25.10.2012, 18:05
U mnie owy captcha nie rozróżnia wielkości liter. :-P
Pozdrawiam MrMalyMK
http://www.youtube.com/user/MrMalyMK
http://www.youtube.com/user/MrMalyMK
Infopasażer - system monitorowania opóźnienia pociągów - PKP IC, KD, Arriva
|
25.10.2012, 18:05
U mnie owy captcha nie rozróżnia wielkości liter. :-P
Pozdrawiam MrMalyMK
http://www.youtube.com/user/MrMalyMK
26.10.2012, 05:57
Faktycznie. Coś zmienili. Gdy wcześniej sprawdzałem był "case sensitive".
Szkoda tylko, że nadal system kłamie...
26.10.2012, 15:23
radix49, to, że system kłamie to już nie wina IC a raczej dyżurnych ruchu, którzy trochę niedbale wprowadzają dane do SEPE. Nie raz, nie dwa widziałem wprowadzanie odjazdu pociągu ze stacji przez dyżurnego w czasie, gdy dopiero wyjechał na szlak w kierunku wspomnianej stacji.
Sprawdzałem dzisiaj aplikację na telefonie kolegi - działa jak działała - wyśmienicie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
26.10.2012, 17:05
Dyżurni akurat dobrze wiedzą, dlaczego system wypełnia się z wyprzedzeniem. W ogóle to SEPE to psu na budę potrzebne, bo i tak wszyscy wszystko ręcznie wypisują dodatkowo.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
26.10.2012, 19:27
Będąc dzisiaj na szlaku nijak nie mogliśmy z Lolkiem sprawdzić nic na tej stronie przez telefon. Wpisywaliśmy te dziwne hasła, będąc pewnym, że są wpisywane prawidłowo i nic...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2
Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
27.10.2012, 06:16
mikrobart napisał(a):radix49, to, że system kłamie to już nie wina IC a raczej dyżurnych ruchu, którzy trochę niedbale wprowadzają dane do SEPE. Bo zapewne dorzucono im kolejny obowiązek, zapominając o podwyżce płac... A ponadto nikt nie egzekwuje prawidłowych zapisów, wiec to olewają. Poniekąd zresztą słusznie, bo odpowiedzialność karna na nich spoczywa za zderzenie pociągów, a nie za nie wbijanie poprawne danych do systemu. Nie wiem, czy ktoś wiedział czy nie wiedział o takim stosunku do tego dyżurnych ruchu, ale opieranie systemu na fałszywych danych musi skutkować klęską systemu. I to właściwie nastąpiło. PR podeszły do tego sensowniej działając na GPS. Jeżeli pociąg co, powiedzmy minutę, będzie wysyłał informacje poprzez SMS czy internet (o ile się da, bo zasięg jest daleki od tego, co operatorzy komórek na mapach malują), to będzie mniej lub bardziej prawdziwy obraz. Natomiast jak coś zależy od człowieka, który ma tysiąc ważniejszych spraw na głowie, to system musi kłamać. No i kłamie.
27.10.2012, 18:25
radix49 napisał(a):Bo zapewne dorzucono im kolejny obowiązek, zapominając o podwyżce płac... A ponadto nikt nie egzekwuje prawidłowych zapisów, wiec to olewają. Poniekąd zresztą słusznie, bo odpowiedzialność karna na nich spoczywa za zderzenie pociągów, a nie za nie wbijanie poprawne danych do systemu.[ No dobra, ale czy to nie jest czasem tak, że Infopasażer pobiera dane z SEPE, a to oznacza, że dyżurna/dyżurny nie musi wykonywać żadnego dodatkowego obowiązku? Cytat:PR podeszły do tego sensowniej działając na GPS. Jeżeli pociąg co, powiedzmy minutę, będzie wysyłał informacje poprzez SMS czy internet (o ile się da, bo zasięg jest daleki od tego, co operatorzy komórek na mapach malują), to będzie mniej lub bardziej prawdziwy obraz. Natomiast jak coś zależy od człowieka, który ma tysiąc ważniejszych spraw na głowie, to system musi kłamać. No i kłamie. Było to już chyba kiedyś roztrząsane na forum, system GPS PR-ów sprawia wrażenie mniej wiarygodnego
27.10.2012, 18:59
