Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ale pociąg relacji przykładowo Warszawa - Opoczno miałby jakiś sens ekonomiczny.
Zamysłem raczej tej stacji jest raczej postój i jazda dalej CMKą.
Jeżeli już by warto inwestować, to nie tworzyć żadnych ZKA. A samą stację lepiej byłoby położyć mniej więcej po środku między Opocznem a Idzikowicami. Wówczas dwa miasta były by usatysfakcjonowane.
Liczba postów: 307
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.08.2012
Reputacja:
0
Akurat Idzikowice to nie żadne miasto, to wieś w gminie Drzewica, która jest miastem z zelektryfikowaną linią kolejową z Radomia do Łodzi. Idzikowic nie ma co za bardzo satysfakcjonować, zwłaszcza, że systemy biletowe je ostatnio znienacka satysfakcjonują. :lol:
A co do sensu ekonomicznego, to widząc autobusy czy busiki relacja Opoczno - Warszawa, to mam poważne wątpliwości. W piątek do Opoczna i w niedzielę lub poniedziałek rano do Warszawy to będzie się opłacać, a w środku tygodnia, to dotacje samorządowe są w stanie to utrzymać.
No chyba, że miasto sfinansuje budowę łącznika i stację koło fabryki, a wtedy TLK i IR będą stawać i problem z głowy.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
W komentarzu dla „Rynku Kolejowego” Jarosław Wiktorowicz, wiceburmistrz Opoczna powiedział, że władze miasta posiadają szczegółowe rozpoznanie swojego rynku. – Widzimy duże zainteresowanie połączeń w obu kierunkach u nas ale również w samorządach ościennych dlatego myślimy, że potoki podróżnych będą wystarczające by zabezpieczyć interes przewoźników – powiedział Jarosław Wiktorowicz.
Badania rynku gwarancją?
Wiceburmistrz Opoczna zwraca uwagę na badania rynku, jakie posiada miasto. Wynika z nich, że już teraz istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na tego typu inwestycję za którą pójdzie uruchomienie dogodnego połączenia miasta Opoczna np. z aglomeracjami warszawską, krakowską i katowicką. Ale nie tylko. Przykład Włoszczowy pokazał, że jest to również szansa na uruchomienie dogodnych połączeń dalekobieżnych, sezonowych a nawet międzynarodowych.
Budowa przystanku Opoczno Południe wkracza powoli w zasadniczy etap. Inwestycja została ujęta w planach PKP dotyczących modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej. Pierwsze pociągi mają zatrzymywać się w rozkładzie jazdy 2014/2015.
źródło: Rynek kolejowy
Liczba postów: 307
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.08.2012
Reputacja:
0
Na koszty zatrzymania pociągu, to na pewno podróżnych starczy, ale czy koszty budowy peronu kiedykolwiek się zwrócą? Tutaj śmiem powątpiewać.
Do tego przydałyby się połączenia z Łodzi do Katowic i Krakowa przez CMK. Wtedy stacja załapałaby się na ruch do stolicy województwa. Chociaż akurat dojazd do stolicy kraju w takich warunkach jest ważniejszy.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
A czy budowa autostrady kiedyś się zwróci? Ba, jak sobie kupujesz, powiedzmy, stół, to liczysz, że on się zwróci? Na to płacimy podatki, żeby żyło nam się łatwiej, a na to właśnie wpływa taka budowa. Typowo komercyjnie budują firmy prywatne.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A co ze słynną i wspominaną Włoszczową? Inwestycja kiedyś się zwróci lub nawet już się zwróciła. Wiele inwestycji zwraca się po latach lub w ogóle, ale to nie oznacza, że nie powinno się takich inwestycji omijać.
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
pitagoras23, Wierzysz, że milionowa inwestycja zwróciła się, gdy z przystanku korzystało dziennie może z 30 osób? Jeśli teraz na każdej stacyjce będą się zatrzymywały EIC,EX to podróż się wydłuży. Poza tym nie oszukujmy się ile osób stać na codzienne korzystanie z połączeń ww kategorii.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Było o tym głośno. We Włoszczowej zatrzymują się TLK z których ludzie pewnie korzystają.
Nawet jeśli w takim miejscu po takim czasie istnienia przystanku inwestycja zwróciłaby się w połowie, to byłoby naprawdę dobrze.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Włoszczowa Północ jak i każda inna stacja kolejowa nie jest po to, żeby się "zwracać" ekonomicznie, tylko po to, żeby ułatwić życie płatnikom podatków. Z czego miała się zwrócić Włoszczowa Północ? Z biletów na interREGIO i TLK? :->
Zwiększona mobilność społeczeństwa to wartość nieprzeliczalna na pieniądze.
