Liczba postów: 231
Liczba wątków: 22
Dołączył: 20.03.2011
Reputacja:
0
Czyli pozostaje Techniczne mechaniczne lub elektryczne, tak samo kierunek technika transportu kolejowego został zamknięty w zaocznych i dziennych szkołach we Wrocku z braku chętnych...swoją drogą w tym kraju to wszystko jest jak jeden wielki zaniedbany bajzer niestety :-(
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Tylko zobaczmy kot zaraz za ten brak i bałagan będzie płacić. Niedoświadczeni ludzie będą szli na kolej z konieczności. Miłośników i ludzi, którzy się tym interesują jest wbrew pozorom mało na skalę kraju i zapotrzebowanie. Boję się pomyśleć co się stanie, kiedy młodzi (nie insteresujący się koleją) ludzie zaczną masowo przychodzić na kolej.
Liczba postów: 222
Liczba wątków: 4
Dołączył: 20.06.2010
Reputacja:
0
maszynista napisał(a):Tylko zobaczmy kot zaraz za ten brak i bałagan będzie płacić. Niedoświadczeni ludzie będą szli na kolej z konieczności. Miłośników i ludzi, którzy się tym interesują jest wbrew pozorom mało na skalę kraju i zapotrzebowanie. Boję się pomyśleć co się stanie, kiedy młodzi (nie insteresujący się koleją) ludzie zaczną masowo przychodzić na kolej. Niestety, ale kot raczej za ten bałagan nie zapłaci :-D .
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Z całym szacunkiem, ale nie róbmy sobie żartów w tych sprawach.
Jeżeli za nastawnikami zasiądą ludzie, którzy przyszli na kolej ponieważ płaca jest wysoka i tylko dlatego, to będą się zdarzać wypadki. Ludzie, którzy nie wiedzą czym różni się ET22 od EP07, nie mają pojęcia o sygnalizacji kolejowej, wskaźnikach, budowie pojazdów trakcyjnych, ich obsłudze i sterowaniu.
Nie będzie dobrze.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
maszynista napisał(a):Jeżeli za nastawnikami zasiądą ludzi, którzy przyszli na kolej ponieważ płaca jest wysoka Teraz to dopiero dowaliłeś do pieca
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Płaca na tym stanowisku nie jest mała (przy dzisiejszych brakach). Temat płac był poruszany już wcześniej. Prawda jest taka, że niestety młodzi ludzie przyjdą z powodu bezrobocia, a nie z wyboru i pasji do kolei.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
To jest normalna rzecz, że w danej branży pracują nie tylko miłośnicy. Wszak nie każdy motorniczy to miłośnik tramwajów, a kierowca-miłośnik motoryzacji.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Oczywiście. Tylko zobacz na fakt, że kolej to nie jest taka prosta rzecz dla zwykłego człowieka, który przyjdzie z domu nie wiedząc o żadnym wskaźniku, sygnale na semaforze itp.
Na szkolenie takich ludzi będzie trzeba wydać ogromne pieniądze i czas. Dzisiaj mamy sytuację, że na maszynistę szkolą w 3 miesiące. Jest to nieporozumienie.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Tak samo jak czarną magią dla człowieka z zewnątrz jest sygnalizacja i znaki tramwajowe, a co najgorsi -o zgrozo!- nie mając początkowo pojęcia o pracy- zjeżdżają pod ziemię i wydobywają węgiel.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Tylko nie wiem, czy przy dzisiejszych zapóźnieniach związanych z bezpieczeństwem na kolei próbowanie szkolić niedoświadczonych ludzi w 3 miesiące i wysyłać ich za nastawnik powierzając życie ludzi to dobry pomysł.
Spokojnie, nie trzeba być super pasjonatem kolejnictwa, żeby być dobrym maszynistą, zawód jak każdy inny. Sam miałem kolegów co przyszli na kurs pomocnika bez jakiejkolwiek specjalnej wiedzy o kolei, ale w trakcie kursu bardzo dobrze przyswajali materiały i po niedługim czasie nie było widać większej różnicy w wiedzy jaką np. ja miałem. Sygnalizacji się nauczą, zasad prowadzenia ruchu również w takim stopniu jaki trzeba, budowy taboru itp.
Nawet część kolegów bardziej znała się na mechanice, więc co z tego, że ja wiedziałem jaka to lokomotywa i jakie ma parametry, jak oni weszli do środka i zaraz domyślali się co do czego służy, a w części maszynowej wiedzieli więcej ode mnie.
Gdy przyszedłem do technikum kolejowego, ówczesny dyrektor pasjonat ładnie mi powiedział: że bardzo dużo wiem, ale do kolejarza jeszcze mi "trochę" brakuje ..i miał wtedy rację Brakowało mi usystematyzowania, znajomości przepisów, instrukcji, zasad ...uwierzcie mi, że na forach kolejowych jak czasami czytam niby fachową wiedzę co niektórych użytkowników, to nóż w kieszeni się otwiera na te herezje :-P
Liczba postów: 231
Liczba wątków: 22
Dołączył: 20.03.2011
Reputacja:
0
arvent: Wiesz może jak wygląda egzamin końcowy na stanowisko maszynisty ? Chodzi mi o to z czego jest teoria ? i jak wygląda praktyczny ?
Nie wiem więcej niż to, co jest zapisane w rozporządzeniach o licencji i świadectwie maszynisty. :-P
Egzamin na licencję, to tylko teoria, test.. Zakres znajdziecie w:
Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011r. w sprawie licencji maszynisty.
Świadectwo maszynisty:
Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011r. w sprawie świadectwa maszynisty.
Niestety sam też nie mam pojęcia jak to wygląda w praktyce. Pewnie i tak w przypadku świadectwa inaczej w każdej firmie.
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Nie ma co się spieszyć z dowiadywaniem się o zdanie egzaminu. Mam nadzieję, że dokupią symulatorów i wtedy zmieni się ilość godzin na symulatorze bo na dzień dzisiejszy to jest śmieszne.
Liczba postów: 231
Liczba wątków: 22
Dołączył: 20.03.2011
Reputacja:
0
Tak maszynisto ale jak wybieramy się na kolej w przyszłości to warto wiedzieć przykładowe pytania niż ich nie wiedzieć, z tego co słyszałem to dużo wiedza z budowy taboru...który stycznik się zamyka na której pozycji nastawnika... :-)
|