Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
TOMEKKOT, skoro da się przekopać pod Wisłą w Warszawie to da się też przekopać pod węższą od niej stanowczo Odrą i innymi ciekami wodnymi, które przez Wrocław przepływają. Nie jestem uprawniony do debatowania o projekcie metra wrocławskiego, bo nikt nigdy nie pokazał planowanego przebiegu trasy.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Wrocław nie leży na tak wielu wyspach, tzn. może i leży, ale centrum stanowi raczej zwarty ląd, przez Odrę trzeba przeprawiać się jadąc w kierunku Placu Grunwaldzkiego - jeden z głównych placów Wrocławia, ale przekop pod Odrą, która nie jest tu zbyt szeroka chyba nie stanowiłby problemu. Największy problem to ścisła zabytkowa zabudowa Starego Miasta - mogłyby się pojawić kłopoty z drążeniem tunelu.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
A nie szłoby bliżej dworca puścić? Zawsze + dla systemu, odciąży sieć tramwajową - część tłumów z dworca wsiądzie do metra.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Hmmm, nie za wiele razy by³em we Wroc³awiu, wiêc nie wiem na jakich ulicach ruch siê skupia na co dzieñ. Dla osoby, która przyje¿d¿a tu na kilka dni taki uk³ad linii jest raczej ¶redni - najbardziej mnie dziwi to odsuniêcie od g³ównego dworca kolejowego, ale mo¿e chodzi tu o jakie¶ niekorzystne warunki geologiczne?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
O geologii nie mam zielonego pojęcia, ale o ile jeszcze kraniec sołtysowicki jest w miarę przemyślany to kraniec na Świebodzkim sensu nie ma - jeśli już, to pójść na północ i zamiast na Świebodzkim to skończyć na Placu Jana Pawła II lub Strzegomskim, które są w ciągu ul. Legnickiej. Dla mieszkańców Wrocławia rzeczą jasną jest, że Legnicka potrafi zapchać się wielokilometrowo, tym bardziej, jeśli coś się dzieje na Stadionie Miejskim.
Teraz to ten "lewy" koniec wypada w centrum miasta i chyba trochę burzy sens metra. Wydaje mi się, że tak jak wspomniałem, to ma jakiś związek z planowaną od dawien dawna reaktywacją Świebodzkiego na połączenia ze Wrocławiem-Strachowice.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Z tego co widzę, są też zaznaczone linie nadziemne. I to jest wg. mnie o wiele lepszy pomysł niż tradycyjne metro. Podobnie jak @szczur nie za często byłem w Wrocławiu, to jednak budowa linii nadziemnej chyba była by o wiele tańsza a spełniła by zgrubsza to samo założenie