Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Poznań] MPK/ZTM
#1
Zazdrościsz Adamie Pestki powiadasz :> Jest tylko jeden problem. Pestka od początku swojego istnienia nie miała porządnego remontu (poza cotygodniowym szlifowaniem szyn Plasserem). Efekt- wychlapy i ograniczenia prędkości. Są może ze dwa miejsca gdzie 70 można jechać bez ograniczeń. Do tego te zwrotnice, stanowiące piąte koło u wozu Pestki (dawno już powinny być wymienione). Do tego tabor, który w ogóle nie powinien na PST jeździć jak szrotowate 105Na z S1 Głogowska i S3 Forteczna (fullplastiki).

To samo RST- jedna fuszera. Na łuku za Wrocławską ograniczenie stałe do 30 km/h (mały promień łuku). Za placem Bernadyńskim jedzie się ok ale na moście Rocha występuje dość duża rzucawka. No i rozjazdy na Kórnickiej, w niezbyt dobrym stanie. Sama Magistrala Kórnicka będąca przedłużeniem RST w fatalnym stanie- przegnite podkłady, przez co tramwaje wężykują. To samo trasa Os Czecha-Rondo Starołęka, na pewnym odcinku 30 km/h (zły stan torów) i rzucawka.

Linie tramwajowe na PST- ogólnie dobrze rozpisany rozkład, tylko że na brygadach wysokopodłogowców zamiast Duewagów GT8 z S2 Madalińskiego puszcza się 105Na, co skazuje pasażera na "wiszenie" na poręczy oraz tłok.

Do tego dochodzą inne kwiatki:

Linie autobusowe pospieszne A i L

Linia A M1-Os Kopernika mimo nazwy pospieszna jest w istocie zwykłym tłukiem, zatrzymującym się na co 2 przystanku i często jadącą 45 minut do centrum. Do tego ni jest dostępna na zwykłe jednorazowe bilety, tylko na sieciówki.
Linia L- Dworzec PKP-Airport Ławica mimo, że zatrzymuje się tylko na 4 przystankach nie osiąga nigdy czasu dojazdu poniżej 30 minut w obie strony

Jak widać nie ma sensu utrzymywać pospiesznych linii.

Zmorą Poznania są punkty przesiadkowe, na których trzymanie skomunikowań tramwajów i autobusów to obecnie ostatnia rzecz. Wystarczy spóźnienie autobusu a plany biorą wniwecz wskutek opóźnień przyjazdowych tramwajów, co najlepiej widać na Górczynie.
Do tego tabor pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza w przypadku Wydziału Autobusowego A-1 Warszawska, wystawiającego dwudziestoletnie Neoplany, ledwo jeżdżące szroty. Wydział A-3 Kacza potrafi wystawić także stare , sypiące się Many NL ale te i tak są w lepszym stanie niż ich polskie odpowiedniki z zajezdni A-1 (Neoplany)
Odpowiedz

#2
Virakocha napisał(a):wystawiającego dwudziestoletnie Neoplany,

Najstarsze mają 15 lat, MPK ich sie stopniowo pozbywa, a pamiętaj - w Warszawie jeżdżą jeszcze Ikarusy. ;p Linia A to w ogóle linia śmieszna - pospieszna. Albo zrobić z tego normalną linię, albo zrobić tak żeby się zatrzymywała rzadziej, inaczej nie ma ona sensu. Co do taboru na PST, to są dobre wieści, bo po dostarczeniu wszystkich Tramino, PST będzie w całości obsługiwane właśnie przez nie. :-)
Odpowiedz

#3
@Maciej

Imienniku :-) . Z A lepiej zrobić normalną linię, najlepiej pod jakimś oznaczeniem liniowym, gdyż ma dobrą frekwencję a będzie miała jeszcze wyższą, gdy będzie normalna taryfa i zatrzymania na wszystkich przystankach. Swoją drogą przydałyby się pospieszne tramwaje, np na PST (wyrzucenie niektórych postojów np Lechicka Plaza, Kurpińskiego). L natomiast warto wytrasować inną trasą, nie przez Bukowską, gdyż tam zawsze są korki (np Niestachowską) :-)
A propos szrotów z A-1, fakt stopniowo znikają ale i tak uprzykrzają skutecznie życie pasażerom swoją awaryjnością, starociem i wyciem nakładek hamulcowych :-P

Poza tym zachwalane przez Ciebie Sramino z S1 ma jedną wadę- dość ostro rzuca na łukach i gorszych torowiskach :-P
Odpowiedz

#4
Virakocha napisał(a):Poza tym zachwalane przez Ciebie Sramino z S1 ma jedną wadę- dość ostro rzuca na łukach i gorszych torowiskach

