Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Teren budowy dworca Łódź Fabryczna wkrótce się powiększy. W drugiej połowie kwietnia zamknięte zostaną ulice Składowa i Węglowa, a tymczasowy dworzec PKS zostanie przeniesiony.
Czekają nas kolejne poważne zmiany komunikacyjne związane z przebudową dworca Łódź Fabryczna. W drugiej połowie kwietnia robotnicy chcą zająć się wyburzaniem następnych kamienic i porządkowaniem terenu. Płot odgradzający plac budowy również zostanie przestawiony. Odgrodzone zostaną między innymi ulice Składowa i Węglowa.
źródło:
www.lodz.gazeta.pl
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Główne wejście do nowego dworca Łódź Fabryczna będzie od strony ul. Kilińskiego. Ogromne, blisko dwa razy szersze niż szerokość obecnego budynku dworcowego, przeszklone zadaszenie o kształcie fali będzie kryło łagodną pochylnię. Ta sprowadzi pasażerów z poziomu 0 na poziom -8. Na nim będzie odbywała się cała obsługa podróżnych: kasy, obsługa bagaży, sklepy i gastronomia.
Jak nieoficjalnie dowiedziała się "Gazeta" właśnie taka koncepcja została zaakceptowana przez wszystkie strony, m.in. miasto, kolej i służby konserwatorskie. Wybór nie był łatwy. Rozpatrywano aż 11 projektów.
źródło:
www.lodz.gazeta.pl
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
"W grupie dotyczącej ŁKA na fb napisano
dziś, że architekt projektująca dworzec zaprzeczyła dziś, by
zaprezentowane wczoraj w GW wizualizacje miały cokolwiek wspólnego z
aktualnym projektem, który ma zostać zaprezentowany 21 czerwca."
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):przeszklone zadaszenie o kształcie fali będzie kryło łagodną pochylnię. Ta sprowadzi pasażerów z poziomu 0 na poziom -8. Na nim będzie odbywała się cała obsługa podróżnych: kasy, obsługa bagaży, sklepy i gastronomia. Czy to znaczy że pasażer będzie zapieprzał "łagodną pochylnią" 8 pięter w dół, tam kupi sobie bilet i z powrotem 8 pięter do góry (ale łagodnie) na peron??
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Dworzec Łódź Fabryczna gotowy już do wyburzenia!
Firmy konserwatorskie kończą prace przy dworcu Łódź Fabryczna. Prawdopodobnie we wtorek rozpocznie się rozbiórka budynku
Stary budynek dworca jest przygotowywany do rozbiórki od kilku dni. Pracownicy firmy konserwatorskiej Mosaicon demontują najcenniejsze elementy starego gmachu. Sztukaterie, gzymsy, parapety, tralki i elementy attyk zostaną zabezpieczone i przewiezione do pracowni, w których będą naprawiane. Wykonywane są również odlewy, które posłużą do odtworzenia fragmentów dworca. Zeskrobano także farbę, aby poznać pierwotny kolor Łodzi Fabrycznej.
Więcej
PKS się poddał. Miasto zablokowało drogi na dworzec
PKS nie chce opuścić terenu przy ulicy Węglowej. Mimo, że miasto zablokowało drogi dojazdowe do dworca przewoźnik nie odpuszcza. Zrobił dziurę w płocie i nią kieruje autobusy.
Więcej
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Sytuacja z PKSem to już kuriozum. W normalnym państwie powinno być to nie do pomyślenia, tylko u nas zawsze są jakieś cyrki.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
W głowie się nie mieści, tempo prac powala z nóg. W takim tempie nowy dworzec w Łodzi zobaczymy za 10 lat.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Wiesz w Poznaniu też budowa dworca wyglądała podobnie. Długi czas nic się nie działo, a potem w 7 miesięcy wybudowali wszystko, jednak specyfika budowy jest inna, bo Poznań jest obok starego od podstaw, a Łódź jednak to dworzec podziemny.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
W Poznaniu to spieszyli się na Euro W Łodzi będą mieć Mistrzostwa Świata w siatkówce mężczyzn w 2014, ale co tu porównywać
Ta sprawa z PKSem jest naprawdę dziwna. Miasto nie może im zapewnić innego godnego miejsca?
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
PKS już się całe szczęście wyniósł częściowo na Kaliski, częściowo na Północy.
Od rana trwa wyburzanie budynku dworca.
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,1186 ... owego.html
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Budowa podziemnego dworca nie rozwiąże największego łódzkiego problemu z koleją. Część składów - w szczególności ekspresowych - omijała całkowicie Łódź dlatego, że tory kończyły się w centrum miasta.
