Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Siemens] Vectron w PKP Intercity
#16
Dzisiaj miała miejsce dość nieciekawa sytuacja z wieczornym TLK Brzechwa i Vectronem w roli głównej. Podczas podłączania sprzęgu ogrzewania do składu (przy opuszczonych pantografach) doszło do zwarcia na wagonach które spowodowało że na Vectronie momentalnie "padły" baterie.
Po kilkunastu minutach i kilku telefonach do serwisantów maszynistom udało się awaryjnie podnieść patyki i uruchomić loka. Brzechwa ruszył z głównego z poślizgiem 25 minut.
[Obrazek: 2lj5lau_th.jpg]
[Obrazek: qxqv40_th.jpg]
Odpowiedz

#17
dominik07317 napisał(a):Podczas pod³±czania sprzêgu ogrzewania do sk³adu (przy opuszczonych pantografach) dosz³o do zwarcia na wagonach które spowodowa³o ¿e na Vectronie momentalnie "pad³y" baterie.
Niby jak? Sprzêg ogrzewania jest zasilany z 3kV, co do tego maj± baterie na loku?
Odpowiedz

#18
No tak nowa lokomotywa i stare pulmany. Być może coś wywaliło w którymś z wagonów. Nie będę się rozwodził (niech się wypowie przewóz) ale podejrzewam zwarcie instalacji elektrycznej w wagonie - stary system elektryczny (może akumulatory albo szafa walnęła) albo zaśniedziałe końcówki przewodów (to też może spowodować zworę).
Odpowiedz

#19
1) czy to na pewno baterie padły? Nie mają żadnego związku ze sprzęgiem elektrycznym ogrzewania wagonów, poza tym, że po podniesieniu pantografów z obwodu sterowniczego lokomotywy, jakoś trzeba ten obwód zamknąć (stycznik).
2) w tym momencie nie ma żadnego znaczenia, jak nowa jest lokomotywa i jak stare wagony. Jakby chcieli, to by i wagony z przed wojny podpięli i by pojechali.
Odpowiedz

#20
Racja, o tym że baterie na Vectronie padły dowiedziałem się z rozmowy rewidentów:" Podłączyli tylko ogrzewanie i baterie im rozładowało". Może po prostu było tak że komputer Vectrona wykrył zwarcie na sprzęgu i uniemożliwił uruchomienie lokomotywy?
Odpowiedz

#21
Widać tutaj, że nowoczesna technologia jednak nieco utrudnia życie, bo stare loki nie miałyby wielkich problemów. Na całe szczęście, poradzono sobie z tym i nie jest tak, jak choćby z Asynchroniczną na samym początku kursowania.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#22
Nie zapomnijmy, że Vectron jest na testach u przewoźnika pasażerskiego, ma prawo czasem trochę świrować. Udało się ruszyć bez podmiany lokomotywy, plus dla obsługi.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#23
Choroby wieku dziecięcego. Na pewno zostanie to przeanalizowane w raporcie z testów i wyeliminowane przy budowie następnych sztuk. Coś prezes Malinowski bąka o wydłużeniu umowy. Czyżby w planach był zakup Vectronów lub Skód?
Odpowiedz

#24
Virakocha napisał(a):Czyżby w planach był zakup Vectronów lub Skód?

sphinx napisał(a):Nie. PKP IC ma nadmiar lokomotyw, planuje sprzedaż 120 sztuk, nie zakupy.

Wydaje mi się, że jest to napisane tak wyraźnie, że raczej przeciętny użytkownik nie ma problemu z odczytaniem tej informacji.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#25
No dobrze IC sprzedaje stare loki, wysłużone już maszyny, a w zamian powinien kupić coś nowego. W końcu powinno mieć się czym jeździć i nie można zapominać, że nawet jak będziemy mieli Pendolino i tabor tradycyjny z E65 zniknie i pojawi się w innych miejscach to ktoś, kto poważnie myśli o rozwoju, mimo to powinien inwestować w NOWY tabor, którym jest choćby Vectron, którym może być zakup nowych Husarzy.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#26
Vectron nie jest raczej dedykowany przewozom pasażerskim, prędzej ES64U4, ale IC nie sprzedaje lokomotyw wyłącznie wysłużonych - IC ma ich po prostu za dużo, to co zostanie w zupełności wystarczy.

Vectronem mogą się zainteresować prywaciarze, z całą pewnością nie zrobi tego PKP IC.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#27
No to w takim razie po co go testują, skoro nie jest dedykowany składom pasażerskim?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#28
W Polsce na pewno producent nie dedykuje go dla spółek pasażerskim - każdy z nas wie, że żadna spółka go teraz nie kupi. Chyba się ze mną zgodzisz?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#29
Obecnie wiem, że zakupów się nie planuje, chociaż to błąd bo powinno się inwestować w nowe technologie.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#30
Jasne, zgadzam się z Tobą i podpisuję się pod tym z wielką chęcią, ale mierzmy siły na zamiary - skąd PKP IC ma wytrzasnąć pieniądze na lokomotywę - Vectrona, czy cokolwiek innego, skoro nie stać ich było na wynajęcie wagonów od DB na czas EURO?

Jakie są plany Vectrona po przygodzie w IC? Trafi do kolejnej firmy czy testy w Polsce się zakończą?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Siemens] Vectron - następca EuroSprintera mikrobart 217 88 557 13.07.2018, 11:50
Ostatni post: Włos
  [Siemens] Naprawy rewizyjne lokomotyw EU44 mikrobart 14 8 515 19.03.2014, 09:59
Ostatni post: przem710

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.