Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inwestycyjna ofensywa w PKP Intercity
#76
Cytat:Czy kursy w środku tygodnia, w godzinach np. przedpołudniowych mają szansę się zbilansować nawet na tak obleganej linii, biorąc pod uwagę jak wysokie są koszty dostępu? Nie wiem, jak wygląda obłożenie tych kursów, jednak nie zdziwiłbym się, gdyby wychodziły na minus, a straty z ich kursowania byłyby rekompensowane zyskami z bardziej dochodowych połączeń na tej trasie.

Bo tak mniej, więcej wychodzi... Na szczytowych kursują głównie pasażerowie z biletami miesięcznymi (ale nie tylko), ale mimo to w środku tygodnia też są pasażerowie z Łodzi i Skierniewic, lecz głównie biletami jednorazowymi... Dlatego bardzo denerwują mnie stwierdzenia, że pociągi, że pociągi Wwa - Łódź powinny kursować wyłącznie w szczycie (czytując Kolejarza65)... Może poza szczytówki się nie bilansują (szczególnie, że na Wwa - Łódź stawka dostępu do torów jest nadal taka sam, a na Wwa - Gdańsk UKT wymusił obniżenie kosztów), więc można się umówić, że poza szczytówki będą dotowane (jeśli PKP IC tak chce), bo szczytówki się bilansują (przynajmniej na zero).

Cytat: Czy zakładając brak dofinansowania prowadzenie przewozów między Warszawą a Łodzią to taki złoty interes?

Jednak to, że od przejęcia przewozów pośpiesznych do PKP PR, nadal nie chcą dotacji od MT, to czymś świadczy... (jak by chcieli, to już dawno by to załatwili)
Odpowiedz

#77
Urbi napisał(a):nadal będzie[my] szykanowani pretensjami: dlaczego na krótkiej WWa - Łódź kursuje 11 wagonów, a na Warszawa - Przemyśl przez Sandomierz tylko 4 wagony....

A co Ty się przejmujesz? Ty o tym decydowałeś, czy co? W Polsce zawsze znajdzie się ktoś z "pretensjami do garbatego, że ma dzieci proste".

Jak Łódź-Warszawa wygeneruje potok na 11 piętrusów, to co zrobisz? Będziesz się martwił, że ktoś tam pomstuje, że jego ulubiona linia ma mniejszą siłę nabywczą?
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#78
PKP Intercity po raz kolejny przesunęło termin składania ofert na dostawę 30 pasażerskich wagonów piętrowych. Otwarcie ofert miało nastąpić w ten piątek, 28 września. Nową datą jest 30 listopada 2012 r.

Ostatnio termin został przesunięty w lipcu. Powodem był niezakończony proces pozyskiwania dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Z kolei pod koniec maja 2012 r. PKP Intercity wprowadziło szereg zmian w specyfikacji zamówienia na dostawę 30 piętrowych wagonów pasażerskich. To wpłynęło na ustalenie terminu składania ofert na lipiec 2012 r.

źródło: Kurier Kolejowy

To, co tutaj napisano stoi w sprzeczności z tym, co pojawiło się na forum wcześniej. To jak to w końcu jest z tymi wagonami piętrowymi?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#79
Toć już pisałem: odwlekają, bo spodziewają się (i słusznie) że Pendolino zostanie ostatecznie uwalone przez KE, i wtedy będą mogli wrócić przynajmniej do tematu piętrusów.

To znaczy, że zachowali resztki zdrowego rozsądku. Jestem ciężko zaskoczony tym faktem ;-P
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#80
A przecież pierwsze Pendolino już przez Alstom zostało stworzone i jest wykańczane we Włoszech.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#81
Gotowe jest tylko pudło. Do gotowego pojazdu jeszcze długa droga, prawdopodobnie pierwsza sztuka przybędzie na jesień 2013, są nawet palny aby pojawiła się na Tarko.

Oczywiście to wszystko będzie możliwe jak tylko będzie dotacja z UE.
Odpowiedz

#82
175 milionów złotych jest wart kontrakt na zakup 25 nowych wagonów, który PKP Intercity podpisało właśnie z Fabryką Pojazdów Szynowych H. Cegielski w Poznaniu. Pierwsze wagony pojawią się na torach już w 2014 r.

