Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Płock: władze miasta chcą przejąć dworzec kolejowy
#1
Cytat:Dworzec kolejowy w Płocku od lat nie był remontowany. Jest brudny, brzydki i odstrasza nieprzyjemnym zapachem. Jak donosi portal plockforyou.pl, jeszcze w tym lub w przyszłym roku może być przeprowadzony remont. Władze miasta starają się o to, by przejąć budynek.
Źródło: Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#2
Cytat:aby dworzec by³ wizytówk± miasta, a nie straszy³ przyje¿d¿aj±cych pasa¿erów
To niech go zburz± i postawi± nowy. Socrealistyczna architektura tego dworca zawsze bêdzie straszyæ, niezale¿nie od ¶wie¿o¶ci farby na nim.
Odpowiedz

#3
Po pierwsze nie jest to architektura socrealistyczna (socrealistyczny to jest Pałac Kultury albo MDM), po drugie niby dlaczego ma "straszyć" po remoncie? Po to będzie remont, żeby nie straszył.
Odpowiedz

#4
No dobra, mo¿e nie jest socrealistyczny, ale i tak wygl±da paskudnie, z takim klockowatym potworem nic m±drego siê nie wymy¶li.
Odpowiedz

#5
:-O Poprawić wygląd takiego kloca? Jakby nie obrócić, nie pomalować to sama bryła jest odpychająca. To tak jak ze starym Głównym w Poznaniu, Co byś nie zrobił i tak nie reprezentacyjne. No, ale i tak dobrze, że ktoś chce poprawić wizerunek, bo przez długie lata nikt nie chciał wziasć za to odpowiedzialności.
Odpowiedz

#6
Wygląd tego budynku to kwestia gustu, budowa nowego dworca pochłonęłaby dużo więcej pieniędzy, niż remont. Poza tym bryła tego budynku całkiem dobrze komponuje się z otoczeniem, dworzec sąsiaduje z osiedlem wielkopłytowym.
Jaro

Odpowiedz

#7
Oni chcą to wykorzystać do budowy Dworca Autobusowego, czy dobrze mi się wydaje? Był też pomysł wykopania kolei na Trzepowo, jako stację końcową dla pociągów jadących z Warszawy ]->
Odpowiedz

#8
Dworzec w Płocku jest dworcem kolejowo-autobusowym, a o "wykopaniu" kolei na Trzepowo nie słyszałem, może podałbyś źródło?
Jaro

Odpowiedz

#9
http://www.rynek-kolejowy.pl/30153/UMWM ... Plocku.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/30032/Kole ... Plocka.htm
Odpowiedz

#10
Nowy dworzec miał powstać poza miastem i "czekać" na budowę linii do Modlina, nikt nie myślał o budowie czegokolwiek na Trzepowie. Na dotychczasowym dworcu peronów nikt by nie likwidował, więc pociągi mogłyby tam się zatrzymywać, jedynie kasa zostałaby zlikwidowana. Zresztą w artykule, którego fragment wkleiłem nie ma ani słowa o ograniczaniu funkcji dworca w Płocku, podobnie nie ma ani słowa o budowie dworca bez torów poza miastem, a są to świeższe informacje.

Poza tym budowanie dworca przed budową linii kolejowej (niepewną zresztą) byłoby skrajną głupotą.
Jaro

Odpowiedz

#11
Częściowo się Jarku pomyliłem. Nie zmienia to jednak faktu, że władze Płocka chcą jak najdalej z miasta wykopać kolej. Swego czasu stawiano nawet takie argumenty, że kolej blokuje ruch w mieście na przejazdach kolejowych, bzdurne zresztą. Wszystko by znaleźć uzasadnienie dla swych chorych, powiatowych tez ;-)
Odpowiedz

#12
Nie wiem o czym piszesz. Planowana jest budowa wiaduktu kolejowego nad ul. Piłsudskiego (jedna z głównych arterii miasta, przecięta klasycznym przejazdem kolejowym). Budowa miała ruszyć już w zeszłym roku, została przesunięta na bieżący rok, ale mimo obsuwy nie ma żadnych oficjalnych zamiarów "wykopania" kolei z Płocka.
Źródło: http://inwestycje.plock.org.pl/wiaduktkolejowy.html

Zaś po budowie linii modlińskiej część towarów zostanie skierowana nową trasą, przez co linia nr 33 zostanie odciążona.
Odpowiedz

#13
Cytat:Kasa biletowa na stacji PKP? Lepiej zapomnij

Podróżni jeżdżący szynobusami Kolei Mazowieckich są wściekli. - Tyle czasu nie ma już na płockim dworcu kas biletowych. Czy spółce nie zależy w ogóle na pasażerach? - pytają ze złością. Okazuje się, że prowadzenie kasy to marny biznes i nie ma na to chętnych.
Całość na gazeta.pl

Przecież to są jaja w biały dzień. Dworzec kolejowy w prawie 130 tysięcznym mieście, trzecim co do wielkości w stołecznym województwie mazowieckim został właśnie pozbawiony kasy biletowej. Jak wspomniano w artykule, można bilet zakupić u kierownika pociągu, ale w ten sposób można otrzymać bilet tylko na pociąg Kolei Mazowieckich, w przypadku kontynuowania podróży z Kutna pociągiem innej spółki wiąże się to albo z szukaniem kasy i stratą czasu (istotne zwłaszcza, gdy przesiadka odjeżdża kilka minut po przyjeździe szynobusu) albo z zakupem drugiego biletu u kier. poc., co wiąże się z dopłatą 5 złotych. I znowu zyska PKS i busiarstwo. Automaty biletowe sprawy nie załatwią, bo najprawdopodobniej będą w nich dostępne wyłącznie bilety na pociągi Kolei Mazowieckich. Skoro poprzedni agent prowadzący kasę dla PKP IC nie chciał współpracować z KM, to znaczy, że spółka zaproponowała słabe warunki. Może zamiast ustawiania kosztownego biletomatu należało zapłacić agentowi nieco więcej?

A jeżeli było to niemożliwe to dlaczego nie zaproponowano współpracy administratorowi kas PKS znajdujących się w tym samym budynku? Skoro inny przewoźnik może sprzedawać bilety we współpracy ze sklepem Żabka, to myślę, że współpraca z administratorem kas PKS byłaby tym bardziej możliwa.

O sprawie pisze również Rynek Kolejowy: http://www.rynek-kolejowy.pl/32367/Ploc ... ternet.htm
Odpowiedz

#14
Nie trzeba płacić 5 zł (ani co gorsza 10 Tongue) tylko trzeba wziąć adnotację "dalej". Ludzie nie dowiedzą się tylko narzekają. Myślę, że pewnego dnia dojdzie do sytuacji, że w ogóle nie będzie kas.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#15
rustsaltz napisał(a):Myślę, że pewnego dnia dojdzie do sytuacji, że w ogóle nie będzie kas.

Ale na zasadzie "biletomaty będą wszędzie", czy "kierownik pociągu = kasa objazdowa"? :-P
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Najstarszy dworzec kolejowy w Polsce został wystawiony na sprzedaż masovian 2 3 367 29.01.2018, 17:32
Ostatni post: matiii743
  Ostróda chce przejąć dworzec na własność Adams 0 2 617 18.05.2012, 19:44
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.