Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[£ód¼] Budowa podziemnego dworca £ód¼ Fabryczna
#76
Ach, myślałem, że barierki już były i całkowicie się poddałem. Byłem na Kaliskim chwilę, później pojechałem do Zgierza, następnie TLK Gdynia - Kraków przejechałem się łącznicą na Widzew (14 km w 35 minut bomba). Tam ponagrywałem trochę składów, z czego jeden pociągów należący do PR to była jakaś masakra (film wkrótce) i wróciłem do Ostrowa.
Miałem też kilka fajnych sytuacji związanymi z brakiem biletów dwóch podróżnych oraz z mega tłumem jadącym w kierunku mojego miasta wczoraj.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#77
Mimo obaw dzisiejszy dzieñ nie okaza³ siê komunikacyjn± masakr±. Wszyscy znale¼li miejsca parkingowe i bez wiêkszych problemów dojechali komunikacj± miejsk± na Widzew. Pracownicy MPK nawet rozdawali na Widzewie s³odkie bu³ki :-)
Jedyna rzecz, któr± nie popisa³a siê PLKa to zamkniêcie k³adki nad torami na Widzewie - zosta³y tylko dwa przej¶cia w poziomie torowiska na koñcach peronów - ludzie staj± przy samych torach albo na torach (!) i przebiegaj± przed ruszaj±cymi sk³adami, tylko czekaæ na tragediê.
Na Fabrycznym zaczê³y siê pierwsze prace rozbiórkowe, ale dworzec jest nadal otwarty. Na razie trwa demonta¿ zegarów (maj± byæ poddane regeneracji i wykorzystane na innych stacjach), tabliczek i innych takich pierdó³ek oraz rozwalanie blaszanych budek, w których by³y bary. Ca³kowite zamkniêcie ma nast±piæ w przysz³ym tygodniu, wiêc jeszcze kilka dni, aby zrobiæ ostatnie zdjêcia.
Odpowiedz

#78
Jakub, a jak sytuacja na Łódź Chojny zdążyli ze wszystkim?
Odpowiedz

#79
W sprawie tej kładki to niejako moja "sprawka". Opisałem to w nowym wątku.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#80
Nie jestem do koñca pewny czy zd±¿yli do koñca podbiæ tor przy ¶rodkowym peronie, ale chyba tak. Budynek nadal jest tynkowany, mo¿na ju¿ wjechaæ samochodem na parking na ¶rodku stacji.

[ Dodano: 2011-10-18, 00:22 ]
Aha, dodam jeszcze, ¿e ostatnie Regio 2029 by³o prowadzone EN57-909 + EN57-825.
Odpowiedz

#81
Stacja Łódź Nieukończona

15 października z łódzkiego Dworca Fabrycznego odjedzie ostatni pociąg. Dzień później stacja zamieni się w jeden z największych w historii miasta placów budowy. Tuż przed rozpoczęciem prac przypominamy, jak przebiegały i jak kończyły się dotychczasowe łódzkie inwestycje dworcowe — od 1989 r. do dziś.


źródło: Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#82
Cytat:podobnie jak zaro¶niête, nieu¿ywane tory przy peronie VI, do którego wci±¿ prowadz± dworcowe drogowskazy
Co to za bzdury? Peron VI ca³y czas dzia³a, przyje¿d¿aj± tam kible z Torunia.
Odpowiedz

#83
W niedzielę widziałem, że ten peron działał i odjeżdżał stamtąd pociąg albo do Łowicza.
Mówimy tu o dworcu kaliskim, jak mniemam.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#84
Tak, tak, chodzi o Kalisk±. No ale có¿, sz.p. redaktor z RK chyba dawno (albo nigdy) nie widzia³ Kaliskiego.
Tymczasem na Chojnach jest ba³agan, ale nie od strony pasa¿erskiej, ale od strony prowadzenia ruchu. W zwi±zku z tym, ¿e ca³y czas tam d³ubi± robi siê tam t³oczno, dy¿urny z Chojen ju¿ chyba dawno nie mia³ tyle roboty - albo faktycznie jest problem zmie¶ciæ osobowe z towarowymi i jako¶ pokazaæ wszystkim drogê na Sz, albo przez lata przepuszczania poci±gów na wprost wyszed³ z wprawy.
Odpowiedz

#85
Nie będzie żadnej dziury. Wiemy, jak powstanie dworzec


Dworzec Łódź Fabryczna będzie budowany od góry. W miejsce zdejmowanych warstw ziemi kładzione będą kolejne kondygnacje budynku, a to znaczy, że nie będzie wielkiego wykopu.

Można by pomyśleć, że na dworcu Łódź Fabryczna nic się nie dzieje, a o inwestycji zapomniano. Wkrótce rozpoczną się roboty rozbiórkowe, a prawdziwa praca toczy się w biurach projektowych.