rysiogeniusz napisał(a):Było to już chyba kiedyś roztrząsane na forum, system GPS PR-ów sprawia wrażenie mniej wiarygodnego Bo również jest głęboko niedopracowany, rzeby nie rzec - prymitywny. To w żaden sposób nie świadczy o samej technologii śledzenia ruchu GPSem. Każdą technologię, nawet kosmiczną, można wykorzystać nieumiejętnie. Da się np. wbijać gwoździe smartfonem. Informatycy ze spółek kolejowych nie są ani przesadnie pracowici, ani zdolni. Jak widać, nadawałbym się tam, ale boję się że zbetonieję :->
Bahnfahren ist unser Business
27.10.2012, 19:22
psim napisał(a):Informatycy ze spółek kolejowych nie są ani przesadnie pracowici, ani zdolni. Jak widać, nadawałbym się tam, ale boję się że zbetonieję :-> W każdym środowisko fajnie jest mieć swojego 8-)
27.10.2012, 21:20
Na razie Infopasażer poszedł krok w tył. Znowu. Teraz obrazki każą mi przepisywać praktycznie co 10 minut. Na komputerze jeszcze jakoś przejdzie, ale na telefonie jest to ogromne utrudnienie, tym bardziej że czasem obrazek się nie odświeża i wychodzi, że wpisałem zły kod :/
27.10.2012, 21:51
przewoz napisał(a):Znowu. O popatrz. Myślę że australopiteki celowo pokazują, gdzie mają wszelkie protesty. To niesłychane, że pozwala się na to by ludzie tak prymitywni, nieodpowiedzialni, małostkowi, decydowali o kształcie tego przydatnego systemu. Tym po prostu powinien zająć się zewnętrzny podmiot, który nie będzie miał nic wspólnego z PKP. Może R&G od którejś wersji wyświetlaczy/komputerów pokładowych wmontuje w nie funkcjonalność transmitowania bieżącej pozycji i stanu pojazdu do centralnego serwera. O ile jeszcze tego nie zrobił ;-)
Bahnfahren ist unser Business
28.10.2012, 06:55
psim napisał(a):Tym po prostu powinien zająć się zewnętrzny podmiot, który nie będzie miał nic wspólnego z PKP. Po pierwsze, to raczej nierealne, a po drugie raczej niekonieczne. Wystarczyłoby zamówić skrzynki z odbiornikiem GPS i nadajnikiem GSM najlepiej internetowym dla pociągów, które wysyłałyby dane w odpowiednie miejsce na danym serwerze. Wtedy programiści niewiele są w stanie spieprzyć. No może wprowadzą tylko captcha. :-P Swoją drogą pewnie przy wprowadzeniu captcha teraz pewnie ukrywanym powodem jest to, że im przepustowość serwerów zamulało. Więc osobny serwer z przepustowością stosowną by się do tego przydał.
28.10.2012, 07:46
rysiogeniusz napisał(a):No dobra, ale czy to nie jest czasem tak, że Infopasażer pobiera dane z SEPE, a to oznacza, że dyżurna/dyżurny nie musi wykonywać żadnego dodatkowego obowiązku?Żeby dane z SEPE pobrać to tam także te dane muszą być uzupełnione i właśnie tam robią to dyżurni ruchu. Śledzenie pociągów na podstawie GPS jest na pewno krokiem nieco lepszym, ale tutaj niestety, jak wiemy, wszystkie pociągi tego modułu nie mają. Z drugiej strony system wyświetlania danych przez Przewozy Regionalne nie był zbyt przejrzysty.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
28.10.2012, 17:47
radix49 napisał(a):Wtedy programiści niewiele są w stanie spieprzyć. Załóż się... Ludzie naprawdę nie doceniają powagi tej roboty. Wydaje im się, że zrobić porządny system to takie hop siup.
Bahnfahren ist unser Business
29.10.2012, 07:47
Sam programuję, ale amatorsko, bo jakoś mam średnio dobre wspomnienia z programowaniem w korporacji, więc wiem o czym mówisz.
Na tyle wiem, że jak już takie urządzenie (odbiornik GPS i nadajnik GPRS) zostałoby zainstalowane i wysyłałoby dane w trybie tekstowym na serwer, to już zrobić wystarczy tylko przypisać czas do danego punktu GPS i pokazywać różnicę. Sam byłbym w stanie tego dokonać, a nie jestem jakimś mistrzem programowania. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Internetowy system zakupu biletów IC | sq6miz | 0 | 726 |
02.07.2023, 16:35 Ostatni post: sq6miz |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
9 gości |