Jaro
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
ET40 napisał(a):żeby ułatwić życie płatnikom podatków
Bezrobotnym żyjącym z własnej produkcji rolnej i handlu barterowego (polecam http://wymiennik.org/ ), uczestnikom szarej strefy, także! ;-)
rustsaltz napisał(a):jak sobie kupujesz, powiedzmy, stół, to liczysz, że on się zwróci?
Dobre! Ale nawet jak kupujesz stół, to nadal zastanawiasz się czy zmieści Ci się do kuchni, oraz czy nie rozleci się zanim się zdąży zamortyzować.
[ Dodano: 2012-11-29, 18:18 ]
ET40 napisał(a):jak i każda inna stacja kolejowa nie jest po to, żeby się "zwracać" ekonomicznie
No dobra, ale istnieją jakieś tam granice uzasadnienia ekonomiczno-społecznego. Powyżej tych granic inwestycja jest uzasadniona, a poniżej - nie.
Oczywiście granica jest trudna do ustalenia (to nie są same kwoty pieniężne, ale znacznie badziej złożone wskaźniki), poza tym warunki będą się zmieniać już po uruchomieniu przystanku, w bezpośrednim rezultacie tego działania (np. wzrośnie atrakcyjność gruntów w danej okolicy, więcej osób będzie skłonne się tam osiedlać).
Na pewno jednak nie powinno się sprowadzać tego do czysto monetarnych wyliczeń, bo gubi się wtedy istotę zagadnienia.
Warto zauważyć, że ciągłe wojenki i przepychanki nie sprzyjają jednak zdyskontowaniu korzyści płynących z lokacji nowego przystanku. Na przykład, rozkład jazdy z Włoszczowy do Warszawy jest zbyt niepewny, by ktoś zdecydował się na przeprowadzkę do Włoszczowy aby mieć lepszy dojazd do stolicy (np. z jakiejś bardziej oddalonej wioski). Dlatego tworząc przystanek, Państwo (gospodarz) powinno dopilnować by oferta przewozowa z niego była trwała i pewna w perspektywie wielu lat. W przeciwnym razie uzasadnienie inwestycji jest słabsze, niż mogłoby być.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 307
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.08.2012
Reputacja:
0
Słusznie dajesz do zrozumienia, że dla Włoszczowy lub Opoczna nikt rozkładu w IC układał nie będzie. Natomiast akurat sugestie, że ktoś chciałby się przeprowadzić do Włoszczowy z powodu stawania tam TLK, to już idą za daleko. :-)
Sytuacja Opoczna i Włoszczowy jest jednak nieco inna. Z Włoszczowy wychodzi 2 godz, a z Opoczna jest bliżej.
Tylko co z tego, skoro na pociąg w godzinach rozpoczęcia pracy się nie zanosi...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
W poniedziałek, 4 lutego, w Miejskim Domu Kultury w Opocznie dojdzie do podpisania umowy ze strony gminy Opoczno, PKP PLK, Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi i starostw w sprawie budowy przystanku. Zostanę w niej zawarte zadania, jakie w realizacji inwestycji będą mieć poszczególne strony - pisze portal Nasze Miasto.
PLK realizować będzie część kolejową inwestycji. Wykona więc peron, który zostanie wydłużony do wymaganej długości, przejście podziemne i adaptację dokumentacji technicznej, którą PLK przekazaliśmy. Dokona także niezbędnych modernizacji w pasie kolejowym - powiedział portalowi Jan Wieruszewski, burmistrz Opoczna. Na barki gminy spadnie do wykonania budowa nowej drogi dojazdowej do przystanku oraz parkingu samochodowego. Gmina podpisała już umowę z wykonawcą projektu.
źródło: Rynek Kolejowy
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
PKP Polskie Linie Kolejowe SA na FB napisał(a):Opoczno jest kolejnym miastem po Włoszczowie, które w ostatnich kilku latach uzyska dostęp do pociągów kursujących po Centralnej Magistrali Kolejowej. Od grudnia mieszkańcy Opoczna będą mogli skorzystać z nowego przystanku kolejowego, który umożliwi dojazd do Warszawy w godzinę, a do Katowic czy Krakowa w ok. 1,5 godziny.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Cytat:Od 14 grudnia pasażerowie będą mogli korzystać z nowego przystanku na Centralnej Magistrali Kolejowej – Opoczno Południe. Obiekt zapewni mieszkańcom miejscowości bezpośrednie i szybkie połączenia z Warszawą, Krakowem, Katowicami czy Wrocławiem. Każdego dnia z przystanku odjeżdżać będzie 17 pociągów.
Czy przystanek okaże się sukcesem? Jak myślicie?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Mając na uwadze co się dzieje we Włoszczowie-tak.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
|