Choć nowy podziemny dworzec jest projektowany jako stacja przelotowa to nadal będzie to dworzec czołowy - tory się utną. Pociągi po wysadzeniu pasażerów będą musiały się wycofywać. Trzeba będzie przepinać wagony, co dla przewoźników oznacza stratę czasu, a więc nadal nie będzie opłacało im się uruchamiać szybkich połączeń przez Łódź.
Problem ten można rozwiązać tylko w jeden sposób. Trzeba jak najszybciej rozpocząć budowę tunelu, który połączy nową, podziemną Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską. Bez tego nie powstanie prawdziwy węzeł kolejowy. Mimo pięknego, wartego prawie 2 mld złotych dworca Łódź tak naprawdę swoje stacje kolejowe nadal będzie miała w Kutnie i Koluszkach, bo to stamtąd łodzianie będą mogli podróżować w dowolnym kierunku kraju.
Nowy dworzec ma być tak skonstruowany, aby w każdej chwili, można było rozpocząć drążenie tuneli w kierunku Łodzi Kaliskiej. Władze miasta, województwa oraz PLK mają w planach budowę tunelu, ale nadal nie wiadomo czy uda się znaleźć na niego pieniądze. Szacuje się, że inwestycja będzie kosztować około 1,5 mld zł. Według planów urzędników Unia Europejska miałaby dać 85 proc. Pozostała kwota zostałaby podzielona między miasto, samorząd województwa łódzkiego oraz PLK.
Tunel dla kolei konwencjonalnej ma mieć 11 kilometrów. Tory miałyby się zagłębiać w zachodniej części dworca Łódź Fabryczna i biec pod centrum miasta w kierunku północno-zachodnim w rejon ulic Ogrodowa - Karskiego - Drewnowska. Następnie rozgałęzi się, co umożliwi bezkolizyjne włączenie do linii Łódź Kaliska - Łódź Żabieniec.
Pełny tekst.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Bez paniki... Lepiej wydrążyć tunel i wybudować wszystkie przystanki pod nim w przyszłej perspektywie budżetowej, niż robić wszystko na zawał i narażać się na kary finansowe/zwroty całego dofinansowania jeśli cała inwestycja nie zostanie ukończona/rozliczona do końca okresu rozliczeniowego.
W dodatku, do roku 2014/15 autostrada A1, expresówka S8 połączą Łódź z Gdańskiem i Łódź z Wrocławiem, a wtedy kolej na tych trasach będzie mogła zwijać, jeśli PLK nie ruszą z większą ofensywą modernizacyjną na trasach z Łodzi do Wrocławia, z Łodzi na północ i zachód (Zgierz - Kutno i jeden tor na 100km/h to będzie zdecydowanie za mało).
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Dworzec Łódź Fabryczna. Znamy ostateczny projekt [WIZUALIZACJA]
Koniec domysłów, szeptania na korytarzach i wymieniania się nieoficjalnymi szkicami. Dzisiaj poznaliśmy ostateczny wygląd nowego dworca Łódź Fabryczna.
O godz. 10 w auli Międzynarodowych Targów Łódzkich rozpoczęła się konferencja naukowa "Dworzec Łódź Fabryczna - przyszłość i wyzwania". Biorą w niej udział przedstawiciele Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, magistratu, kolei i wykonawcy robót. Tam pokazano koncepcję nowego dworca, którą zaakceptowali wszyscy: inwestorzy, projektanci i wykonawcy.
Więcej... http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,1198 ... z1yRqv59BI
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Do 15 sierpnia wykonawca odpowiedzialny za przebudowę Dworca Łódź-Fabryczna ma otrzymać pozwolenie na budowę, później zezwolenie musi się uprawomocnić. Jeśli tak się stanie, najpóźniej w pierwszym tygodniu września wykonawca będzie mógł wreszcie rozpocząć prace przy wielkim wykopie.
- Do wydania pozwolenia konieczna jest m.in. pozytywna opinia środowiskowa - tłumaczy przedstawiciel PLK, a łódzcy urzędnicy taką wydali 7 lipca. Teraz w ciągu tygodnia wykonawca ma otrzymać pozwolenie - zielone światło na rozpoczęcie prac związanych z wykopem pod podziemny dworzec. Co za tym idzie, będzie można zacząć przygotowania do budowy tunelu w kierunku Widzewa. Wiadomo już, że prace z nim związane nie będą wykonywane metodą odkrywkową za pomocą ścian szczelinowych (jak zakładało studium wykonalności z 2007 roku), a za pomocą tarczy TBM. Dlaczego zrezygnowano z pierwotnych pomysłów? Komplikacje powodują m.in. wody podziemne występujące w rejonie budowy.
Więcej - http://www.tvp.pl/lodz/aktualnosci/inne ... ca/8211690
P.S - Na początku tego tygodnia, chłopcom z Topolu chyba skończył się okres urlopowy, bo po dłuższym okresie nic nie robienia, z początkiem tego tygodnia ostrzej ruszyli z pewnymi pracami...
|