Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Trochę lata w środku zimy
Za oknem zima. Może nie wszędzie, bo u mnie śnieg stopniał, ale na południu jest biało. Niemniej na pewno nie jest tak, jak na filmie.
Przedstawiam przejazd pociągiem TLK 53102 [Gdynia - Kraków] na odcinku Zgierz - Łódź Widzew po łącznicy towarowej uruchomionej w związku z zamknięciem dworca Łódź Fabryczna. Przejazd miał miejsce 16.10.2011r. Czy teraz ten odcinek jest wykorzystywany, ciężko mi powiedzieć.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Ta stacja z 10:50 to nie "mia³a byæ", tylko by³a. A by³a to £ód¼ Radogoszcz, omin±³e¶ najciekawsze, które akurat by³o po drugiej stronie sk³adu - budynek stacji przebudowany na pomnik ku pamiêci ¯ydów wywiezionych st±d do O¶wiêcimia, stoj±cy tam parowóz Ty2 ("przerobiony" na BR52 Kriegslok) i wagony tzw. "bydlêce".
Wszystkie resztki peronów na ca³ym filmie to niegdy¶ czynne przystanki osobowe. Najwolniejszy odcinek na koñcu to ju¿ teren stacji £ód¼ Widzew (poci±g mocno zwalnia po miniêciu semafora wjazdowego) - tam nie by³o ¿adnego remontu od wielu lat.
Okolica wiosn± mo¿e wygl±daæ jak las, ale to s± tylko nieu¿ytki i ogródki dzia³kowe.
Teraz niestety sytuacja wróci³a do "normy" - nie je¼dzi tam nic osobowego.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Wiesz, zaliczenie tej linii wyszło zupełnie przypadkowo, bo na początku cały dzień miałem spędzić na dworcu kaliskim oraz widzewskim, ale na chwilę przed wyjazdem z Ostrowa poszukałem, że można jechać sobie do Zgierza i później tę linię "zaliczyć". Nie miałem o niej żadnych informacji, więc nagrywałem z różnych miejsc. Akurat nie sądziłem, że coś bardzo ciekawego tam może się znajdować.
Szkoda, że teraz linia znów jest nieczynna dla ruchu osobowego. Jak pisałem w filmie to najkrótsza trasa dla niektórych TLK. A ruch towarowy jakiś tam jest lub był wcześniej przed 16 października 2011r.?
Faktycznie pociąg zwolnił do magicznych 10km/h po semaforze wjazdowym. Przez wiatr tak tego nie słychać, ale realnie pociąg jechał tak wolno, że aż strach było czy nie wykolei się przez te stare podkłady i inne elementy.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):A ruch towarowy jaki¶ tam jest lub by³ wcze¶niej przed 16 pa¼dziernika 2011r.? Ruch towarowy by³ i jest nadal. Ale tylko jakie¶ lokalne zdawki.
pitagoras23 napisał(a):Przez wiatr tak tego nie s³ychaæ, ale realnie poci±g jecha³ tak wolno, ¿e a¿ strach by³o czy nie wykolei siê przez te stare podk³ady i inne elementy. No Widzew to ju¿ nie tylko prosi siê o remont, raczej ju¿ b³aga na kolanach.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Szkoda, że składy pasażerskie tam nie jeżdżą. A co Ty jako łodzianin sądzisz o osobowym / pośpiesznym wykorzystaniu tego odcinka?
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Jestem jak najbardziej ZA, zreszt± ju¿ gdzie¶ o tym pisa³em. Tylko trzeba by trochê poprawiæ stan torów, co zreszt± widzia³e¶ sam i widaæ na filmie.
W planach jest £ódzka Kolej Aglomeracyjna - je¶li dojdzie to do skutku linia Widzew - Zgierz te¿ pójdzie do remontu, z odbudowaniem przystanków osobowych w³±cznie. Pomijam, ¿e w niektórych miejscach trasa jest "przygotowana" pod drugi tor, widaæ to chocia¿by po niektórych wiaduktach biegn±cych nad torami.
PS: trochê nam siê offtop zrobi³, mo¿e to wydzielê?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No dobrze by było, żeby ta linia była używana bo nie da się ukryć, że warunki są znaczne do poprawy czasu przejazdu. Pozostaje tylko kwestia włączenia tej nitki do linii, która ma się zagłębić w tunelu później.
Jeżeli chcesz to wydziel, to co pisaliśmy. Tylko nie wiem czy jest sens dla tych kilku postów.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Problem z t± lini± jest taki, ¿e jakby pu¶ciæ tam TLKi jad±ce przez £ód¼ w osi pó³noc-po³udnie (np. Gdynia-Katowice) to g³ówn± stacj± staje siê £ód¼ Widzew. Z jednej strony pozytywnym efektem by³oby skrócenie czasu przejazdu przez £ód¼, z drugiej nie wiem jak by to wp³ynê³o na frekwencjê - wszak nie zatrzymanie siê na Kaliskiej oznacza brak skomunikowania z Regio jad±cymi w stronê Poznania, Ostrowa, Wroc³awia. Nale¿a³oby je wszystkie wyd³u¿yæ, pytanie dok±d? Do Zgierza - trochê tam ciasno, do Widzewa - jak na razie to oznacza zmianê czo³a na Kaliskiej (chocia¿ przy kiblu to nie jest takie bolesne), no a potem telepanie siê tak jak to robi± TLKi.