Przecież nie zachwalam, cieszę się że są jakieś nówki. :-P Ale na PST na pewno będzie trząść mniej niż 105-tka ;-D
Virakocha napisał(a):L natomiast warto wytrasować inną trasą, nie przez Bukowską, gdyż tam zawsze są korki (np Niestachowską)
O, to jest dobry pomysł. Ale na pewno nikt i nigdy nie zdoła go przepchnąć, znając ZTM-owski beton. :->
Odpowiedz

#5
Do tego od nowego roku ZTM ma w planie przejęcie kilku samorządowych przewoźników, w pierwszej kolejności TransLub, którego tabor ma być włączony do MPK, gdyż obsługuje on kilka linii ZTM :-)
Odpowiedz

#6
Virakocha napisał(a):ZTM ma w planie przejęcie kilku samorządowych przewoźników, w pierwszej kolejności TransLub, którego tabor ma być włączony do MPK

Oo, to mnie akurat bardzo cieszy :-D I pewnie nie tylko mnie, bo ludziom będzie się łatwiej nauczyć, że do MPK można wsiadać na ZTM-ie, bo na razie wielu nie może się nauczyć, że na TransLubie i ZUK-u (część linii) też mogą. Ostatnio też MPK przejęło 616, a TransLub dostał 56, bo w 616 była taka ciasnota - TransLub sobie nie radził. Ups, ale mały OT się nam zrobił. EOT.
Odpowiedz

#7
Na TransLubie obowiązuje Strefa B, czyli te droższe, żółte bilety ;-) ZUK Komorniki Obsługuje 905 do Chludowa ale probematyczne jest to, że autobusy miejskie tego przewoźnika wjeżdżają na Dworzec Autobusowy przy Matyi zamiast na pętlę Dworzec Kolejowy MPK, gdyż brakuje chyba porozumienia :->
Odpowiedz

#8
Maciej napisał(a):Najstarsze mają 15 lat, MPK ich sie stopniowo pozbywa, a pamiętaj - w Warszawie jeżdżą jeszcze Ikarusy.
Czy aby na pewno w Warszawie na zwykłych liniach miejskich jeżdżą jeszcze Ikarusy? Kiedy ostatnio odwiedziłem stolicę nie widziałem ani jednego, poza tym słyszałem, że obecnie pojawiają się jedynie na liniach podmiejskich. Niech ktoś bardziej zorientowany w warszawskiej komunikacji zweryfikuje moje informacje.
Virakocha napisał(a):Poza tym zachwalane przez Ciebie Sramino z S1 ma jedną wadę- dość ostro rzuca na łukach i gorszych torowiskach
A jechałeś kiedyś Pesą typu Tramicus, zwłaszcza na wąskim torze? I nie rzuca, bardziej buja jak na łódce. Nie jest to uciążliwe jak szarpanie w 105/805Na.

Poza tym tramwaj Solarisa nazywa się Tramino a nie ...
Odpowiedz

#9
http://www.rynek-kolejowy.pl/28511/Pol_ ... aldzie.htm

Już sobie wyobrażam, co się będzie działo. Jeden syf. Zamiast zrobić wahadło, jak na Kórnickiej czy na Stomilu, wolą puszczać autobusy, które będą stać w korkach. Najpierwej powinien być remont 1 toru a 2 zostawić dla Challengerów lub 105NaDK ;-)
Odpowiedz

#10
Virakocha napisał(a):wolą puszczać autobusy, które będą stać w korkach

buspasy będą. Ale jestem ciekaw jak dowiozą kibiców na stadion. Będzie szkoda puszczać im SU18... :-P Poza tym te autobusy będą ganiać jeden za drugim.
Odpowiedz

#11
Są jeszcze stare przegubowce z Kaczej i Warszawskiej (Man i Neoplan) a także sztywniaki (trzyosiowce) solowe z Warszawskiej, które można wykorzystać na kiboli, gdyż koszty ewentualnego remontu odpadają, jedynie dochodzi amortyzacja ;-)
Odpowiedz

#12
Brawa dla motorniczego:
http://www.tvn24.pl/-1,1723426,0,1,moto ... omosc.html
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#13
Noo, niezłe! Brawo! Big Grin
Odpowiedz

#14
Może nie kolejowe, ale taka ciekawostka.
Solaris w wersji "mini"
http://poznanskie-autobusy.cba.pl/data/ ... 1935_2.jpg
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#15
TOMEKKOT, Jak dla mnie mega śmieszne. Nie wiem czy znajdą się chętni na takie maleństwo
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Poznań] Podwyżka cen biletów w MPK Poznań Maciej 9 5 619 31.03.2012, 20:54
Ostatni post: Gżągal

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
7 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.