18.11.2011, 20:10
rustsaltz napisał(a):Ja doszedłem do wniosku, że mnie się nie chceŻebyś za kilka nie żałował. Gorzko.
Studia na kierunkach "transport" oraz "logistyka"
|
18.11.2011, 20:10
rustsaltz napisał(a):Ja doszedłem do wniosku, że mnie się nie chceŻebyś za kilka nie żałował. Gorzko.
18.11.2011, 20:13
Akurat na techników zapotrzebowanie jest ogromne, zawsze zostaje opcja wyjazdu na tę fajniejszą stronę Odry (co polecam wszystkim co bardziej kumatym i zniechęconym)
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
18.11.2011, 23:24
norbert napisał(a):Ciekawe, czy to samo napisałbyś, gdyby @rustsaltz napisał to samo, ale w np. taki sposób:rustsaltz napisał(a):Ja doszedłem do wniosku, że mnie się nie chceŻebyś za kilka nie żałował. Gorzko. Doszedłem do wniosku, że nie potrzebuję kontynuować nauki ;-) To samo wyrażone na różne sposoby może wywoływać różne reakcje. rado119 napisał(a):Chyba zasilę grono pracowników pewnej sieci sklepów na "B" i zacznę tworzyć kadrę narodową...Po studiach też możesz ;-) rustsaltz napisał(a):Akurat na techników zapotrzebowanie jest ogromne, zawsze zostaje opcja wyjazdu na tę fajniejszą stronę Odry (co polecam wszystkim co bardziej kumatym i zniechęconym)Szczerze powiedziawszy to świadom sytuacji w Polsce też się zaczynam zastanawiać nad tym...a najchętniej to trochę dalej od Odry. No ale bez języka to sobie mogę.
19.11.2011, 19:02
ET40 napisał(a):Szczerze powiedziawszy to świadom sytuacji w Polsce też się zaczynam zastanawiać nad tym...a najchętniej to trochę dalej od Odry. No ale bez języka to sobie mogę.A to akurat nie jest duży problem
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
19.11.2011, 22:54
norbert, co Ty studiujesz na P£? A raczej na jakim wydziale? Cztery semestry matematyki? Na elektrycznym matematyka to tylko pierwszy i drugi semestr, potem s± ju¿ tylko przedmioty czysto zwi±zane z zawodem.
A zreszt± po prawie 7 semestrach mogê powiedzieæ tylko jedno: uczelnia uczelni± a jak siê pójdzie do pracy to i tak trzeba siê uczyæ wszystkiego od nowa. Ale papier trzeba mieæ.
19.11.2011, 23:53
Studiuję mechatronikę na wydziale mechanicznym.
17.01.2012, 16:19
Witam.
Jestem studentem I-go roku studiów ekonomicznych na kierunku Logistyka i Spedycja. Mam takie proste pytanie,do osób zorientowanych na rynku pracy w branży kolejowej.Czy jest szansa,aby po ukończeniu tych studiów dostać pracę/staż w pomorskim u jakiegoś przewoźnika kolejowego ? I jakie to mogą stanowiska ? ;-)
17.01.2012, 21:38
Studia ekonomiczne, hmmm, to chyba tylko do biura jakiego¶... na maszynê bez wykszta³cenia technicznego nie wpuszcz±.
18.01.2012, 17:23
Nie,nie. Chodzi mi np. o pracę jako spedytor kolejowy.
18.01.2012, 18:37
Zacznij od uderzenia do PKP Cargo.
19.01.2012, 21:54
Panowie. Czytam Wasze wypowiedzi i z własnej autopsji i tego co usłyszałem od naczelników i kontrolerów PLK powiem Wam tak.
