29.10.2012, 08:46
GSP użyteczny jest w Warszawie, na przykład w tunelu średnicowym
nic nie jest doskonałe w każdym razie.
nic nie jest doskonałe w każdym razie.
Infopasażer - system monitorowania opóźnienia pociągów - PKP IC, KD, Arriva
|
29.10.2012, 08:46
GSP użyteczny jest w Warszawie, na przykład w tunelu średnicowym
nic nie jest doskonałe w każdym razie.
29.10.2012, 09:08
Akurat w tym przypadku kopiowanie wyniku za stacji poprzedzającej dramatu nie zrobiłoby. Ponadto skoro się da zrobić wzmacniacze sygnału GSM w podziemiach (np. w tunelu pod lotniskiem to dałoby się zrobić i wzmacniacz sygnału GPS. W zasadzie dla jednej stacji czyli Centralnej, bo kopiowanie danych z poprzednich stacji dla Śródmieścia wystarczy.
31.10.2012, 09:37
Infopasażer oparty jest, z tego co widzę, na prostej (najprostszej do zaimplementowania) zasadzie: Na aktualne opóźnienia pociągów nakładany jest rozkład jazdy. W ten sposób pociąg wirtualnie przejeżdża przez stację (bo prognozowane opóźnienie dla tej stacji jest mniejsze od aktualnego). Potem np. dyżurny wprowadza poprawione, zwiększone opóźnienie - pociąg się "cofa" przed stację i znów ją "przejeżdża" - mimo że w rzeczywistości stoi popsuty gdzieś w polu i czeka na naprawę.
Ktoś po prostu odwalił robotę, zebrał pochwałę od ministra ( http://www.rynek-kolejowy.pl/29683/Mini ... sazera.htm ) - i najwyraźniej spoczął na laurach. Przy okazji - faktycznie, dziś już nie robi różnicy między małymi a wielkimi literami. Wciąż jednak dokłada cyfry (co wiąże się w części telefonów (biedna Avila...) z koniecznością przerzucania klawiatur). PS. Przy okazji, skoro Pan Minister tak chwalił ów system, może do niego wysłać prośbę o interwencję w sprawie captha?
31.10.2012, 09:56
Życzę powodzenia w tym dziele, bo nie za bardzo w nie wierzę.
System nie podawać prawdziwych danych, gdy wprowadzane do niego są fałszywe...
06.11.2012, 13:46
Dziś Infopasażer pokazuje wszystko punktualnie To znaczy nie bardzo działa połączenie z SEPE...
06.11.2012, 13:52
Czyli operacja się udała, lecz pacjent zmarł?
06.11.2012, 16:16
[*] [*] [*]
Bolo_Yeung napisał(a):Ktoś po prostu odwalił robotę, zebrał pochwałę od ministra (...) - i najwyraźniej spoczął na laurach. Nic dodać, nic ująć. Smutne, co? [ Dodano: 2012-11-06, 16:24 ] radix49 napisał(a):skoro się da zrobić wzmacniacze sygnału GSM w podziemiach (...) to dałoby się zrobić i wzmacniacz sygnału GPS. Ludwiku Dornie, psie Sabo, nie idźcie tą drogą! :-) Właściwe rozwiązanie dla tuneli, przejazdów przez teren zabudowany wysokimi budynkami (są wtedy zaburzenia sygnału GPS), itd., to poprawkowanie na podstawie przejechanej odległości, i - być może - urzadzeń SRK. Czyli system wie o pozycji pociągu z kilku źródeł: GPS, a osobno liczy sobie przejechaną drogę, poprawkuje punktowo na podstawie SRK, i mądrze to wszystko łączy w jedną całość. Inny temat to prognozowanie położenia pociągu po utracie łączności z nim. Da się zrobić - albo na podstawie RJ i wiedzy o stanie sieci, albo na podstawie zebranych danych historycznych, jednak to już nie jest kaszka z mleczkiem, tylko matematyka.
Bahnfahren ist unser Business
07.11.2012, 07:32
Wystarczyłby w systemie jeden warunek/zdarzenie na tę stację, że tam stałą są zawsze takie koordynaty, a opóźnienie jest kopiowane ze stacji poprzedniej oczywiście z odliczeniem czasu na postój, który na Centralnej następuje. Na początek to by starczyło. Oczywiście można by zastosować Twój pomysł Ponadto ciekawe jak działa http://swisstrains.ch/, bo pokazuje przemieszczanie się pociągu w tunelach? Jakieś koordynaty ma. Tylko pytanie czy tam jest wzmacniacz GPS (ewentualnie boja nadająca koordynaty) czy pseudokoordynaty są naliczanie wg prędkości? A to zdaje się proponujesz.
