Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Studia na kierunkach "transport" oraz "logistyka"
#31
rustsaltz napisał(a):Ja doszedłem do wniosku, że mnie się nie chce Big Grin
Żebyś za kilka nie żałował. Gorzko.
Odpowiedz

#32
Akurat na techników zapotrzebowanie jest ogromne, zawsze zostaje opcja wyjazdu na tę fajniejszą stronę Odry (co polecam wszystkim co bardziej kumatym i zniechęconym) Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#33
norbert napisał(a):
rustsaltz napisał(a):Ja doszedłem do wniosku, że mnie się nie chce Big Grin
Żebyś za kilka nie żałował. Gorzko.
Ciekawe, czy to samo napisałbyś, gdyby @rustsaltz napisał to samo, ale w np. taki sposób:
Doszedłem do wniosku, że nie potrzebuję kontynuować nauki ;-)

To samo wyrażone na różne sposoby może wywoływać różne reakcje.

rado119 napisał(a):Chyba zasilę grono pracowników pewnej sieci sklepów na "B" i zacznę tworzyć kadrę narodową...
Po studiach też możesz ;-)

rustsaltz napisał(a):Akurat na techników zapotrzebowanie jest ogromne, zawsze zostaje opcja wyjazdu na tę fajniejszą stronę Odry (co polecam wszystkim co bardziej kumatym i zniechęconym) Wink
Szczerze powiedziawszy to świadom sytuacji w Polsce też się zaczynam zastanawiać nad tym...a najchętniej to trochę dalej od Odry. No ale bez języka to sobie mogę.
Odpowiedz

#34
ET40 napisał(a):Szczerze powiedziawszy to świadom sytuacji w Polsce też się zaczynam zastanawiać nad tym...a najchętniej to trochę dalej od Odry. No ale bez języka to sobie mogę.
A to akurat nie jest duży problem Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#35
norbert, co Ty studiujesz na P£? A raczej na jakim wydziale? Cztery semestry matematyki? Na elektrycznym matematyka to tylko pierwszy i drugi semestr, potem s± ju¿ tylko przedmioty czysto zwi±zane z zawodem.
A zreszt± po prawie 7 semestrach mogê powiedzieæ tylko jedno: uczelnia uczelni± a jak siê pójdzie do pracy to i tak trzeba siê uczyæ wszystkiego od nowa. Ale papier trzeba mieæ.
Odpowiedz

#36
Studiuję mechatronikę na wydziale mechanicznym.
Odpowiedz

#37
Witam.
Jestem studentem I-go roku studiów ekonomicznych na kierunku Logistyka i Spedycja.
Mam takie proste pytanie,do osób zorientowanych na rynku pracy w branży kolejowej.Czy jest szansa,aby po ukończeniu tych studiów dostać pracę/staż w pomorskim u jakiegoś przewoźnika kolejowego ? I jakie to mogą stanowiska ? ;-)
Odpowiedz

#38
Studia ekonomiczne, hmmm, to chyba tylko do biura jakiego¶... na maszynê bez wykszta³cenia technicznego nie wpuszcz±.
Odpowiedz

#39
Nie,nie. Chodzi mi np. o pracę jako spedytor kolejowy.
Odpowiedz

#40
Zacznij od uderzenia do PKP Cargo.
Odpowiedz

#41
Panowie. Czytam Wasze wypowiedzi i z własnej autopsji i tego co usłyszałem od naczelników i kontrolerów PLK powiem Wam tak.

Ja skończyłem Liceum Ogólnokształcące i zdałem maturę. Nie zacząłem studiować i dopiero z czasem okazało się , ze dobrze zrobiłem. Kiedy zapytałem naczelnika działu pracowniczego czy zna jakieś studia które pozwoliłyby mi na rozwój w kolejowym kierunku , on powiedział tylko: Po co Ci studia? Na kolei jest dość magistrów i inżynierów a nie ma fachowców. Lepiej idź do Kolejowej szkoły policealnej z którą współpracuje nasza centrala. Powiem Wam że to był krok do przodu. Chodzę do Kolejowej Szkoły Policealnej dla Dorosłych. Zajęcia są co dwa tygodnie ( weekendy). PLK ułatwia w kwestii obecności na zajęciach dostosowując miesięczny grafik do terminów zjazdów. Przedmioty jakie są wykładane: Organizacja działalności usługowej kolei , Infrastruktura , Kolejowe Pojazdy Szynowe , Urządzenia Łączności , Urządzenia Sterowania Ruchem Kolejowym, Zajęcia Praktyczne ( wyjścia np na nastawnię , terminal kontenerowy , jeżdżenie pociągiem i przyglądanie się pracy kierownika pociągu i maszynisty. W następnych semestrach dochodzą : Język obcy , Laboratorium ruchu , Technologie informatyczne w transporcie kolejowym i coś jeszcze ma być ale zapomniałemSmile Tutaj nie ma czegoś takiego , że jak płacisz to zdasz. Tutaj nikogo nie obchodzi że płacisz. Żeby zdać musisz coś umieć. Nie jest łatwo nawet mi. Tutaj jednak mamy kontakt z prawdziwą koleją i możliwości rozwoju w branży kolejowej. Nasz szkoła współpracuje z PLK i Cargo. Niedawno do naszej dyrekcji odezwało się PKP IC z zapytaniem orientacyjnym czy byłyby osoby zainteresowanie na docelowe zatrudnienie na kierowników pociągów. Powiem Wam , że naczelnik mojej sekcji , nie ma studiów. Ma wykształcenie średnie , uzupełnione technikum kolejowym uzupełniającym na podbudowie LO. Jak się chce pracować w Centrum Realizacji Inwestycji PLK to studia się przydają. Jako dyspozytorowi , naczelnikowi sekcji dyżurnemu ruchu bądź maszyniście to w zasadzie nie. Wierzcie mi , bo wiem co mówię. Mówię to co widzę i słyszę na własne uszy. Ukończenie studiów np z zakresu energetyki nie gwarantuje bycia fachowcem. W przypadku betonu , jeżeli nie poznasz wszystkiego od zera nie będziesz biurwą. Żeby być specjalistą d/s konserwacji sieci trakcyjnej najpierw musisz pracować jako pracownik sieciowy. Spółki grupy PKP odpowiedzialne za poszczególne elementy infrastruktury potrzebują fachowców od tzw brudnej roboty. Każdy z Was jak myśli o związaniu się czysto z koleją niech pomyśli o tym jak najłatwiej ku temu się ustawić a nie okrężną drogą.
NYNUŚ:)

