Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
To fakt, że Minister Nowak działa w dobrym kierunku, ale myślę też, że główna w tym zasługa jego doradców. Choć oczywiście to on podejmuje ostateczne decyzje, a ta o składach zespolonych jest moim zdaniem trafiona. Byleby te składy były sprawdzone.
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
Maciej napisał(a):Ale zarówno IC jak i PLK to przedsiębiorstwa państwowe, więc rząd mógłby sypnąć kasą, zgarnąć jeszcze więcej z UE i wreszcie ogarnąć PKP, prawda?
No właśnie rząd nie może od tak sypnąć kasy na wkład własny dla tych firm, gdyż od razu będzie to kwalifikowane przez KE jako niedozwolona pomoc publiczna. Jedynymi możliwościami są kredyty w EBOiR lub EBI ale żeby je uzyskać firmy muszą posiadać zapewnione wieloletnie finansowanie czy to misji publicznej czy infrastruktury.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
W przeciwieństwie do Pendolino tutaj mówimy o pociągach dla budżetowych TLeK, nie powinno być tu wielu zastrzeżeń KE.
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
sphinx, Nie chodzi bezpośrednio o rodzaj pociągu ale o mechanizm dofinansowania przedsiębiorstwa. Według KE jeżeli firma nie posiada odpowiednich środków na wkład własny to powinna korzystać z metod finansowania, takich jak kredyty czy wieloletnie umowy dofinansowania misji publicznej. Sytuacja w której rząd daje firmie pieniądze tylko dlatego, że brakuje im na wkład własny jest traktowane jako niedozwolona pomoc publiczna.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
A kto powiedział, że rząd sypnie kasą bezpośrednio? To trochę nadinterpretacja słów ministra,raczej chodziło o to, że MI będzie wspierać PIC w zdobywaniu wkładu własnego, ale legalnie, przecież nikt nie zaryzykuje otwartym konfliktem z KE. A np. umowa dofinansowania misji publicznej zależy od kategorii pociągu, KE zwalcza dofinansowywanie pociągów wyższych kategorii, dla zamożniejszych klientów - one mają jeździć komercyjnie.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
PIC kupuje nowe nie tylko piętrusy, ale też zwykłe wagony:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
A konkretniej:
Cytat:Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie fabrycznie nowych 25 pasażerskich wagonów kolejowych w tym:
1) 4 (czterech) bezprzedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych klasy pierwszej,
2) 9 (dziewięć) bezprzedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych klasy drugiej każdy z miejscami na 8 (osiem) rowerów,
3) 4 (czterech) przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych klasy pierwszej,
4) 8 (osiem) przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych klasy drugiej przystosowanych do obsługi niepełnosprawnych.
Warunek doświadczenia podobny jak w przypadku piętrusów tj. łapią się Pesa i Newag. Ciekawe czy któryś z nich wystartuje.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Myślę, że przede wszystkim FPS myśli o kontynuacji serii. Będą mieli łatwiej, choć... ciekawe czy ZNTK Poznań dalej da radę strugać im wózki w tych spartańskich warunkach.
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
przewoz, Mówisz o kontynuowaniu dostaw przez FPS, a chciałem zapytać czy w końcu w całości zostały zrealizowane dostawy wagonów z poprzedniego przetargu wygranego przez poznańską firmę. ;-)
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Tylko, że oferent musi się wykazać odpowiednią kondycją finansową, niezaleganiem ze składkami itp. Kto poręczy bankrutowi 10 baniek zdolności kredytowej? Szczególnie w sytuacji gdy poprzednie, mniejsze (!) zamówienie skończyło się wstydliwą porażką FPSu?
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Dostawy FPS zostały o ile wiem już zrealizowane. Ale te wagony rozpełzły się po różnych pociągach.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
A tak zapytam z innej beczki, ale nadal inwestycyjnej :-P , ile FPS wyprodukował / ma wyprodukować tych jedynek IC - 158A?
Tutaj więcej o nowych 25 wagonach dla PKP IC. http://www.rynek-kolejowy.pl/32074/PKP_ ... agonow.htm
Wagony te mają być wykorzystywane na trasie Wrocław – Poznań – Gdynia. Przewoźnik chce dofinansować ich zakup ze środków unijnych. - Mam nadzieję ten projekt w najbliższym czasie znajdzie się na liście podstawowej POIiŚ. Nawet jak znajdziemy się na liście rezerwowej przetarg będzie gotowy do ogłoszenia – zapowiadał kilka tygodni temu Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Aktualizacja projektów na liście POIiŚ nastąpi prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu.
EDIT:
pepe, dzięki za info
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Przetarg na 25 wagonów dla PKP Intercity: Odwołanie Pesy oddalone
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie Pesy od warunków przetargu PKP Intercity na zakup 25 pasażerskich wagonów kolejowych. Może to zmniejszyć konkurencję w przetargu, którego stawką jest ok. 150 milionów złotych.
źródło: Rynek kolejowy
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
Maciej napisał(a):ile FPS wyprodukował / ma wyprodukować tych jedynek IC - 158A?
Na stanie IC są 3 sztuki wagonów tego typu.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na gruntowną modernizację 68 wagonów o wartości ponad 178 mln złotych. Naprawy przeprowadzą trzy firmy: H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, NEWAG oraz Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”
Po modernizacji wagony, 1 i 2 klasy będą przystosowane do prędkości 160 km/h. Zostaną wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, wieszaki do przewozu rowerów oraz
w klimatyzację.
Z wagonów, które zaczną jeździć po torach już pod koniec 2012 roku, każdego dnia skorzysta ponad 3 tysiące pasażerów na trasie: Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Poznań – Szczecin.
źródło: www.kurierkolejowy.eu
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cytat:Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami 160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.
A to ciekawe, bo obecnie PKP IC posiada 57 lokomotyw do 160 km/h (EU07A-1, EP09- 46, EU44-10). Przyszłość Pendolino również nie jest pewna.
|