07.11.2012, 12:12
radix49 napisał(a):Oczywiście można by zastosować Twój pomysł Ponadto ciekawe jak działa http://swisstrains.ch/, bo pokazuje przemieszczanie się pociągu w tunelach? Jakieś koordynaty ma. Tylko pytanie czy tam jest wzmacniacz GPS (ewentualnie boja nadająca koordynaty) czy pseudokoordynaty są naliczanie wg prędkości? A to zdaje się proponujesz. Nie wiem, czy ma jakiekolwiek koordynaty. Dane w tym systemie zbierane nie są częściej niż te znane z systemu dla SKMW: http://www.skm.warszawa.pl/borsoft/skmmap.php W zasadzie są chyba nawet zbierane rzadziej. Właśnie oglądałęm sobie pociąg IC, który od dobrych kilku kilometrów wg serwisu swiss jechał równo 128km/h i z taką prędkością dojechał do stacji Zurich HB [stacja czołowa!] Patrzę na tunel koło Baden i widać to tak. Pociąg jadący w kierunku Baden ma 99km/h, jedzie sobie jakimś tam pseudo śladem. Po chwili pojawia się pociąg, który ruszył z Baden od razu z prędkością 99km/h Zarys tunelu sobie, a pociąg widać od punktu wlotowego i potem równa linia do punktu wylotowego. Podobnie wygląda tunel przy lotnisku, pociągi jadą, status "stopping..." i potem już znowu jadą, nie wiem jak za to od razu po ruszeniu mają dość wysoką prędkość, co fizycznie jest niemożliwe. Czyli jakoś to sobie system sam wylicza, ale z rzeczywistością to mało jest związane.
07.11.2012, 12:52
radix49 napisał(a):Ponadto ciekawe jak działa http://swisstrains.ch/, bo pokazuje przemieszczanie się pociągu w tunelach? Jakieś koordynaty ma. Jestem przekonany że są to modele ruchu jedynie poprawkowane od czasu do czasu aktualną pozycją (danymi z pomiaru prędkości, itd). Inna implementacja, do zastosowań prezentacji na www, nie ma zbyt wielkiego sensu. Ale wrażenie robi, prawda? ;-)
Bahnfahren ist unser Business
07.11.2012, 13:25
na obecną chwilę to infopasażer dla mojej stacji nie działa. Po wpisaniu miejscowości i kodu wyskakuje mi pusta strona z komunikatem ,,brak pociągów do pokazania"
07.11.2012, 13:31
Żeby tylko dla Twojej, to byłby wyjątek, ale on nie działa bardzo często...
07.11.2012, 13:35
radix49, Może dzisiaj na sieci PKP nie kursują żadne pociągi. Zresztą marny jest pożytek z tej aplikacji.
07.11.2012, 14:04
Ostrowianin napisał(a):radix49, Może dzisiaj na sieci PKP nie kursują żadne pociągi. ;-D Dobre. przewoz napisał(a):radix49 napisał(a):Oczywiście można by zastosować Twój pomysł Ponadto ciekawe jak działa http://swisstrains.ch/, bo pokazuje przemieszczanie się pociągu w tunelach? Jakieś koordynaty ma. Tylko pytanie czy tam jest wzmacniacz GPS (ewentualnie boja nadająca koordynaty) czy pseudokoordynaty są naliczanie wg prędkości? A to zdaje się proponujesz. Ma ale są one zebrane. Na podstawie zapisów GPS z pociągów. Tunele są pewnie tylko modelowane. Sygnał GPS może mieć dokładność od kilku metrów do kilkudziesięciu metrów dlatego czasami wygląda jakby jechał poza torem. Dopiero po napisaniu wpisu zorientowałem, że coś jest nie tak. Bo na zegarze godzinę miałem błędną, a on pokazywał wszystko punktualnie. Jednak biorąc pod uwagę punktualność SBB system można uznać za w miarę prawdziwy, czego w żadnym przypadku nie można powiedzieć o infopasażezre. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Internetowy system zakupu biletów IC | sq6miz | 0 | 726 |
02.07.2023, 16:35 Ostatni post: sq6miz |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
18 gości |