Budowa dwukilometrowego tunelu i podziemnej stacji jest jednym z największych przedsięwzięć na skalę kraju. Dworzec projektuje - działająca na całym świecie - francuska firma Systra. Jej najbardziej znane projekty to m.in. automatyczne metro w Kopenhadze i Turynie, ostatnio oddane do użytku linie metra w Dubaju i Mekce, linia kolei dużych prędkości łącząca kanał La Manche z Londynem.

www.lodz.gazeta.pl
Odpowiedz

#86
Łódź: Fabryczna znika z miasta

Choć po zamknięciu dworca Łódź Fabryczna szybko zlikwidowano wszystkie znaki prowadzące na stację, charakterystyczny neon nad wejściem na dworzec wciąż przypomina jego nazwę. I on jednak wkrótce zniknie — na terenie dworca Łódź Fabryczna rozpoczęły się prace rozbiórkowe.

15 października z Łodzi Fabrycznej wyruszył ostatni pociąg pasażerski. Dzień później po raz ostatni stację odwiedziły tłumy łodzian — na nieczynnym dworcu wystąpiły popularne łódzkie grupy muzyczne. Odbył się też duży plener fotograficzny. Także 16 października wyruszyły stąd składy z wagonami z tutejszej wagonowni PKP IC.

Później teren opustoszał. Ze stacji przestały odjeżdżać nie tylko pociągi. Sąsiadujący z Fabryczną dworzec PKS został przeniesiony kilkaset metrów dalej, na plac pełniący dotychczas rolę parkingu. Znaczna część kursów kierowana jest jednak gdzie indziej — na pętlę przy dworcu Łódź Kaliska, która przejęła funkcję autobusowego dworca dalekobieżnego.

źródło: Rynek kolejowy
Odpowiedz

#87
Prawdê mówi±c to na razie tam siê kompletnie nic nie dzieje, w pierwszym tygodniu po zamkniêciu wesz³y ekipy które zdemontowa³y ró¿ne "pierdó³ki" w stylu zegarów, pragotronów i ³awek a tak¿e siatki spomiêdzy torów. I to wszystko, "ogrodzili" teren blaszanym p³otem i ostatnio widzia³em tam tylko dwóch ochroniarzy. Ogrodzenie te¿ jest raczej na pokaz, postawili je tylko z dwóch stron, zostawiaj±c dziurê przy nastawni, wiêc i tak mo¿na wej¶æ na peron. Pomijam fakt, ¿e bez problemu mo¿na wej¶æ na teren stacji od strony wschodniej i po³udniowej, bo tam ju¿ o ogrodzeniu kto¶ zapomnia³...
Odpowiedz

#88
Kilka zdjêæ z pocz±tku listopada pokazuj±cych "ogrom" wykonanych na dworcu Fabrycznym prac:
http://picasaweb.google.com/10878233833 ... Zamknieciu
- zdjêto pragotrony, wy¶wietlacza i inne takie duperele
- wyciêto barierki miêdzy torami, ³awki na peronach itd.
- postawiono doko³a blaszany p³ot, ale nie jest zbyt kompletny, co widaæ po zdjêciach peronów
- pracowników nie widzia³em, oprócz jednego ochroniarza
Na dzieñ dzisiejszy zauwa¿y³em tylko, ¿e p³ot "przesun±³" siê kilkana¶cie metrów dalej od dworca.

[ Dodano: 2011-12-07, 02:17 ]
I z tego samego dnia trochê zdjêæ z Chojen: tor nr 1 ju¿ zrobiony, tutaj widaæ d³ubanie przy torze nr 2:
http://picasaweb.google.com/10878233833 ... anaToruNr2
Odpowiedz

#89
Trochę tego nie rozumiem, skoro nic nie grzebią na Fabrycznym to po co go zamykali? Bynajmniej skończyli by do końca Łódź Chojny.
Odpowiedz

#90
Teraz pogoda dopisuje to mogliby coś zrobić, a znając życie zabiorą się o ile już, jak będą wielkie mrozy i śnieg spadnie. Ot, cała mentalność narodu.
Faktem jest, że Fabryczny mógł służyć nadal do świąt jak i nawet do Nowego Roku.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ruszy przebudowa dworca w Tczewie za 11 mln zł norbis97 0 2 538 17.01.2019, 17:34
Ostatni post: norbis97
  Łódź Fabryczna masovian 69 28 327 19.04.2017, 05:37
Ostatni post: masovian
  Remont dworca w Gliwicach Cinek 15 10 230 22.07.2016, 13:59
Ostatni post: pasqudek
  [Toruń] Remont dworca maria 7 5 998 17.12.2015, 09:16
Ostatni post: WinD
  [Kalisz] Projekt modernizacji dworca pitagoras23 87 38 013 10.10.2015, 12:43
Ostatni post: MultiKolej

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.