Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Trochę lata w środku zimy
Za oknem zima. Może nie wszędzie, bo u mnie śnieg stopniał, ale na południu jest biało. Niemniej na pewno nie jest tak, jak na filmie.
Przedstawiam przejazd pociągiem TLK 53102 [Gdynia - Kraków] na odcinku Zgierz - Łódź Widzew po łącznicy towarowej uruchomionej w związku z zamknięciem dworca Łódź Fabryczna. Przejazd miał miejsce 16.10.2011r. Czy teraz ten odcinek jest wykorzystywany, ciężko mi powiedzieć.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Ta stacja z 10:50 to nie "mia³a byæ", tylko by³a. A by³a to £ód¼ Radogoszcz, omin±³e¶ najciekawsze, które akurat by³o po drugiej stronie sk³adu - budynek stacji przebudowany na pomnik ku pamiêci ¯ydów wywiezionych st±d do O¶wiêcimia, stoj±cy tam parowóz Ty2 ("przerobiony" na BR52 Kriegslok) i wagony tzw. "bydlêce".
Wszystkie resztki peronów na ca³ym filmie to niegdy¶ czynne przystanki osobowe. Najwolniejszy odcinek na koñcu to ju¿ teren stacji £ód¼ Widzew (poci±g mocno zwalnia po miniêciu semafora wjazdowego) - tam nie by³o ¿adnego remontu od wielu lat.
Okolica wiosn± mo¿e wygl±daæ jak las, ale to s± tylko nieu¿ytki i ogródki dzia³kowe.
Teraz niestety sytuacja wróci³a do "normy" - nie je¼dzi tam nic osobowego.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Wiesz, zaliczenie tej linii wyszło zupełnie przypadkowo, bo na początku cały dzień miałem spędzić na dworcu kaliskim oraz widzewskim, ale na chwilę przed wyjazdem z Ostrowa poszukałem, że można jechać sobie do Zgierza i później tę linię "zaliczyć". Nie miałem o niej żadnych informacji, więc nagrywałem z różnych miejsc. Akurat nie sądziłem, że coś bardzo ciekawego tam może się znajdować.
Szkoda, że teraz linia znów jest nieczynna dla ruchu osobowego. Jak pisałem w filmie to najkrótsza trasa dla niektórych TLK. A ruch towarowy jakiś tam jest lub był wcześniej przed 16 października 2011r.?
Faktycznie pociąg zwolnił do magicznych 10km/h po semaforze wjazdowym. Przez wiatr tak tego nie słychać, ale realnie pociąg jechał tak wolno, że aż strach było czy nie wykolei się przez te stare podkłady i inne elementy.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):A ruch towarowy jaki¶ tam jest lub by³ wcze¶niej przed 16 pa¼dziernika 2011r.? Ruch towarowy by³ i jest nadal. Ale tylko jakie¶ lokalne zdawki.
pitagoras23 napisał(a):Przez wiatr tak tego nie s³ychaæ, ale realnie poci±g jecha³ tak wolno, ¿e a¿ strach by³o czy nie wykolei siê przez te stare podk³ady i inne elementy. No Widzew to ju¿ nie tylko prosi siê o remont, raczej ju¿ b³aga na kolanach.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Szkoda, że składy pasażerskie tam nie jeżdżą. A co Ty jako łodzianin sądzisz o osobowym / pośpiesznym wykorzystaniu tego odcinka?
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Jestem jak najbardziej ZA, zreszt± ju¿ gdzie¶ o tym pisa³em. Tylko trzeba by trochê poprawiæ stan torów, co zreszt± widzia³e¶ sam i widaæ na filmie.
W planach jest £ódzka Kolej Aglomeracyjna - je¶li dojdzie to do skutku linia Widzew - Zgierz te¿ pójdzie do remontu, z odbudowaniem przystanków osobowych w³±cznie. Pomijam, ¿e w niektórych miejscach trasa jest "przygotowana" pod drugi tor, widaæ to chocia¿by po niektórych wiaduktach biegn±cych nad torami.
PS: trochê nam siê offtop zrobi³, mo¿e to wydzielê?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No dobrze by było, żeby ta linia była używana ![Smile Smile](https://www.forumkolejowe.pl/images/smilies/smile.png) bo nie da się ukryć, że warunki są znaczne do poprawy czasu przejazdu. Pozostaje tylko kwestia włączenia tej nitki do linii, która ma się zagłębić w tunelu później.
Jeżeli chcesz to wydziel, to co pisaliśmy. Tylko nie wiem czy jest sens dla tych kilku postów.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Problem z t± lini± jest taki, ¿e jakby pu¶ciæ tam TLKi jad±ce przez £ód¼ w osi pó³noc-po³udnie (np. Gdynia-Katowice) to g³ówn± stacj± staje siê £ód¼ Widzew. Z jednej strony pozytywnym efektem by³oby skrócenie czasu przejazdu przez £ód¼, z drugiej nie wiem jak by to wp³ynê³o na frekwencjê - wszak nie zatrzymanie siê na Kaliskiej oznacza brak skomunikowania z Regio jad±cymi w stronê Poznania, Ostrowa, Wroc³awia. Nale¿a³oby je wszystkie wyd³u¿yæ, pytanie dok±d? Do Zgierza - trochê tam ciasno, do Widzewa - jak na razie to oznacza zmianê czo³a na Kaliskiej (chocia¿ przy kiblu to nie jest takie bolesne), no a potem telepanie siê tak jak to robi± TLKi.
