Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Alstom] ETR 610 Pendolino PKP Intercity
Czytaj ze zrozumieniem. Pisałem o ciekawych"faktach" w różnych gazetach, portalach internetowych, czy telewizji. NIektóe z nich przytoczył przem710.

Nie wspomniałem ani słowa o krytyce ludzi, którzy się na tym znają i widzieli już ten pojazd. Bo ta krytyka jest konstruktywna i oparta na faktach.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Gordon napisał(a):To nie chora krytyka tylko kontrola społeczna czy dobrze są inwestowane publiczne pieniądze. A niestety często ma się wrażenie, że nie inwestuje się do końca dobrze. Nie będę wymieniał bo to forum kolejowe, ale było w innych branżach kilka bardzo drogich zakupów m.in. w branży lotniczej czy wojskowej, które nie wszyscy uważają za udane.

Ładnie powiedziane - i mi też te same analogie chodziły po głowie.

A w razie ktoś powie, że na kolei jest źle, zawsze można mu będą mogli odpowiedzieć: "Jak to? Przecież mamy Pendolino!" :-D
Odpowiedz

Akurat po części to prawda, próbuje się z Pendolino zrobić wybawiciela polskiej kolei, o matko ZBAWICIEL! Tymczasem wcale nie jest tak kolorowo, ale o tym wiemy. Tyle że nie oznacza to aby pier..... od rzeczy bo fajnie się narzeka na wszystko. Skoro Gordon nie potrafisz tego zrozumieć i rozróżnić to naprawdę współczuję.

Tyle skąd wiemy co będzie za 5 lat, może faktycznie bilety będą w przystępnych cenach a skład będzie naprawdę przejeżdżał w 5 godzin z Gdyni do Krakowa, a co za tym idzie podciągi mogą być pełne. Czy nie będzie to oznaczało pewnego skoku, postępu? Wiadomo zakup Pendolino nigdy się nie zwróci, ale rolą kolei pasażerskiej jest służyć społeczeństwu a nie zarabiać grube pieniądze. Jeszcze trochę sam się przejadę i ocenie komfort podroży.

Jeszcze jedno porównanie, EN57 po modernizacji oraz ED74. Kto jechał wie co mam na myśli, jakość podróży pomimo że "edyta" nie grzeszy super fotelami będzie zawsze lepsza nawet jakbyś wsadził super fotele do EN57. Różnica jest, ED74 jest ciszej płynniej pokonuje rozjazdy. Różnica pomiędzy Pendolino a innymi składami jest podobna, cicho wygodnie i komfortowo. No ale o tym trzeba się przekonać.
Odpowiedz

Tutaj poniekąd się zgodzę z Przemkiem, bo podobną przemianę zauważyłem w Niemczech. Zresztą pisałem o tym, że jak zaczynałem jazdę po Europie pociągami ICE to przeznaczone one raczej były dla osób zamożnych, ubranych w garnitury itd. Teraz jak już nimi miałem okazję jechać to coraz więcej tam osób młodych, studentów i tak zwanej niemieckiej klasy średniej.
Nie jestem w stanie w 100% powiedzieć, co spowodowało taką zmianę. Czy są to obniżenie cen biletów, czy zastosowanie jakiś promocji i ulg. To samo MOŻE stać się w Polsce, jednak zauważcie, że tam jest jedna firma. Tam nie działa się na niekorzyść pasażera. Tymczasem u nas rozdrobienie firm, podkopywanie jednej firmy przez drugą, brak dalekosiężnych planów, likwidowanie czegoś, co jest dobre i zastępowanie tego czymś innym i na koniec zarządzanie koleją przez osoby, które się na tym nie znają.
Chciałbym, aby Polska dogoniła Niemcy, Włochy, Francję pod kątem kolei. Chciałbym kiedyś z Przemyśla do Szczecina dojechać w kilka godzin, a nie kilkanaście. Ale do tego potrzeba mnóstwa kasy, ale też i osób, które chcą naprawdę dobrze, a nie takich, którym się tylko wydaje, że robią dobrze.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

No i właśnie o to chodzi, w prawdzie nie wiem jak to wygląda w Niemczech a być może obniżono ceny w związku z uwolnieniem rynku przewozów autokarowych.

Dla przykładu, Amerykanin przylatuje do polski naszym 787. Z Okęcia na dworzec centralny udaje się elfem, a do Krakowa Pendolino z prędkością 200 km/h. Gdzie wysiada na wspaniałym nowoczesnym dworcu, zwiedza Wawel nocuje na drugi dzień udaje się do Gdańska w jakieś 6 godzin. Co powie Amerkanin jak wróci do "stanów"? Owszem wiele rzeczy morze pójść nie tak, bo wiele zależy od ludzi, no ale czy postęp nie jest widoczny?