Wykonawca na realizację zamówienia będzie miał 18 miesięcy. Wartość kontraktu wyniesie 175 029 000 zł brutto. Połowa środków będzie pochodzić z UE. - To największy kontrakt na nowy tabor, który podpisujemy od 10 lat - powiedział Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

Z 25 nowoczesnych wagonów już od 2014 r. będą mogli korzystać podróżni w pociągach TLK na trasie Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. Jest to pierwszy tak duży zakup wagonów spółki PKP Intercity od 2008 roku.

źródło: Kurier Kolejowy

Wśród zamówionych wagonów będą także te, które na własne oczy widzieliśmy podczas wizyty w fabryce.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#83
http://forumkolejowe.pl/inwestycyjna-of ... 535,75.htm

Otwarcie ofert w największym przetargu znów przesunięte, tym razem na 28.11.
Odpowiedz

#84
Piszą o Pendolino:

W połowie przyszłego roku pierwsze testy Pendolino w Polsce

Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75248,12921773,W_p ... z2DKuJ1Z6h
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#85
Gazeta Wrocławska:
PKP Intercity kupi 25 wagonów, które będą kursować na trasie Wrocław - Gdynia przez Poznań, Inowrocław, Bydgoszcz i Tczew.
Nowy tabor dostarczy przewoźnikowi firma H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych. Już w 2013 roku 11 z 25 wagonów pojawi się w barwach Intercity na polskich torach.

Dzisiaj PKP IC podpisała umowę na dofinansowanie zakupu taboru. Unia Europejska przekaże na ten cel ponad 65 mln zł.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

#86
20 lokomotyw PKP Intercity do modernizacji

Do końca 2013 roku PKP Intercity wykona naprawy rewizyjne 18 lokomotyw EP-09. Zostaną one również poddane modernizacji - 6 z nich jeszcze w tym roku, pozostałe w przyszłym. Przewoźnik wzbogaci się też o kolejne dwie lokomotywy EU07A.

całość: Rynek Kolejowy
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#87
Ofensywy inwestycyjnej ciąg dalszy:

http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/pr ... owych.html

Przetarg na modernizację 20 lokomotyw SM42, podzielony na dwie części:
1. 10 sztuk jednosilnikowych o mocy 550-600kW oraz urządzeniem umożliwiającym zasilanie pociągu.
2. 10 sztuk dwusilnikowych lokomotyw o mocy min. 800kW, również z możliwością zasilania pociągu w energię elektryczną.

Otwarcie ofert ma nastąpić 15 kwietnia, najkorzystniejsza zostanie wybrana na podstawie dwóch kryteriów: ceny (20%) i długości gwarancji (20%, 1 pkt za każdy miesiąc ponad 36 miesięcy).
Odpowiedz

#88
sphinx napisał(a):1. 10 sztuk jednosilnikowych o mocy 550-600kW oraz urządzeniem umożliwiającym zasilanie pociągu.

Błąd - jednosilnikowe, ale z możliwością manewrów krótkich na akumulatorach (manewry na Grochowie są tak prowadzone między innymi).
Termin realizacji: 300 dni na pierwszą.
Odpowiedz

#89
Otwarto oferty na moderny SM42:

1. Moderna jednosilnikowa: Newag (35 547 000,00), CZ Loko (45 934 350,00 ), Pesa (37 515 000,00).
2. Moderna dwusilnikowa: Newag ( 41 143 500,00), Pesa (46 494 000,00).

Tylko Newag zmieścił się w kwocie przeznaczonej na realizację zamówienia więc jeśli nie narobił byków w ofercie to powinien wygrać niezależnie od długości gwarancji.
Odpowiedz

#90
Dzisiaj ogłoszono przetarg na dostawę 20 wagonów dla PKP IC (w tym 2 restauracyjne, 8 bezprzedziałowych 2. klasy, 4 bezprzedziałowe 1. klasy, 4 przedziałowe 1. klasy z przedziałami business, 2 przedziałowe 2. klasy przystosowane dla osób niepełnosprawnych).

http://intercity.pl/pl/dokumenty/przeta ... %20wag.pdf
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
14 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.