Ja skończyłem Liceum Ogólnokształcące i zdałem maturę. Nie zacząłem studiować i dopiero z czasem okazało się , ze dobrze zrobiłem. Kiedy zapytałem naczelnika działu pracowniczego czy zna jakieś studia które pozwoliłyby mi na rozwój w kolejowym kierunku , on powiedział tylko: Po co Ci studia? Na kolei jest dość magistrów i inżynierów a nie ma fachowców. Lepiej idź do Kolejowej szkoły policealnej z którą współpracuje nasza centrala. Powiem Wam że to był krok do przodu. Chodzę do Kolejowej Szkoły Policealnej dla Dorosłych. Zajęcia są co dwa tygodnie ( weekendy). PLK ułatwia w kwestii obecności na zajęciach dostosowując miesięczny grafik do terminów zjazdów. Przedmioty jakie są wykładane: Organizacja działalności usługowej kolei , Infrastruktura , Kolejowe Pojazdy Szynowe , Urządzenia Łączności , Urządzenia Sterowania Ruchem Kolejowym, Zajęcia Praktyczne ( wyjścia np na nastawnię , terminal kontenerowy , jeżdżenie pociągiem i przyglądanie się pracy kierownika pociągu i maszynisty. W następnych semestrach dochodzą : Język obcy , Laboratorium ruchu , Technologie informatyczne w transporcie kolejowym i coś jeszcze ma być ale zapomniałem Tutaj nie ma czegoś takiego , że jak płacisz to zdasz. Tutaj nikogo nie obchodzi że płacisz. Żeby zdać musisz coś umieć. Nie jest łatwo nawet mi. Tutaj jednak mamy kontakt z prawdziwą koleją i możliwości rozwoju w branży kolejowej. Nasz szkoła współpracuje z PLK i Cargo. Niedawno do naszej dyrekcji odezwało się PKP IC z zapytaniem orientacyjnym czy byłyby osoby zainteresowanie na docelowe zatrudnienie na kierowników pociągów. Powiem Wam , że naczelnik mojej sekcji , nie ma studiów. Ma wykształcenie średnie , uzupełnione technikum kolejowym uzupełniającym na podbudowie LO. Jak się chce pracować w Centrum Realizacji Inwestycji PLK to studia się przydają. Jako dyspozytorowi , naczelnikowi sekcji dyżurnemu ruchu bądź maszyniście to w zasadzie nie. Wierzcie mi , bo wiem co mówię. Mówię to co widzę i słyszę na własne uszy. Ukończenie studiów np z zakresu energetyki nie gwarantuje bycia fachowcem. W przypadku betonu , jeżeli nie poznasz wszystkiego od zera nie będziesz biurwą. Żeby być specjalistą d/s konserwacji sieci trakcyjnej najpierw musisz pracować jako pracownik sieciowy. Spółki grupy PKP odpowiedzialne za poszczególne elementy infrastruktury potrzebują fachowców od tzw brudnej roboty. Każdy z Was jak myśli o związaniu się czysto z koleją niech pomyśli o tym jak najłatwiej ku temu się ustawić a nie okrężną drogą.
NYNUŚ:)
"Kolej to nie praca - To służba ponad własne interesy. Kolejarz nie pracuje na kolei - Kolejarz jej służy od narodzin aż do śmierci" - Kazimierz Opaliński
20.01.2012, 00:03
nynuś, No to bardzo fajnie. Ja chciałem iść na logistykę by móc układać rozkłady jazdy pociągów. Nie wiem czy jest jakiś odpowiednik w tej szkole? Fajną sprawą byłoby zahaczenie się w IC jako kier. poć. Ogólnie ciekawa sprawa z tą kolejówką. Ostatnimi czasy nawet przeszło mi przez myśl zostaniem dyżurnym ruchu
20.01.2012, 01:25
nynu¶, to ¿e do prac jakie wymieni³e¶ (maszynista, kierpoæ, dy¿urny, "paj±k" itd.) nie trzeba studiów nie od dzi¶ wiadomo, w koñcu wiêkszo¶æ pracownik kolei ma wykszta³cenie ¶rednie (gdzie¶ to widzia³em w jaki¶ statystykach) i kolej dzia³a.
