczegółami jak kolor pasa bezpieczeństwa.
Odpowiedz

#49
(13.12.2016, 08:27)masovian napisał(a): ale to dyskusja z cyklu co było pierwsze: jajko czy kura? Smile

Na to jest bardzo prosta odpowiedź, ale trochę OT Tongue
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#50
(13.12.2016, 09:56)Urbi napisał(a): Perony dla mnie jak każde inne na zmodernizowanych obiktach poza szczegółami jak kolor pasa bezpieczeństwa.

Ilość: 4
Lokalizacja: podziemne.
Ponadto do każdego schody ruchome. 

Gdzie są ich takie właściwości oprócz stacji W-wa centrala i Łódź Fabryczna?
Odpowiedz

#51
Chodzi o stylistyke, nie o lokalizację i szczegóły.
Odpowiedz

#52
Właśnie przed chwilą obejrzałem reportaż o nowo otwartym dworcu Łódź Fabryczna. Pierwsi pasażerowie zobaczyli ogrom tego dworca.
Nie byłem tam na miejscu, ale widać było w telewizji, jaki jest nowoczesny i podziemny.
On bardzo przypomina Dworzec Centralny w Warszawie, ale ja uważam, że jest większy od Centralnego i nowocześniejszy, a Łódź przecież to drugie największe miasto po Warszawie.
Centralny, w stolicy chyba nie ma porównania do tego w Łodzi Fabrycznej.

I ja jestem za tym, by nie tylko Warszawa miała podziemny dworzec, ale i inne, duże, największe miasta, tak jak Łódź.

(20.12.2016, 19:46)Koni napisał(a): Właśnie przed chwilą obejrzałem reportaż o nowo otwartym dworcu Łódź Fabryczna. Pierwsi pasażerowie zobaczyli ogrom tego dworca.
Nie byłem tam na miejscu, ale widać było w telewizji, jaki jest nowoczesny i podziemny.
On bardzo przypomina Dworzec Centralny w Warszawie, ale ja uważam, że jest większy od Centralnego i nowocześniejszy, a Łódź przecież to drugie największe miasto po Warszawie.
Centralny, w stolicy chyba nie ma porównania do tego w Łodzi Fabrycznej.

I ja jestem za tym, by nie tylko Warszawa miała podziemny dworzec, ale i inne, duże, największe miasta, tak jak Łódź.
Podobno niesamowity koszt był modernizacji, bo ponad miliard złotych. Chyba żaden inny dworzec w niektórych, największych miastach nie był zmodernizowany za taką, ogromną sumę?
Ile tam zużyto metali, drutów, kabli, metalowych słupów i cementu?
Ogromna ilość materiałów i olbrzymie koszty.
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.

Odpowiedz

#53
(20.12.2016, 19:46)Koni napisał(a): On bardzo przypomina Dworzec Centralny w Warszawie, ale ja uważam, że jest większy od Centralnego

Nie jest większy. Jest mniejszy.

Cytat:i nowocześniejszy, a Łódź przecież to drugie największe miasto po Warszawie.

Nie jest. W wyniku wyludniani się Łódź spadłą na trzecie miejsce pod względem ludności.

Cytat:Centralny, w stolicy chyba nie ma porównania do tego w Łodzi Fabrycznej.

Część peronowa bardzo podobna. Cztery perony i do każdego schody ruchome.

Cytat:Podobno niesamowity koszt był modernizacji, bo ponad miliard złotych. Chyba żaden inny dworzec w niektórych, największych miastach nie był zmodernizowany za taką, ogromną sumę?

Bo on nie został zmodernizowany, lecz zbudowany na nowo. I takie są koszty budowanai podziemnych stacji. Dlatego metro było budowane przez kilkadziesiąt lat.
Odpowiedz

#54
Koszt inwestycji to ponad 1,7mld. Co do wielkości to kwestia sporna, wiadomo na pewno, że przpustowość NŁF to 200 tyś pasażerów dziennie, dane dla Centralnego są nieznane. Układ peronowy jest podobny, lecz NŁF jest decydowanie bardziej przyjemna dla oka. Użyto zdecydowanie lepszych materiałów, stacja jest dużo lepiej oświetlona, od mrocznego Centralnego + na dworzec i perony 2 i 3 w Łodzi wpada naturalne światło przez świetlik co szczególne ładnie się prezentuje w słoneczny dzień, a co nigdy nie będzie możliwę na dworcu w Warszawie.
Odpowiedz

#55
No to teraz już wiem lepiej na temat tego dworca.
Skoro on był właściwie od nowa budowany, to nic dziwnego, że takie koszty w to włożono. Zresztą, czy dworzec w Łodzi Fabrycznej jest większy, czy mniejszy od Dworca Centralnego, to i tak te jest nowocześniejszy i bardziej przyjazny niż na Centralnym, który uważam wcale nie zachwyca wyglądem i architekturą.
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.

Odpowiedz

#56
To kwestia gustu. Mi się na razie podobają bardziej inne dworce np. Poznań Główny i Katowice. Ale Fabryczny wygląda na funkcjonalny. Dworzec autobusowy drzwi w drzwi i nie jest on taką fuszerką jak MDA w Krakowie.
Odpowiedz

#57
Oczywiście, to sprawa własnego gustu.

Ale podobno wielu podróżnych i Łodzian jest zachwyconych nowym dworcem i twierdzą, że jest największy nie tylko w Polsce, ale i w Europie.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale to też mogą być opinię trochę przesadzone, bo przecież w Katowicach też jest spory dworzec, jak i we Wrocławiu.

A co do Łodzi Fabrycznej, użyto dobrych materiałów budowlanych i innych elementów, gdy go budowano i stąd tak duże koszty.
Bo materiały lepszej jakości są oczywiście droższe od tych gorszych materiałów.
No i też remont tunelu podziemnego, a wiemy, jakie były koszty budowy kolejnej linii metra w Warszawie.
To znaczy ja nie znam tych kosztów, ale to były ogromne koszty.
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.

Odpowiedz

#58
(21.12.2016, 17:38)Koni napisał(a): Ale podobno wielu podróżnych i Łodzian jest zachwyconych nowym dworcem i twierdzą, że jest największy nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

Szkoda, że nie w świecie i w całej galaktyce... Smile

Cytat:Nie wiem ile w tym prawdy, ale to też mogą być opinię trochę przesadzone, bo przecież w Katowicach też jest spory dworzec, jak i we Wrocławiu.

Bo są przesadzone. Największym dworcem w Polsce pod względem powirzchni hali pozostaje niezmiennie Wrocłąw Główny.
Odpowiedz

#59
Oficjalne pod względem powierzchni nowy dworzec Fabrycznych jest największy kraju i trzeci w Europie.

Trochę liczb - http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/infor...rcem-3248/
Odpowiedz

#60
To mi wygląda na propagandę sukcesu. Widziałem parę dworców w Polsce i zagranicą, a Fabryczny nie wygląda na przesadnie wielki... Oczywiście jesli się doliczy plac przed dworcem i cały tunel, to wyjdą kosmiczne liczby....
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Łódź Kaliska ET40 7 5 101 21.10.2016, 20:11
Ostatni post: MateuszG
  [£ód¼] Budowa podziemnego dworca £ód¼ Fabryczna Obleśny Szczur 188 80 242 07.02.2014, 20:47
Ostatni post: Urbi
  Dworzec Łódź Widzew. Rozpoczęła się budowa peronów pitagoras23 10 7 425 07.11.2013, 21:23
Ostatni post: Urbi
  Łódź Kaliska-Główna? norbert 17 9 110 10.03.2013, 14:45
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.