Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Wikipedia podaje, że planowane i niezrealizowane zostały sieci tramwajowe w Opolu, Głogowie, Płocku, Radomiu, Kielcach, Pile, Stargardzie Szcz. i Świnoujściu. Ze zgromadzonych na portalu informacji wynika, że w Stargardzie, Opolu i Świnoujściu uruchomienie tramwajów planowali jeszcze Niemcy, nie wiadomo jak było w przypadku Piły i Głogowa. Najbardziej interesują mnie te projekty, które nie zostały opisane, a więc: projekty w Radomiu, Głogowie i Pile. Na temat projektowanej linii tramwajowej w Radomiu wiem tyle, że poważne plany próbowano zrealizować w latach 90, ale jak daleko zaszły prace - nie wiem. Czy dysponuje ktoś jakimiś materiałami na temat tramwajowych planów Piły, Głogowa i Radomia?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Nie wiem czy to istotne, ale ponoć Kielce zakupiły nawet do planowanej sieci tramwaje (Tarty). Ma ktoś szczegóły?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 281
Liczba wątków: 6
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Już w XIX wieku, jak i w okresie międzywojennym planowano w Lublinie utworzyć sieć tramwajową, jednym z nich miał być tramwaj łączący Zamek z dworcem PKP, ale nic z tego nie wyszło i dziś jeżdżą u nas trolejbusy.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
W Lublinie przeszkodą mogły być duże różnice wysokości, tak przynajmniej kiedyś obiło mi się o uszy.
Jednym z ciekawszych, a niezrealizowanych planów tramwajowych był plan z lat 70. ubiegłego wieku dotyczący dostosowania całej wąskotorowej sieci tramwajowej w Bydgoszczy do rozstawu 1435mm. Planowane zmiany były tak radykalne, że po ukończeniu prac byłby to de facto praktycznie nowy system. Wybudowano nawet dwa odcinki normalnotorowe - po upadku planów przekucia w latach 80. jeden z nich dostosowano do rozstawu 1000mm, a jeden zlikwidowano. Powód upadku tego śmiałego planu był prosty - zabrakło pieniędzy.
Jaro