Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koleje Dużych Prędkości w Polsce
#16
W końcu poznaliśmy wykonawcę studium wykonalności Ygreka:
http://www.plk-sa.pl/wydarzenia/archiwu ... 906/1.html
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#17
Moim zdaniem najpierw powinno się przywrócić do przynajmniej przyzwoitych parametrów stan linii na sieci PLK. Będą one niejako stanowić "dopływy" do linii głównej Y. Osobiście jestem za budową KDP, ale w ramach-jak to ja określam- zrównoważonego rozwoju sieci.
Odpowiedz

#18
Z tego wszystkiego największa inwestycja będzie schowanie dworca Łódź Fabryczna pod ziemią i budowa tunelu który połączy dworzec Fabryczny z Kaliskim
Odpowiedz

#19
Wiecie, a ja bym chciał, ażeby podróż CMK byla w rzeczywistości prowadzona V=160km/h, bo już niejeden raz widziałem IC z Gdyni, czy W-wy na dworcu w K-cach z opóźnieniem ok 1/2h związanym z tym, że zamiast EP09 która ma Vmax 160 km/h skład wagonów ciągnęła stara poczciwa EP czy też EU07 o V max 125 km/h. Więc najpierw musimy postarać się o nowy sprzęt (bo 1 czy 2 husarze wiosny nie czynią), a potem dostosujmy coraz to nowe szlaki do wyższych prędkości. Poza tym na CMK nie ma infrastruktury pozwalającej na osiąganie przez inne loki wyższych prędkości. :evil:
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Odpowiedz

#20
A czy teraz czasem CMK nie remontowana do 250km/h :?:
Odpowiedz

#21
Cinek napisał(a):(bo 1 czy 2 husarze wiosny nie czynią)
10, aż 10 :mrgreen:
Bez sygnalizacji kabinowej nie pojedziemy więcej niż 160 km/h ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#22
Pabianiczanin napisał(a):A czy teraz czasem CMK nie remontowana do 250km/h :?:
hehe też o tym czytałem. No ale jaki lok pociągnie wogony z prędkością 250 km/h ? oprócz husarza, który z tego co wiem jeździ do Wiednia, czy Pragi ? Wydaje mi się, że kolejna próba przerobienia EP07 nie wchodzi w rachube :lol: No może pozostanie jakiś lizing czy jakieś wypożyczenie... :-P

[ Dodano: 2010-06-18, 20:08 ]
mikrobart napisał(a):10, aż 10 :mrgreen:
To tyle już ich kupiliśmy?
A ile pociągów codziennie przejeżdża CMK ? tylko 10 :-P
Śmiech na sali....
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Odpowiedz

#23
Rzeczywiście Intercity ma już 10 husarzy (-ów), ale jak pytałem maszynistę to powiedział że jeżdżą tylko 4 na CMK. Poza tym kolejnych szybkich maszyn spodziewam się od Bombardier Transportation Polska, wcześniej PaFaWag zbudował EU11 i EU43 z prędkością konstrukcyjną 220km/h. Nie wiem czy jest sens rozpędzania się do 300km/h na Y jak za chwilę i tak byśmy musieli hamować. Jestem cały czas za tym aby wykupić od włochów nasze polskie maszynki (EU11, EU43). EU11 sprawdziły by się na sieci polskiej i czeskiej, a EU43 na niemieckiej (BWE)
Odpowiedz

#24
Cinek napisał(a):który z tego co wiem jeździ do Wiednia, czy Pragi ?
Jeździ na obsłudze EC Praha rel. Warszawa-Praga-Warszawa, na odcinku Warszawa-Bohumin-Warszawa. Co do modernizacji CMK, to narazie trwa jej I etap. Natomiast kluczowe jest tutaj SW (studium wykonalności), które według zapewnień PLK ma być gotowe za 2 lata, dotyczące dwóch wariantów modernizacji CMK: do 230 lub 300 km/h.
Odpowiedz

