Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
pitagoras23 napisał(a):@DamianT
Ja wiem, że taka strona jest. Ale nie o to chodzi. PR także powinny uczestniczyć w jednym wspólnym projekcie i ich pociągi także powinny być umieszczone w systemie tak jak IC i wojewódzcy przewoźnicy.
Domyslam się, że wiesz o tej stronie. Tak tylko wkleiłem dla tych co nie wiedzą
No i zgadzam się, że powinien to być jeden projekt, a nie kolejne utrudnienie dla pasażerów, bo ktoś tam nie potrafi się dogadać.
Dobrze, że chociaż strony z rozkładem są wspólne
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Zauważyliście, że w SEPE pojawiły się pociągi Przewozów Regionalnych.
Spółki ws. tego projektu wreszcie się dogadały.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Dzięki temu cały portal stał się nieco bardziej przydatny. Ale mimo to częstotliwość aktualizowania dalej pozostaje taka sama, więc czasem już jestem w domu, a wtedy się dowiaduję, że jechałem pociągiem, który teoretycznie jechał planowo, a potem ni z gruszki ni z pietruszki doznał 10 minutowego opóźnienia.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ja się tylko dziwię, jak wchodzę w szczegóły jakiegoś pociągu, że jest podany czas opóźnienia względem odjazdu powiedzmy +35 min, i patrzę na godzinę sobie, że taki pociąg wyjechał właśnie z tego miasta, a już w następnym podają np. opóźnienie +32 min, jeszcze dalej +26 min, a na końcu 0 min. Skąd oni mogą wiedzieć, że tak opóźnienie będzie maleć? Czy mamy aż takie rezerwy czasowe czy te czasy są brane z kapelusza?
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
pitagoras23, A o GPS nie słyszałeś? Przynajmniej w pociągach PR tak jest, więc w IC zapewne wygląda to identycznie
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ten system, dla Twojej wiedzy, nie bazuje na GPS.
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
A co ma GPS wspólnego z prognozowaniem opóźnienia i ew. nadrabiania? Pewnie jest jakiś algorytm który "wróży", pytanie na ile zaawansowany i jakie dane bierze pod uwagę.
Moim zdaniem nadal system przypomina coś rodem z końca lat 90 ubiegłego wieku. Na chama zrzucone tabelki z bazy danych i wyświetlone (zresztą "śledzenie pociągów" w PR to z grubsza to samo...). Do tego opóźnienie wprowadzania... Praktyczna przydatność bardzo średnia. No, ale minister może ogłosić sukces na Twitterze.
[ Dodano: 2012-01-21, 15:27 ]
pitagoras23 napisał(a):Ten system, dla Twojej wiedzy, nie bazuje na GPS.
A mógłby, przynajmniej dla pociągów PR które są wyposażone w ten system (zresztą kto wie, czy tak właśnie teraz nie jest). Przecież można zmiksować dane z dwóch systemów. Nic nie stoi na przeszkodzie. Oprócz tradycyjnego staropolskiego niechcesię/niedasię.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No jakaś przydatność systemu jest, ale z racji tych czasów oraz częstotliwości ich uzupełniania można się wpakować, że skład, który ma wg tego podane +30min może przyjechać o czasie.
Najlepsze jest wytłumaczenie o algorytmie "wróżenia" czasu, ale ciekawe jak to wygląda, skoro dane pobierane są z posterunków i od dyżurnych. Niemniej jednak takiego systemu wcześniej nie było i teraz każdy kto ma w komórce dostęp do Internetu to może z tego skorzystać, szczególnie na małych stacjach gdzie nie ma zapowiedzi. Jak są wszystkie pociągi, także PR system uważam za bardzo dobry, choć wiadomo, że nie można do końca ufać.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
pitagoras23 napisał(a):choć wiadomo, że nie można do końca ufać. Co jest podstawową wadą wszystkich "nowoczesności" w PR, na indywidualnym otwieraniu drzwi począwszy
Cytat: Do tego opóźnienie wprowadzania... Praktyczna przydatność bardzo średnia.
Ono de facto nie istnieje, bo na większych posterunkach jest od tego dyżurny ruchu szlakowy, który dane wprowadza, a na mniejszych nie ma problemu z natężeniem ruchu. Dla minuty-dwóch miałby on znaczenie, ale dla 5-10 już niekoniecznie. Ale fakt, dopóki nie będzie kombinowania z algorytmami przewidującymi opóźnienie to praktyczna przydatność mała. Choć... Gdyby wszystkie perony wyposażyć w wyświetlacze to system jak znalazł
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No na tych elektronicznych jak najbardziej by się takie coś przydało. W sumie nie wymaga to wiele roboty (chyba), żeby obyło się bez bezsensownego czekania. Np. we Wrocławiu na peronach już mogli by podłączyć te wyświetlacze do tego systemu. Tak samo teraz w Warszawie coś będę kombinować z systemem informacji dla pasażerów na Centralnym. U mnie także mieli na dworcu zamontować tablicę elektroniczną z odjazdami. Wszystko to podłączyć pod system i będziemy mieli namiastkę nowoczesności.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Akurat na dużych dworcach to będzie problem z torami. Natomiast na przystankach osobowych takie coś bezobsługowo mogłoby by działać, nawet razem z automatycznym zapowiadaniem.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Nawet nie muszą być podane tory, bo to może być na zwykłym rozkładzie, pod warunkiem, że nie będzie się to co chwile zmieniać i komunikaty nie będą głosiły, że pociąg wjedzie wyjątkowo na tor x przy peronie y, zamiast odpowiednio a i b.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
pitagoras23 napisał(a):Nawet nie muszą być podane tory, bo to może być na zwykłym rozkładzie Po to jest tablica, żeby pasażer nie szukał kartki z odjazdami, która notabene jest zazwyczaj nieaktualna
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
rustsaltz, Cóż taką tablicę i tak zapewne będzie trzeba obsługiwać z nastawni.
|