Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
CMK już dawno powinna być zmodernizowana do AC. Mamy Taurusy, które obsługiwałyby ruch tylko tam, a jakby było ich mało, dodatkowe można przecież wyleasingować. Trzeba w końcu zaryzykować i zrobić większy krok naprzód.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Jeśli już zmiana zasilania to prędzej 25kV. Ale jest to niepotrzebne, chyba że zapadnie decyzja o przebudowie CMK do 300km/h. Poniżej 250km/h 3kV DC dają radę, tymczasem AC praktycznie zamknęłoby tą linię dla pociągów towarowych i niższych kategorii. Powstałby ogromny deficyt bo utrzymanie szlaku o takich parametrach kosztuje, zaś EIC nie ma za wiele żeby na to zarobić.
Liczba postów: 171
Liczba wątków: 2
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Ale mimo wszystko jest to na razie najszybsza linia kolejowa w Polsce.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
A to o niczym nie świadczy, bo w Polsce nie ma szybkich linii, te 160 km/h w zachodniej Europie to już przeżytek. Troszkę wstyd, żeby tak wolno jeździło się po najważniejszej linii w kraju.
Liczba postów: 72
Liczba wątków: 10
Dołączył: 20.06.2010
Reputacja:
0
Przepraszam że być może jestem zacofany w nowoczesnych technologiach ale jeśli podwyższą prędkość do 300 km/h to co będzie ze stacjami na których pociąg nie będzie się zatrzymywał. Porwie pasażerów żeby lecieli za nim? No właśnie. A co do 300 km/h to fajnie by było gdyby Polska w końcu dorobiła się takiej (bardzo) szybkiej kolei.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Pociągi dużych prędkości zatrzymują się tylko na największych stacjach, nieopłacalne jest postój na małej stacji pociągu o prędkości ponad 250 km/h. Celem takiego składu jest jak najszybciej dostać się z punktu A do B. Mniejsze stacje obsługują pociągi niższych kategorii takich jak TLK.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Nie mylisz się, nie tylko czas podróży się wzdłuża ale i koszt przejazdu pociągu. Ponowne rozpędzenie pociągu zużywa sporo więcej energii niż przelot przez stacje ze stałą prędkością.
Liczba postów: 385
Liczba wątków: 24
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
0
Więc mi wystarcza tylko zmodernizowanie Katowice - Zwardoń do 140-160km/h, a Katowice - Warszawa do 200km/h
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 10
Dołączył: 03.07.2010
Reputacja:
0
Miderion napisał(a):Porwie pasażerów żeby lecieli za nim?
Tisos napisał(a):ograniczenie prędkości w czasie przelotu przez stację?
A wie ktoś może jak jest w Niemczech ? Wiem, że ICE przelatuje przez niektóre stacje z 300km/h na liczniku, może ktoś był i widział jak wygląda zabezpieczenie przed takimi sytuacjami. Albo nie ma ? :lol:
Ps : Miło Cię Widzieć Tisos...
Udostępniam zdjęcia i info, dysponuję spisem loków, motywuję do pracy, projektuję, nagradzam, krytykuję. - Chcesz pogadać ? Pisz ;-)
Pozdrawiam i Zapraszam na :
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.pl/Petyniak">www.youtube.pl/Petyniak</a><!-- w -->
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.mm-bk.blogspot.com">www.mm-bk.blogspot.com</a><!-- w -->
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Tak chyba jest na wszystkich szybkich liniach kolejowych w Europie. Pociągi zatrzymujące się na danej stacji zjeżdżają z torów szlakowych na tory główne dodatkowe i wtedy zatrzymują się na peronach. Nie wyobrażam sobie przelotu z prędkością 250-300 km/h obok peronu pełnego ludzi.