Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PolskiBus - konkurencja również dla kolei
Mariusz W. napisał(a):...po spełnieniu określonych wymogów...

Tylko że te wymogi są niekiedy tak wygórowane, że przewoźnikom się to po prostu może nie opłacać.
Jednym z największym mankamentów, jest drogi dostęp do infrastruktury. Tutaj niestety cena nie zawsze idzie w parze z jakością.
Odpowiedz

Adams napisał(a):Tylko że te wymogi są niekiedy tak wygórowane, że przewoźnikom się to po prostu może nie opłacać.
Akurat w temacie bezpieczeństwa nie powinno się oszczędzać.

Cytat:Jednym z największym mankamentów, jest drogi dostęp do infrastruktury. Tutaj niestety cena nie zawsze idzie w parze z jakością.
Dopóki nikt nie wpadnie na to, że lepiej obniżać stawki niż dotować przewoźników nic się nie zmieni.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Cytat: Najpopularniejszy przewoźnik autobusowy w Polsce rzuca wyzwanie PKP Intercity. Do końca stycznia na trasach gdzie kursuje Pendolino PolskiBus oferuje znacznie tańsze bilety na przejazd.

Promocja Polskiego Busa nazywa się Wielki Zimowy Cenorozbijacz.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 47102.html

Tak się prowadzi biznes.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Już widzę te dzikie tłumy krawaciarzy, które się rzucą do PB Big Grin
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Krawaciarze nie ale inne grupy społeczne.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

Ja osobiście już od dawana podróżuję Polskim Busem. Wiadomo na długich trasach podróż autokarem jest dosyć niewygodna i uciążliwa dlatego na takich trasach wybieram pociąg. Ale takie trasy jak Kraków, Katowice i to w cenie 20 złotych, cóż czysta przyjemność. Tak się zastanawiam jak oni to robią że nie generują strat tylko zyski ??
Odpowiedz

Poznanski_mech napisał(a):Krawaciarze nie ale inne grupy społeczne.
Inne grupy społeczne już dawno jeżdżą PB Big Grin

Cytat:Tak się zastanawiam jak oni to robią że nie generują strat tylko zyski ??
Koszt uruchomienia autobusu jest mniejszy, można coś na podatku poczarować, nie ma armii nierobów itd...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Rafael.J.Wasil napisał(a):Tak się zastanawiam jak oni to robią że nie generują strat tylko zyski ??

Ich podstawowe bryki mają duże więcej miejsc niż standardowy PKS, a poza tym dbają o to, żeby nie wozić powietrza. Mają zmienne ceny. Gdy jest dużo chętnych, to podnoszą ceny. Gdy nie ma chętnych, to tylko minimalizują straty i średnio wychodzi na zysk. Numery znane z tanich linii lotniczych. EIP miało mieć podobny system, ale dotychczas "nie dało się".
Odpowiedz

Dodatkowo mają prostą taryfę i system sprzedaży. Bez ulg, bez możliwości kupna u kierowcy, z ograniczoną liczbą stacjonarnych punktów sprzedaży. To też zmniejsza koszty.
Odpowiedz

Zmienność ceny powoduje, że taryfa nie jest taka prosta. Jest rzeczywiście brak ulg. Natomiast liczba punktów sprzedaży nie jest ograniczona tyle, że mało jest chętnych do tego. Bo każdy bilet u pośrednika to 5 zł więcej i tak samo jest robiony w internecie, jak dla każdego innego pasażera...
Odpowiedz

DamianT napisał(a):Cytat: Najpopularniejszy przewoźnik autobusowy w Polsce rzuca wyzwanie PKP Intercity. Do końca stycznia na trasach gdzie kursuje Pendolino PolskiBus oferuje znacznie tańsze bilety na przejazd.


Promocja Polskiego Busa nazywa się Wielki Zimowy Cenorozbijacz.


http://www.transport-publ...lino-47102.html


Tak się prowadzi biznes.

Z drugiej strony po tym weekendzie zawieszają kilkanaście połączeń...
Odpowiedz

O tym niestety metro i inne media dla lemingów milczą Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

14 par. Szczegółowa rozpiska:
linia P1 Warszawa – Gdańsk: 3 pary z 15;
linia P2 Warszawa – Bydgoszcz: 1 para z 6;
linia P3 Warszawa – Berlin: 1 para do i z Poznania (bez przyst. pośrednich) z 7;
linia P4 Warszawa – Praga: 5 par do i z Wrocławia (w tym 2 albo 3 kursy przez Łódź) z 22;
linia P5 Warszawa – Wiedeń: 1 para do i z Katowic z 9;
linia P9 Warszawa – Radom: 2,5 pary od pn. do pt. z 10,5 i 1 para w wychodne i święta z 6;
linia P10 Warszawa – Rzeszów: 1 para (bez przyst. pośrednich) z 6.

Zawieszenie do 26 marca br.


Swoją drogą, jak to jest że linia P1 jako jedyna nie jest linią ekspresową, a nie są czczone w niej ulgi ustawowe?
Odpowiedz

Większość busiarstwa nie akceptuje ulg ustawowych i nikt się ich nie czepia, pewnie ta sama zasada. Wink
Odpowiedz

To w takim razie jaki sens ma linia ekspresowa? Zrobić pospieszne tak jak P1 i problem braku postojów w Częstochowie rozwiązany.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.