Ale skoro ludzie chc± koñczyæ studia w jakim¶ kolejowym kierunku, to raczej nie takie posady ich interesuj±, tylko praca przy uk³adaniu rozk³adów i planowaniu przewozów, planowaniu i realizacji inwestycji, kontroli wewnêtrznej (po kierunkach mniej technicznych) czy badaniach i pracach konstrukcyjnych (po kierunkach typowo technicznych). Bez studiów nie ma te¿ co marzyæ o posadzie kierownika budowy (i to nie tylko przy budowie infrastruktury kolejowej, ale jakiekolwiek budowy).
20.01.2012, 10:39
@Obleśny Szczur masz zupełną rację Do pracy w specjalnościach jakie wymieniłeś to już muszą być ludzie po studiach , ze względu na specyfikację zagadnień i wiedzy jaka przy nich jest niezbędna Chodziło mi o to jak piszą co niektórzy że po jakichś studiach na kierownika pociągu? To raczej mija się z celem
[ Dodano: 2012-01-20, 10:41 ] Ostrowianin napisał(a):nynuś, No to bardzo fajnie. Ja chciałem iść na logistykę by móc układać rozkłady jazdy pociągów. Nie wiem czy jest jakiś odpowiednik w tej szkole? Fajną sprawą byłoby zahaczenie się w IC jako kier. poć. Ogólnie ciekawa sprawa z tą kolejówką. Ostatnimi czasy nawet przeszło mi przez myśl zostaniem dyżurnym ruchu No ja właśnie dlatego do tej szkoły poszedłem bo naczelnik sekcji mi powiedział , że jak pierwszy semestr skończę i zacznę drugi to gwarantuje mi skierowanie na przyspieszone kursy zwrotniczy i nastawniczy ( drugi raz bo poprzednie mi przepadły) i kurs na dyżurnego ruchu
NYNUŚ:)
"Kolej to nie praca - To służba ponad własne interesy. Kolejarz nie pracuje na kolei - Kolejarz jej służy od narodzin aż do śmierci" - Kazimierz Opaliński
29.01.2012, 21:32
Ostatnio przeglądałem stronę PLK'i i w dziale Edukacja i rekrutacja w "Szkoły wyższe" dostajemy listę szkół wyższych niejako związanych z "PeeLKą". Są tam hiperłącza do wydziałów, przede wszystkim, transportu na ważniejszych polskich politechnikach.
Jednak klikając na Politechnikę Poznańską (bo ona mnie interesuje) przenosi mnie - ku mojemu zaskoczeniu - na Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, a byłem prawie pewien, że przeniesie mnie na Wydział Transportu tamże. I tu moje pytanie: co ma jedno do drugiego? Rozumiem, że na budownictwie jest specjalność budownictwo komunikacyjne (kolejowe) i ew. ta inżynieria środowiska, ale jakoś mi to nie pasowało do typowego kolejnictwa. EDIT: @down: może źle to ująłem Po prostu spodziewałem się, że będzie tam link do wydziału transportu, a tak w ogóle chciałem zapytać czy w plk zatrudniają budowlańców? ^^ |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Koszt zostania maszynistą od A do Z oraz szkoła średnia odpowiednia na to stanowisko | Gruchu | 16 | 7 420 |
23.04.2020, 20:45 Ostatni post: UNITA1975 |
|
Licencja oraz świadectwo maszynisty w CTL Logistics. | CounterSpace838 | 2 | 4 573 |
30.05.2017, 21:24 Ostatni post: CounterSpace838 |
|
Politechnika Śląska - transport | booua | 2 | 4 184 |
17.01.2015, 15:45 Ostatni post: Thanatia |
|
Studia a praca na kolei | rah606 | 22 | 11 271 |
28.05.2013, 13:46 Ostatni post: nynuś |
|
Studia | Dragonov567 | 27 | 11 825 |
04.07.2012, 11:47 Ostatni post: buxter |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
4 gości |