Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
W końcu poznaliśmy wykonawcę studium wykonalności Ygreka:
http://www.plk-sa.pl/wydarzenia/archiwu ... 906/1.html
Liczba postów: 73
Liczba wątków: 5
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
0
Moim zdaniem najpierw powinno się przywrócić do przynajmniej przyzwoitych parametrów stan linii na sieci PLK. Będą one niejako stanowić "dopływy" do linii głównej Y. Osobiście jestem za budową KDP, ale w ramach-jak to ja określam- zrównoważonego rozwoju sieci.
Liczba postów: 171
Liczba wątków: 2
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Z tego wszystkiego największa inwestycja będzie schowanie dworca Łódź Fabryczna pod ziemią i budowa tunelu który połączy dworzec Fabryczny z Kaliskim
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
Wiecie, a ja bym chciał, ażeby podróż CMK byla w rzeczywistości prowadzona V=160km/h, bo już niejeden raz widziałem IC z Gdyni, czy W-wy na dworcu w K-cach z opóźnieniem ok 1/2h związanym z tym, że zamiast EP09 która ma Vmax 160 km/h skład wagonów ciągnęła stara poczciwa EP czy też EU07 o V max 125 km/h. Więc najpierw musimy postarać się o nowy sprzęt (bo 1 czy 2 husarze wiosny nie czynią), a potem dostosujmy coraz to nowe szlaki do wyższych prędkości. Poza tym na CMK nie ma infrastruktury pozwalającej na osiąganie przez inne loki wyższych prędkości. :evil:
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 171
Liczba wątków: 2
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
A czy teraz czasem CMK nie remontowana do 250km/h :?:
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Cinek napisał(a):(bo 1 czy 2 husarze wiosny nie czynią) 10, aż 10 :mrgreen:
Bez sygnalizacji kabinowej nie pojedziemy więcej niż 160 km/h ;-)
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
Pabianiczanin napisał(a):A czy teraz czasem CMK nie remontowana do 250km/h :?: hehe też o tym czytałem. No ale jaki lok pociągnie wogony z prędkością 250 km/h ? oprócz husarza, który z tego co wiem jeździ do Wiednia, czy Pragi ? Wydaje mi się, że kolejna próba przerobienia EP07 nie wchodzi w rachube :lol: No może pozostanie jakiś lizing czy jakieś wypożyczenie... :-P
[ Dodano: 2010-06-18, 20:08 ]
mikrobart napisał(a):10, aż 10 :mrgreen: To tyle już ich kupiliśmy?
A ile pociągów codziennie przejeżdża CMK ? tylko 10 :-P
Śmiech na sali....
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 22
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Rzeczywiście Intercity ma już 10 husarzy (-ów), ale jak pytałem maszynistę to powiedział że jeżdżą tylko 4 na CMK. Poza tym kolejnych szybkich maszyn spodziewam się od Bombardier Transportation Polska, wcześniej PaFaWag zbudował EU11 i EU43 z prędkością konstrukcyjną 220km/h. Nie wiem czy jest sens rozpędzania się do 300km/h na Y jak za chwilę i tak byśmy musieli hamować. Jestem cały czas za tym aby wykupić od włochów nasze polskie maszynki (EU11, EU43). EU11 sprawdziły by się na sieci polskiej i czeskiej, a EU43 na niemieckiej (BWE)
Liczba postów: 73
Liczba wątków: 5
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
0
Cinek napisał(a):który z tego co wiem jeździ do Wiednia, czy Pragi ? Jeździ na obsłudze EC Praha rel. Warszawa-Praga-Warszawa, na odcinku Warszawa-Bohumin-Warszawa. Co do modernizacji CMK, to narazie trwa jej I etap. Natomiast kluczowe jest tutaj SW (studium wykonalności), które według zapewnień PLK ma być gotowe za 2 lata, dotyczące dwóch wariantów modernizacji CMK: do 230 lub 300 km/h.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
yafal3390 napisał(a):Jestem cały czas za tym aby wykupić od włochów nasze polskie maszynki (EU11, EU43) Ja coś w taką rzecz nie wieżę, dlaczego niby włosi mieli by oddać nam konstrukcję które sobie dość chwalą,? jeżeli chodzi o Bombardiera to jego wybrane TRAXX-y 2E posiadają prędkość max. w zakresie 140-200 km/h Chociaż ja bym pozostał, raz przy leasingu, a dwa przy EuroSprinterach.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Pabianiczanin napisał(a):A czy teraz czasem CMK nie remontowana do 250km/h :?:
Nie, podtorze wytrzyma 200km/h przy naciskach 22,5t/oś i 230km/h przy 18,5t/oś. Żeby zrobić coś więcej trzeba linię praktycznie budować od nowa. Koszta byłyby ogromne zważywszy, że zysk z Vmax 300km/h (względem 230) wyniósłby zaledwie 9 minut więc nie wiem co by musieli napisać w SW żeby jednak opłacało się robić trzy setki...
TOMEKKOT napisał(a):jeżeli chodzi o Bombardiera to jego wybrane TRAXX-y 2E posiadają prędkość max. w zakresie 140-200 km/h Chociaż ja bym pozostał, raz przy leasingu, a dwa przy EuroSprinterach.
200 jest tylko teorią, chyba jeszcze nikt takiego nie kupił...
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Cinek napisał(a):To tyle już ich kupiliśmy? Oczywiście ;-) Zamówienie poszło na 10 sztuk, ale nie przesadzajmy, że wszystkie mają jeździć na CMK - to nie jest jedyna słuszna linia :-P
Zobaczymy jak się sprawdzi system sygnalizacji kabinowej w wersji 2, instalowany testowo na odcinku Zgorzelec - Legnica. Jak będą fundusze, może zainstaluje się go w końcu ma CMK i pojedziemy ponad 160 km/h.
Liczba postów: 81
Liczba wątków: 1
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
0
kolejoman5 napisał(a):Jeździ na obsłudze EC Praha rel. Warszawa-Praga-Warszawa, na odcinku Warszawa-Bohumin- Uwazaj jak jezdzi, bo on jezdzi jak chce. Raz na Sobieskim, raz na Pradze, a czasami wogole nie jezdzi.
Liczba postów: 73
Liczba wątków: 5
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
0
Planowo miał jeżdzić na obsłudze EC Praha. A to, że jeżdzi jak chce może wynikać z takiej a nie inne gospodarki taborowej spółki IC. Chociaż, skoro pojawia się na EC Sobieski, to też dobrze, ponieważ jest to mój ulubiony pociąg międzynarodowy.
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
mikrobart napisał(a):Zobaczymy jak się sprawdzi system sygnalizacji kabinowej w wersji 2, instalowany testowo na odcinku Zgorzelec - Legnica. Jak będą fundusze, może zainstaluje się go w końcu ma CMK i pojedziemy ponad 160 km/h. ;-) Ostatnio w którejś z tv oglądałem, że niektóre EP 07 mają już ten system zainstalowany do ciągnięcia pociągów w Czechach i na Słowacji. Więc nie rozumię w czym tu tkwi problem ?
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
|