#25
yafal3390 napisał(a):Jestem cały czas za tym aby wykupić od włochów nasze polskie maszynki (EU11, EU43)
Ja coś w taką rzecz nie wieżę, dlaczego niby włosi mieli by oddać nam konstrukcję które sobie dość chwalą,? jeżeli chodzi o Bombardiera to jego wybrane TRAXX-y 2E posiadają prędkość max. w zakresie 140-200 km/h Chociaż ja bym pozostał, raz przy leasingu, a dwa przy EuroSprinterach.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#26
Pabianiczanin napisał(a):A czy teraz czasem CMK nie remontowana do 250km/h :?:

Nie, podtorze wytrzyma 200km/h przy naciskach 22,5t/oś i 230km/h przy 18,5t/oś. Żeby zrobić coś więcej trzeba linię praktycznie budować od nowa. Koszta byłyby ogromne zważywszy, że zysk z Vmax 300km/h (względem 230) wyniósłby zaledwie 9 minut więc nie wiem co by musieli napisać w SW żeby jednak opłacało się robić trzy setki...

TOMEKKOT napisał(a):jeżeli chodzi o Bombardiera to jego wybrane TRAXX-y 2E posiadają prędkość max. w zakresie 140-200 km/h Chociaż ja bym pozostał, raz przy leasingu, a dwa przy EuroSprinterach.

200 jest tylko teorią, chyba jeszcze nikt takiego nie kupił...
Odpowiedz

#27
Cinek napisał(a):To tyle już ich kupiliśmy?
Oczywiście ;-) Zamówienie poszło na 10 sztuk, ale nie przesadzajmy, że wszystkie mają jeździć na CMK - to nie jest jedyna słuszna linia :-P

Zobaczymy jak się sprawdzi system sygnalizacji kabinowej w wersji 2, instalowany testowo na odcinku Zgorzelec - Legnica. Jak będą fundusze, może zainstaluje się go w końcu ma CMK i pojedziemy ponad 160 km/h.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#28
kolejoman5 napisał(a):Jeździ na obsłudze EC Praha rel. Warszawa-Praga-Warszawa, na odcinku Warszawa-Bohumin-
Uwazaj jak jezdzi, bo on jezdzi jak chce. Raz na Sobieskim, raz na Pradze, a czasami wogole nie jezdzi.
Odpowiedz

#29
Planowo miał jeżdzić na obsłudze EC Praha. A to, że jeżdzi jak chce może wynikać z takiej a nie inne gospodarki taborowej spółki IC. Chociaż, skoro pojawia się na EC Sobieski, to też dobrze, ponieważ jest to mój ulubiony pociąg międzynarodowy.
Odpowiedz

#30
mikrobart napisał(a):Zobaczymy jak się sprawdzi system sygnalizacji kabinowej w wersji 2, instalowany testowo na odcinku Zgorzelec - Legnica. Jak będą fundusze, może zainstaluje się go w końcu ma CMK i pojedziemy ponad 160 km/h.
;-) Ostatnio w którejś z tv oglądałem, że niektóre EP 07 mają już ten system zainstalowany do ciągnięcia pociągów w Czechach i na Słowacji. Więc nie rozumię w czym tu tkwi problem ?
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prędkości na "Sz" Licencjat 13 11 783 01.11.2020, 15:04
Ostatni post: Masz
  D1 - ograniczenie prędkości poniżej 10 km/h Domio 1 3 646 04.12.2019, 20:44
Ostatni post: Masz
  Prędkości jazd pociągów Masz 0 2 181 04.12.2019, 19:44
Ostatni post: Masz
  Regulator prędkości Basic 55008 + zasilacz 55006 - Piko zestaw 55000 Koma3_78 1 3 363 16.12.2018, 11:18
Ostatni post: Zone
  HyperLoop - nowa kolej wielkich prędkości. masovian 2 3 008 16.02.2018, 17:17
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.