W chwili obecnej trwaj± prace na odcinku Chojny - £ód¼ Kaliska, potem maj± siê wzi±æ za ³±cznicê z Chojen na Widzew i przywróciæ do u¿ytku drugi tor. Obawiam siê, ¿e po zrobieniu tego jakie¶ m±dre g³owy bêd± mia³y gotowy argument przeciw modernizacji Widzew-Zgierz - mamy ju¿ szybk± trasê (co prawda doko³a), to nie bêdziemy robiæ nic wiêcej.
Jak powstanie tunel, to ta linia w ogóle odpadnie moim zdaniem je¶li chodzi o poci±gi dalekobie¿ne. Tunel ma siê ³±czyæ z lini± Kaliska - Zgierz gdzie¶ ko³o ¯abieñca, wiêc bêdzie gotowe obej¶cie, na dodatek szybkie i dwutorowe, Kaliskiej. Pozostaje tylko mieæ nadzieje, ¿e wtedy kto¶ wybije sobie z g³owy wjazd na Kalisk± i tracenie czasu na zmianê czo³a, a potem dopiero jechanie przez tunel.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No tak, przy wykorzystaniu linii z Widzewa do Zgierza mielibyśmy do czynienia z tym, że dworzec widzewski stałby się głównym praktycznie dla całej Łodzi i tylko w kwestii komunikacji leżałoby, żeby dowieźć pasażerów na te pociągi Katowice/Kraków - Gdynia/Szczecin. Teraz, jak nie ma Fabrycznego to wszystko tak naprawdę dzieje się na Fabrycznym. Kaliski nie stał się bardziej obciążony pomimo wydłużenia tam "łódzkich" TLK z Warszawy. Tak naprawdę to składy zapełniają się na Widzewie mimo wszystko.
Dworzec kaliski niestety nie spełnia swoich funkcji od dawna, jak mówiły plany o wykorzystaniu tej zaniedbanej już eskapady (o której kiedyś już dyskutowaliśmy). Składy regio do/z Ostrowa i Wrocławia można wydłużyć do Zgierza przy dobrym rozkładzie. Nie jest ich aż tak wiele, że dałoby radę niektóre wydłużyć z tym, że po dojechaniu do Zgierza zaraz musiałby wracać, bo ciasno tam jest jeśli chodzi o tory postojowe.
No właśnie też jestem ciekaw, jak potoczą się losy tunelu. Wjazd na kaliski po wyjechaniu z tunelu jest bezsensowny. Wówczas dworzec straci jeszcze bardziej na znaczeniu, ale skoro nie inwestuje się w niego to może oznaczać, że niedługo całkowicie zostanie zamknięty bo cały ruch pójdzie tunelem.
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
Przecież ten tunel ma mieć ponoć rozwidlenie na Kaliską i Żabieniec, więc pociągi do Ostrowa pojadą przez kaliską, a do Kutna przez Żabieniec. Kaliska stanie się podrzędną stacją.
Aha, i ma być jeszcze podziemna stacja koło manu.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Samego Kaliskiego nie zamkn±, bêdzie siê tam zatrzymywaæ wszystko to co jedzie miêdzy Warszaw± a Wroc³awiem no i Regio do Poznania, Wroc³awia, Ostrowa, Sieradza, Kutna, Torunia i Bydgoszczy.
"Stacja" pod Manufaktur± to bêdzie tylko zwyk³y przystanek osobowy, w±tpiê ¿eby siê tam TLKi zatrzymywa³y.
Ale zanim tunel bêdzie zbudowany to jeszcze trochê lat minie, a modernizacjê Zgierz - Widzew mo¿na spokojnie zrobiæ w kilka miesiêcy.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A ja właśnie myślałem, że jak wybudują tunel to wszystkie TLK Wrocław - Warszawa pojadą tunelem i nie będzie już manewrów na kaliskim i przeciskania się dookoła Łodzi.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Wtedy na pewno tak bêdzie, ale tunelu jak na razie nie ma, a przez £ód¼ przejechaæ trzeba przez najbli¿sze kilka lat.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Ósmego marca marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień poinformował, że ruszyły prace modernizacyjne na stacjach kolejowych w Głownie i Strykowie (linia nr 15), a za kilka dni ogłoszony zostanie przetarg na zakup 20 szynobusów, które mają obsługiwać linie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej ...
Planowana jest również rewitalizacja zapomnianej dziś linii ze Zgierza na Widzew przez Arturówek i Stoki.
Kurier Kolejowy
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Trochę odkopię temat.
W ramach budowy systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej ponownie zostanie uruchomiona do regularnych przewozów pasażerskich linia nr 16 na odcinku Łódź Widzew – Zgierz. Aktualnie jest ona wykorzystywana tylko do przewozów towarowych.
Linia nr 16 zostanie w najbliższych latach zrewitalizowana przy udziale środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 - 2013. Po remoncie trasy zostanie na niej przywrócony regularnych ruch pociągów osobowych.
źródło: www.kurierkolejowy.eu
|