Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Zauważ proszę, że jednak na zakup Pendolino kasę zdobyli. Dziwnymi i kontrowersyjnymi metodami (obsługi na wyłączność linii E65) ale się udało im zdobyć kredyt na te składy. Tutaj mogliby zrobić podobnie.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Tak czy inaczej muszę kupić nowe lokomotywy. Szlaków pod 160 przybywa a lokomotyw nie, więc to nieuniknione.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Cytat:No to w takim razie po co go testują, skoro nie jest dedykowany składom pasażerskim?
Bo muszą zdobyć homologację, a to wymaga przeprowadzenia kilkumiesięcznych (w przypadku Vectrona zapewne rok) jazd obserwowanych w warunkach zbliżonych do deklarowanych. Czyli jak Vectron ma 160km/h, to kilka razy warto by było, żeby się bujnął do tej prędkości ze składem. Im więcej, tym lepiej. Siemens poprosił IC o współpracę.
Natomiast jeżeli gdzieś bym widział tą lokomotywę, to właśnie w przewozach pasażerskich.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
przem710 napisał(a):Tak czy inaczej muszę kupić nowe lokomotywy. Szlaków pod 160 przybywa a lokomotyw nie, więc to nieuniknione. Szlaków przybywa powoli, a lokomotyw na 160 mają póki co nadmiar. Szybko zakupów nie będzie. A i niedługo przybędzie nowy gracz - ZNLE Griffin.
Liczba postów: 291
Liczba wątków: 14
Dołączył: 15.12.2011
Reputacja:
0
Dzisiejsze podpięcie, odjazd i dwie (z trzech) prób hamulca Vectrona z ex Małopolska:
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ten Vectron to jest ten, co był testowany d DB czy ITL? A może trzeci?
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
192 952, czyli ten z ITL.
Cytat:Szlaków przybywa powoli, a lokomotyw na 160 mają póki co nadmiar. Szybko zakupów nie będzie. A i niedługo przybędzie nowy gracz - ZNLE Griffin.
Z tym nadmiarem lokomotyw na 160 km/h i 140 km/h byłbym jednak ostrożny. Za chwilę zostaną skasowane (prawdopodobnie) EP08, EP09 jeżdżą głównie na EIC i TLK (dwie wypadły z ruchu - 035 do kasacji, 015 do naprawy awaryjnej - zjarała się elektryka), poza tym są technicznie przestarzałe (rozruch oporowy), jedna jaskółka (EU07A-001) wiosny nie czyni a Griffin wyjdzie w wersji E4MSU czyli uniwersalnej - Vmax 140 km/h. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby jednak zostało złożone zamówienie na Vectrona
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Nie planuje się kasacji EP08 jak i EP09. EP08 przechodzą naprawy rewizyjne, tak jak i EP09. Tak czy inaczej niedługo trzeba będzie coś zakupić.
Cytat:Nie planuje się kasacji EP08
Dziwne bo mają obniżoną prędkość eksploatacyjną do 130 km/h (kilometry do NG lub odstawki)
Cytat: jak i EP09
Nic takiego nie mówiłem ;-)
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Projekt asynchronicznej siódemki zarzucono, Griffin wyjedzie w wersji wolniejszej bo na nią jest większa szansa zbytu, ale dla ZNLE zrobienie szybszej wersji (do 200km/h) nie stanowiłoby problemu. Z drugiej strony:
Cytat:Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami 160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.
http://www.rynek-kolejowy.pl/31988/4_of ... PKP_IC.htm
Obecnie jest ich ok. 55, brakuje 15. Jako, że PIC nie może ominąć PZP na ew. nowe loki i tak byłby przetarg więc szanse Siemensa, w starciu z ZNLE, maleją.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cytat:Dziwne bo mają obniżoną prędkość eksploatacyjną do 130 km/h (kilometry do NG lub odstawki)
Tak?, to masz złe dane bo dla przykładu EP08-010 przeszła rewizję 2 marca 2012 w Gdyńskiej szopie. Pod koniec 2011 również 001, 008 i 007(Oleśnica).
Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
mikrobart napisał(a):Nie zapomnijmy, że Vectron jest na testach u przewoźnika pasażerskiego, ma prawo czasem trochę świrować. Udało się ruszyć bez podmiany lokomotywy, plus dla obsługi. To nie Vectron w tym przypadku zawinił tylko nasze ekstra wagony. Normalnie gdy dochodzi do zwarcia na mufie sprzęgu, pasażerowie muszą się po prostu obejść bez ogrzewania składu (skąd my to znamy, prawda?).
Z Brzechwą było podobnie, z tym że komputer pokładowy Vectrona wykrył usterkę i odmówił dalszej jazdy. Drużynie trakcyjnej nie pozostało nic innego jak odłączenie sprzęgu i jazdę bez grzania.
I tak oto najnowocześniejsza lokomotywa elektryczna na świecie przegrała z naszymi wspaniałymi wagonami :-)
Liczba postów: 51
Liczba wątków: 0
Dołączył: 26.01.2012
Reputacja:
0
Virakocha napisał(a):Cytat:Nie planuje się kasacji EP08
Dziwne bo mają obniżoną prędkość eksploatacyjną do 130 km/h (kilometry do NG lub odstawki)
Obniżenie prędkości eksploatacyjnej było niezgodne z DTSU/DSU. Seria EP08 ma V-max 140km/h przy jeździe pociągowej.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Cytat:I tak oto najnowocześniejsza lokomotywa elektryczna na świecie przegrała z naszymi wspaniałymi wagonami
Wyobraźnia programistów Siemensa jest ogromna jak widać. Mają możliwość odłączenia elektrycznego sprzęgu na lokomotywie, a jednak wstawili blokadę? Zwarcie w tym obwodzie można łatwo wywołać. Z resztą Husarię też kiedyś widziałem walczącą ze zwarciem na Kiepurze. Ale już nie pamiętam, jak się skończyło.
Wczoraj Brzechwa +60 do Warszawy.
|