W chwili obecnej trwaj± prace na odcinku Chojny - £ód¼ Kaliska, potem maj± siê wzi±æ za ³±cznicê z Chojen na Widzew i przywróciæ do u¿ytku drugi tor. Obawiam siê, ¿e po zrobieniu tego jakie¶ m±dre g³owy bêd± mia³y gotowy argument przeciw modernizacji Widzew-Zgierz - mamy ju¿ szybk± trasê (co prawda doko³a), to nie bêdziemy robiæ nic wiêcej.
Jak powstanie tunel, to ta linia w ogóle odpadnie moim zdaniem je¶li chodzi o poci±gi dalekobie¿ne. Tunel ma siê ³±czyæ z lini± Kaliska - Zgierz gdzie¶ ko³o ¯abieñca, wiêc bêdzie gotowe obej¶cie, na dodatek szybkie i dwutorowe, Kaliskiej. Pozostaje tylko mieæ nadzieje, ¿e wtedy kto¶ wybije sobie z g³owy wjazd na Kalisk± i tracenie czasu na zmianê czo³a, a potem dopiero jechanie przez tunel.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No tak, przy wykorzystaniu linii z Widzewa do Zgierza mielibyśmy do czynienia z tym, że dworzec widzewski stałby się głównym praktycznie dla całej Łodzi i tylko w kwestii komunikacji leżałoby, żeby dowieźć pasażerów na te pociągi Katowice/Kraków - Gdynia/Szczecin. Teraz, jak nie ma Fabrycznego to wszystko tak naprawdę dzieje się na Fabrycznym. Kaliski nie stał się bardziej obciążony pomimo wydłużenia tam "łódzkich" TLK z Warszawy. Tak naprawdę to składy zapełniają się na Widzewie mimo wszystko.
Dworzec kaliski niestety nie spełnia swoich funkcji od dawna, jak mówiły plany o wykorzystaniu tej zaniedbanej już eskapady (o której kiedyś już dyskutowaliśmy). Składy regio do/z Ostrowa i Wrocławia można wydłużyć do Zgierza przy dobrym rozkładzie. Nie jest ich aż tak wiele, że dałoby radę niektóre wydłużyć z tym, że po dojechaniu do Zgierza zaraz musiałby wracać, bo ciasno tam jest jeśli chodzi o tory postojowe.
No właśnie też jestem ciekaw, jak potoczą się losy tunelu. Wjazd na kaliski po wyjechaniu z tunelu jest bezsensowny. Wówczas dworzec straci jeszcze bardziej na znaczeniu, ale skoro nie inwestuje się w niego to może oznaczać, że niedługo całkowicie zostanie zamknięty bo cały ruch pójdzie tunelem.
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
Przecież ten tunel ma mieć ponoć rozwidlenie na Kaliską i Żabieniec, więc pociągi do Ostrowa pojadą przez kaliską, a do Kutna przez Żabieniec. Kaliska stanie się podrzędną stacją.
Aha, i ma być jeszcze podziemna stacja koło manu.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Samego Kaliskiego nie zamkn±, bêdzie siê tam zatrzymywaæ wszystko to co jedzie miêdzy Warszaw± a Wroc³awiem no i Regio do Poznania, Wroc³awia, Ostrowa, Sieradza, Kutna, Torunia i Bydgoszczy.
"Stacja" pod Manufaktur± to bêdzie tylko zwyk³y przystanek osobowy, w±tpiê ¿eby siê tam TLKi zatrzymywa³y.
Ale zanim tunel bêdzie zbudowany to jeszcze trochê lat minie, a modernizacjê Zgierz - Widzew mo¿na spokojnie zrobiæ w kilka miesiêcy.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A ja właśnie myślałem, że jak wybudują tunel to wszystkie TLK Wrocław - Warszawa pojadą tunelem i nie będzie już manewrów na kaliskim i przeciskania się dookoła Łodzi.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Wtedy na pewno tak bêdzie, ale tunelu jak na razie nie ma, a przez £ód¼ przejechaæ trzeba przez najbli¿sze kilka lat.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Ósmego marca marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień poinformował, że ruszyły prace modernizacyjne na stacjach kolejowych w Głownie i Strykowie (linia nr 15), a za kilka dni ogłoszony zostanie przetarg na zakup 20 szynobusów, które mają obsługiwać linie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej ...
Planowana jest również rewitalizacja zapomnianej dziś linii ze Zgierza na Widzew przez Arturówek i Stoki.
Kurier Kolejowy
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Trochę odkopię temat.
W ramach budowy systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej ponownie zostanie uruchomiona do regularnych przewozów pasażerskich linia nr 16 na odcinku Łódź Widzew – Zgierz. Aktualnie jest ona wykorzystywana tylko do przewozów towarowych.
Linia nr 16 zostanie w najbliższych latach zrewitalizowana przy udziale środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 - 2013. Po remoncie trasy zostanie na niej przywrócony regularnych ruch pociągów osobowych.
źródło: www.kurierkolejowy.eu
|