"Kolej to nie praca - To służba ponad własne interesy. Kolejarz nie pracuje na kolei - Kolejarz jej służy od narodzin aż do śmierci" - Kazimierz Opaliński
Odpowiedz

#42
nynuś, No to bardzo fajnie. Ja chciałem iść na logistykę by móc układać rozkłady jazdy pociągów. Nie wiem czy jest jakiś odpowiednik w tej szkole? Fajną sprawą byłoby zahaczenie się w IC jako kier. poć. Ogólnie ciekawa sprawa z tą kolejówką. Ostatnimi czasy nawet przeszło mi przez myśl zostaniem dyżurnym ruchu
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

#43
nynu¶, to ¿e do prac jakie wymieni³e¶ (maszynista, kierpoæ, dy¿urny, "paj±k" itd.) nie trzeba studiów nie od dzi¶ wiadomo, w koñcu wiêkszo¶æ pracownik kolei ma wykszta³cenie ¶rednie (gdzie¶ to widzia³em w jaki¶ statystykach) i kolej dzia³a.
Ale skoro ludzie chc± koñczyæ studia w jakim¶ kolejowym kierunku, to raczej nie takie posady ich interesuj±, tylko praca przy uk³adaniu rozk³adów i planowaniu przewozów, planowaniu i realizacji inwestycji, kontroli wewnêtrznej (po kierunkach mniej technicznych) czy badaniach i pracach konstrukcyjnych (po kierunkach typowo technicznych). Bez studiów nie ma te¿ co marzyæ o posadzie kierownika budowy (i to nie tylko przy budowie infrastruktury kolejowej, ale jakiekolwiek budowy).
Odpowiedz

#44
@Obleśny Szczur masz zupełną racjęSmile Do pracy w specjalnościach jakie wymieniłeś to już muszą być ludzie po studiach , ze względu na specyfikację zagadnień i wiedzy jaka przy nich jest niezbędnaSmile Chodziło mi o to jak piszą co niektórzy że po jakichś studiach na kierownika pociągu? To raczej mija się z celemSmile

[ Dodano: 2012-01-20, 10:41 ]
Ostrowianin napisał(a):nynuś, No to bardzo fajnie. Ja chciałem iść na logistykę by móc układać rozkłady jazdy pociągów. Nie wiem czy jest jakiś odpowiednik w tej szkole? Fajną sprawą byłoby zahaczenie się w IC jako kier. poć. Ogólnie ciekawa sprawa z tą kolejówką. Ostatnimi czasy nawet przeszło mi przez myśl zostaniem dyżurnym ruchu

No ja właśnie dlatego do tej szkoły poszedłem bo naczelnik sekcji mi powiedział , że jak pierwszy semestr skończę i zacznę drugi to gwarantuje mi skierowanie na przyspieszone kursy zwrotniczy i nastawniczy ( drugi raz bo poprzednie mi przepadły) i kurs na dyżurnego ruchuSmile
NYNUŚ:)

"Kolej to nie praca - To służba ponad własne interesy. Kolejarz nie pracuje na kolei - Kolejarz jej służy od narodzin aż do śmierci" - Kazimierz Opaliński
Odpowiedz

#45
Ostatnio przeglądałem stronę PLK'i i w dziale Edukacja i rekrutacja w "Szkoły wyższe" dostajemy listę szkół wyższych niejako związanych z "PeeLKą". Są tam hiperłącza do wydziałów, przede wszystkim, transportu na ważniejszych polskich politechnikach.
Jednak klikając na Politechnikę Poznańską (bo ona mnie interesuje) przenosi mnie - ku mojemu zaskoczeniu - na Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, a byłem prawie pewien, że przeniesie mnie na Wydział Transportu tamże.
I tu moje pytanie: co ma jedno do drugiego? Rozumiem, że na budownictwie jest specjalność budownictwo komunikacyjne (kolejowe) i ew. ta inżynieria środowiska, ale jakoś mi to nie pasowało do typowego kolejnictwa.

EDIT: @down: może źle to ująłem Smile Po prostu spodziewałem się, że będzie tam link do wydziału transportu, a tak w ogóle chciałem zapytać czy w plk zatrudniają budowlańców? ^^
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koszt zostania maszynistą od A do Z oraz szkoła średnia odpowiednia na to stanowisko Gruchu 16 7 384 23.04.2020, 20:45
Ostatni post: UNITA1975
  Licencja oraz świadectwo maszynisty w CTL Logistics. CounterSpace838 2 4 564 30.05.2017, 21:24
Ostatni post: CounterSpace838
  Politechnika Śląska - transport booua 2 4 178 17.01.2015, 15:45
Ostatni post: Thanatia
  Studia a praca na kolei rah606 22 11 241 28.05.2013, 13:46
Ostatni post: nynuś
  Studia Dragonov567 27 11 798 04.07.2012, 11:47
Ostatni post: buxter

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.