No tak nowa lokomotywa i stare pulmany. Być może coś wywaliło w którymś z wagonów. Nie będę się rozwodził (niech się wypowie przewóz) ale podejrzewam zwarcie instalacji elektrycznej w wagonie - stary system elektryczny (może akumulatory albo szafa walnęła) albo zaśniedziałe końcówki przewodów (to też może spowodować zworę).
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
1) czy to na pewno baterie padły? Nie mają żadnego związku ze sprzęgiem elektrycznym ogrzewania wagonów, poza tym, że po podniesieniu pantografów z obwodu sterowniczego lokomotywy, jakoś trzeba ten obwód zamknąć (stycznik).
2) w tym momencie nie ma żadnego znaczenia, jak nowa jest lokomotywa i jak stare wagony. Jakby chcieli, to by i wagony z przed wojny podpięli i by pojechali.
Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Racja, o tym że baterie na Vectronie padły dowiedziałem się z rozmowy rewidentów:" Podłączyli tylko ogrzewanie i baterie im rozładowało". Może po prostu było tak że komputer Vectrona wykrył zwarcie na sprzęgu i uniemożliwił uruchomienie lokomotywy?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Widać tutaj, że nowoczesna technologia jednak nieco utrudnia życie, bo stare loki nie miałyby wielkich problemów. Na całe szczęście, poradzono sobie z tym i nie jest tak, jak choćby z Asynchroniczną na samym początku kursowania.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Nie zapomnijmy, że Vectron jest na testach u przewoźnika pasażerskiego, ma prawo czasem trochę świrować. Udało się ruszyć bez podmiany lokomotywy, plus dla obsługi.
Choroby wieku dziecięcego. Na pewno zostanie to przeanalizowane w raporcie z testów i wyeliminowane przy budowie następnych sztuk. Coś prezes Malinowski bąka o wydłużeniu umowy. Czyżby w planach był zakup Vectronów lub Skód?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No dobrze IC sprzedaje stare loki, wysłużone już maszyny, a w zamian powinien kupić coś nowego. W końcu powinno mieć się czym jeździć i nie można zapominać, że nawet jak będziemy mieli Pendolino i tabor tradycyjny z E65 zniknie i pojawi się w innych miejscach to ktoś, kto poważnie myśli o rozwoju, mimo to powinien inwestować w NOWY tabor, którym jest choćby Vectron, którym może być zakup nowych Husarzy.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Vectron nie jest raczej dedykowany przewozom pasażerskim, prędzej ES64U4, ale IC nie sprzedaje lokomotyw wyłącznie wysłużonych - IC ma ich po prostu za dużo, to co zostanie w zupełności wystarczy.
Vectronem mogą się zainteresować prywaciarze, z całą pewnością nie zrobi tego PKP IC.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No to w takim razie po co go testują, skoro nie jest dedykowany składom pasażerskim?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
W Polsce na pewno producent nie dedykuje go dla spółek pasażerskim - każdy z nas wie, że żadna spółka go teraz nie kupi. Chyba się ze mną zgodzisz?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Obecnie wiem, że zakupów się nie planuje, chociaż to błąd bo powinno się inwestować w nowe technologie.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Jasne, zgadzam się z Tobą i podpisuję się pod tym z wielką chęcią, ale mierzmy siły na zamiary - skąd PKP IC ma wytrzasnąć pieniądze na lokomotywę - Vectrona, czy cokolwiek innego, skoro nie stać ich było na wynajęcie wagonów od DB na czas EURO?
Jakie są plany Vectrona po przygodzie w IC? Trafi do kolejnej firmy czy testy w Polsce się zakończą?