Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szybka jazda na szlaku o ograniczonej prędkości
#1
Jak w temacie.
Jest sobie jakaś podrzędna linia kolejowa gdzie obowiązuje prędkość 30km/h.
Co się może stać gdy skład będzie jechał np.: z prędkością 60km/h?

Co może się dziać z taborem lub torowiskiem w takiej sytuacji?
Odpowiedz

#2
To ja zapytam siê Ciebie tak: jest sobie dziurawa, krêta i w±ska droga, przy której stoi ograniczenie do 30km/h, a Ty zaczniesz tam pruæ 60km/h. Co siê stanie?
Odpowiedz

#3
Myślę, że pytanie wzięło się z życia. To o czym mówisz Szczurku to z jednej strony dobry przykład, ale z drugiej wiem, z własnego doświadczenia, że niektóre znaki drogowe są stawiane 'z dupy' i nie mają żadnego odniesienia do rzeczywistości. I chyba dlatego takie pytani jak to wygląda na kolei.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

#4
Na kolei może zdarzyć się tak samo - nie każde ograniczenie jest życiowe, ale do każdego trzeba się stosować, bo a nóż widelec...
Odpowiedz

#5
fred77, pewnie, że gdybyś pojechał 50 albo 60 to może nic by się nie stało, bo ograniczenia stawia się surowo - wyznacza się najbezpieczniejszą prędkość. Wiele w WOSach wpisów - zły stan rozjazdów, max. 20 km/h. Nie oznacza to, że rozjazd czuje, że jedziesz 30 i od razu Cię wykoleja ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#6
Ale jak się wykoleisz nawet z innego powodu a na taśmie biedzie więcej niż 20 to masz przeje****.
Odpowiedz

#7
MichałŁ napisał(a):...to masz przeje****.
Przechlapane oczywiście :roll: Poza tym spora część ograniczeń jest jak najbardziej słuszna. Trochę zależy też taboru - inaczej przejedzie lekki szynobus z dwuosiowymi wózkami, a inaczej sześcioosiowy lok (jakiś czas temu miałem okazję przejazdu takim ~45km/h po rozjazdach z dopuszczalną 40km/h - było nerwowo). Dlatego na kolei nikt nie będzie ryzykować, przejazd 60km/h na ograniczeniu do 30km/h to duże prawdopodobieństwo wykolejenia, a tym samym uszkodzenia pojazdu i infrastruktury.
Odpowiedz

#8
Ja się nie mogę nadziwić skąd takie pytanie się wzięło :roll:
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#9
http://www.youtube.com/watch?v=33CTvVhxw1Y

Pociąg z Suchej Beskidzkiej do Żywca. Każdy chyba wie, jaki tam jest szlak. Na powyższym filmie EN57 jechał z prędkością ok. 80-90 km/h, przynajmniej tyle można wywnioskować z tego artykułu: http://www.wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=311663

Cud, że ten pociąg się nie wykoleił!
Odpowiedz

#10
Mika napisał(a):Ja się nie mogę nadziwić skąd takie pytanie się wzięło :roll:

Pewnie z czystej ciekawości...

Swoją drogą jak widzę na szlaku powykręcane śruby mocujące, krzywe tory i zgniłe podkłady, to się nie dziwię, że są ograniczenia jakie są.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#11
Od pospadania bagaży do wykolejenia. Wykolejenie powoduje zniszczenie taboru i toru, a także uszczerbki na zdrowiu pasażerów, zwierząt i mieniu przewożonym. Maszynista prawdopodobnie pożegna się z pracą, albo w najlepszym wypadku ze stanowiskiem maszynisty.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz

#12
karolmaszynista napisał(a):Maszynista prawdopodobnie pożegna się z pracą, albo w najlepszym wypadku ze stanowiskiem maszynisty.
I co, zostanie konduktorem?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#13
karolmaszynista napisał(a):Maszynista prawdopodobnie pożegna się z pracą, albo w najlepszym wypadku ze stanowiskiem maszynisty.

Tutaj nie ma "albo". Zostanie zwolniony bo łagodności na pewno nie zaświadczy ze strony przewoźnika które poprzez jego błąd ucierpiał.

mikrobart napisał(a):
karolmaszynista napisał(a):Maszynista prawdopodobnie pożegna się z pracą, albo w najlepszym wypadku ze stanowiskiem maszynisty.


I co, zostanie konduktorem?

Może chodziło mu że pożegna się ze stanowiskiem maszynisty w tej spółce?
Odpowiedz

#14
Pan maszynista, który na czterdziestce pojechał Flirtem 111 km/h chyba stracił pracę - macie na ten temat jakieś informacje?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#15
mikrobart Może pomocnikiem maszynisty, ale raczej koniec pracy w spółce jak mówi Poznanski_Mech.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pojazdy wysokich prędkości-nowości. pingpong 7 4 564 15.11.2015, 21:19
Ostatni post: pingpong

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.