Tak zakup Pendolino nie był dobrym wyborem, ale skoro już jest dajmy mu szanse i poszukajmy jakiegoś rozwiązania, bo narzekanie na prawo i lewo nic ale to nic nie zmienia.
Odpowiedz

DamianT napisał(a):Dokładnie! Ja bym poszedł dalej... w średniowieczu jeździli na koniach i było dobrze. Też masz takie zdanie na temat osób, które chcą trwać ciągle przy starym zamiast się rozwijać?
Ja się o tak zwanym mikolstwie nie wypowiem, bo mnie Maciek wymoderuje Big Grin

Cytat:To po co przepłacać? Większa niż 200 prędkość Pendolino i tak nie będzie wykorzystana
A skąd wiesz, co będzie w perspektywie 10 lat?

Cytat:Dodatkowo były jakieś głosy, że jak będzie ostra zima to może być problem.
Jakoś by mnie to nie zdziwiło, ale poczekajmy do zimy. Skoro Szwajcar się na naszych torach wyłożył, to i Włoch może.
Cytat:A w razie ktoś powie, że na kolei jest źle, zawsze można mu będą mogli odpowiedzieć: "Jak to? Przecież mamy Pendolino!
Ten sam argument przytaczali wczoraj pasażerowie stojący z Władysławowa do Bielska Wink

Cytat:Jeszcze jedno porównanie, EN57 po modernizacji oraz ED74.
Ale to tak, jakbyś rządową Wołgę z surową wersją Lexusa porównywał.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

rustsaltz napisał(a):Ale to tak, jakbyś rządową Wołgę z surową wersją Lexusa porównywał.
No i Wołga wyjdzie na tym lepiej bo zrobisz nią co najmniej parę razy więcej kilometrów, a naprawiać też nie będziesz musiał zbyt wiele.
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
Odpowiedz

http://www.rynek-kolejowy.pl/47273/dzio ... _cz_1.html

ajć, ostro Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

[Obrazek: 944777_509294282472927_1087131730_n.jpg]
Odpowiedz

Po godz. 14 pod Żmigrodem pociąg Pendolino zrobił pierwszą pętlę na torze doświadczalnym. Jechał powoli, bo dziś szkolą się z jego obsługi maszyniści PKP Intercity.

Dziś rano do instytutu przyjechali przedstawiciele Alstom, by przeszkolić 14 maszynistów PKP Intercity. Wszystkim rozdano instrukcję sterowania pociągiem, która w języku polskim liczy 700 stron. Na początku przeprowadzono szkolenie teoretyczne z prowadzenia pociągu. Do kabiny maszynisty w pendolino może wejść maksymalnie pięć osób, dlatego uczestnicy szkolenia podzieleni zostali na grupy. Zajęcia praktyczne zaczęły się po godz. 14. Pociąg ruszył sprzed siedziby Instytutu Kolejnictwa i bardzo powoli zrobił pętlę po torze doświadczalnym.

źródło: www.wroclaw.gazeta.pl
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Wybieram się jutro do Węglewa, oczywiście jeśli nie będzie padać. Może uda się upolować Pendo w ruchu.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz


autor: Emil Res
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Witam Panów.
Czy Pendo śmiga w Sobote po torze? Mam wolny weekend i z chęcią skoczyłby w okolice Toru aby zobaczyć nasze cudeńko w akcji.
Odpowiedz

Testy z dzisiaj - film mojego autorstwa:

Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

I znów troszkę dziegciu ;-) - tytuł artykułu o Pendolino (i nie tylko) w ostatnim numerze tygodnika "Angora": Pendolino wjechało wreszcie na polskie tory - 20 straconych lat.

Jak dla mnie zatrważające są zamieszczone tam dane o (nie) wykorzystaniu dotacji unijnych na modernizację kolei - z przyznanej na okres ostatnich sześciu lat kwoty 4,83 mld EUR wykorzystano ponoć zaledwie 15 procent, z tego przez pierwsze cztery lata zaledwie 1,3 procenta (!).
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pytanie pendolino - przedział kondutkorski ziemowit97 12 7 000 08.06.2016, 08:58
Ostatni post: DamianT
  Stuki - klekot w Pendolino blacky6 4 4 053 06.10.2015, 23:15
Ostatni post: przewoz
  Alstom Coradia LINT pitagoras23 4 4 108 19.04.2015, 18:14
Ostatni post: pitagoras23
  Pendolino w Europie i na świecie pitagoras23 1 3 181 03.11.2013, 19:20
Ostatni post: pitagoras23

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
14 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.