Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kurs na maszynistę
#31
Czyli pozostaje Techniczne mechaniczne lub elektryczne, tak samo kierunek technika transportu kolejowego został zamknięty w zaocznych i dziennych szkołach we Wrocku z braku chętnych...swoją drogą w tym kraju to wszystko jest jak jeden wielki zaniedbany bajzer niestety :-(
Odpowiedz

#32
Tylko zobaczmy kot zaraz za ten brak i bałagan będzie płacić. Niedoświadczeni ludzie będą szli na kolej z konieczności. Miłośników i ludzi, którzy się tym interesują jest wbrew pozorom mało na skalę kraju i zapotrzebowanie. Boję się pomyśleć co się stanie, kiedy młodzi (nie insteresujący się koleją) ludzie zaczną masowo przychodzić na kolej.
Odpowiedz

#33
maszynista napisał(a):Tylko zobaczmy kot zaraz za ten brak i bałagan będzie płacić. Niedoświadczeni ludzie będą szli na kolej z konieczności. Miłośników i ludzi, którzy się tym interesują jest wbrew pozorom mało na skalę kraju i zapotrzebowanie. Boję się pomyśleć co się stanie, kiedy młodzi (nie insteresujący się koleją) ludzie zaczną masowo przychodzić na kolej.
Niestety, ale kot raczej za ten bałagan nie zapłaci :-D .
Odpowiedz

#34
Z całym szacunkiem, ale nie róbmy sobie żartów w tych sprawach.
Jeżeli za nastawnikami zasiądą ludzie, którzy przyszli na kolej ponieważ płaca jest wysoka i tylko dlatego, to będą się zdarzać wypadki. Ludzie, którzy nie wiedzą czym różni się ET22 od EP07, nie mają pojęcia o sygnalizacji kolejowej, wskaźnikach, budowie pojazdów trakcyjnych, ich obsłudze i sterowaniu.
Nie będzie dobrze.
Odpowiedz

#35
maszynista napisał(a):Jeżeli za nastawnikami zasiądą ludzi, którzy przyszli na kolej ponieważ płaca jest wysoka
Teraz to dopiero dowaliłeś do pieca Big Grin
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#36
Płaca na tym stanowisku nie jest mała (przy dzisiejszych brakach). Temat płac był poruszany już wcześniej. Prawda jest taka, że niestety młodzi ludzie przyjdą z powodu bezrobocia, a nie z wyboru i pasji do kolei.
Odpowiedz

#37
To jest normalna rzecz, że w danej branży pracują nie tylko miłośnicy. Wszak nie każdy motorniczy to miłośnik tramwajów, a kierowca-miłośnik motoryzacji.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#38
Oczywiście. Tylko zobacz na fakt, że kolej to nie jest taka prosta rzecz dla zwykłego człowieka, który przyjdzie z domu nie wiedząc o żadnym wskaźniku, sygnale na semaforze itp.
Na szkolenie takich ludzi będzie trzeba wydać ogromne pieniądze i czas. Dzisiaj mamy sytuację, że na maszynistę szkolą w 3 miesiące. Jest to nieporozumienie.
Odpowiedz

#39
Tak samo jak czarną magią dla człowieka z zewnątrz jest sygnalizacja i znaki tramwajowe, a co najgorsi -o zgrozo!- nie mając początkowo pojęcia o pracy- zjeżdżają pod ziemię i wydobywają węgiel.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#40
Tylko nie wiem, czy przy dzisiejszych zapóźnieniach związanych z bezpieczeństwem na kolei próbowanie szkolić niedoświadczonych ludzi w 3 miesiące i wysyłać ich za nastawnik powierzając życie ludzi to dobry pomysł.
Odpowiedz

#41
Spokojnie, nie trzeba być super pasjonatem kolejnictwa, żeby być dobrym maszynistą, zawód jak każdy inny. Sam miałem kolegów co przyszli na kurs pomocnika bez jakiejkolwiek specjalnej wiedzy o kolei, ale w trakcie kursu bardzo dobrze przyswajali materiały i po niedługim czasie nie było widać większej różnicy w wiedzy jaką np. ja miałem. Sygnalizacji się nauczą, zasad prowadzenia ruchu również w takim stopniu jaki trzeba, budowy taboru itp.
Nawet część kolegów bardziej znała się na mechanice, więc co z tego, że ja wiedziałem jaka to lokomotywa i jakie ma parametry, jak oni weszli do środka i zaraz domyślali się co do czego służy, a w części maszynowej wiedzieli więcej ode mnie.
Gdy przyszedłem do technikum kolejowego, ówczesny dyrektor pasjonat ładnie mi powiedział: że bardzo dużo wiem, ale do kolejarza jeszcze mi "trochę" brakuje ..i miał wtedy rację Wink Brakowało mi usystematyzowania, znajomości przepisów, instrukcji, zasad ...uwierzcie mi, że na forach kolejowych jak czasami czytam niby fachową wiedzę co niektórych użytkowników, to nóż w kieszeni się otwiera na te herezje :-P
Odpowiedz

#42
arvent: Wiesz może jak wygląda egzamin końcowy na stanowisko maszynisty ? Chodzi mi o to z czego jest teoria ? i jak wygląda praktyczny ?
Odpowiedz

#43
Nie wiem więcej niż to, co jest zapisane w rozporządzeniach o licencji i świadectwie maszynisty. :-P
Egzamin na licencję, to tylko teoria, test.. Zakres znajdziecie w:
Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011r. w sprawie licencji maszynisty.

Świadectwo maszynisty:
Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011r. w sprawie świadectwa maszynisty.
Niestety sam też nie mam pojęcia jak to wygląda w praktyce. Pewnie i tak w przypadku świadectwa inaczej w każdej firmie.
Odpowiedz

#44
Nie ma co się spieszyć z dowiadywaniem się o zdanie egzaminu. Mam nadzieję, że dokupią symulatorów i wtedy zmieni się ilość godzin na symulatorze bo na dzień dzisiejszy to jest śmieszne.
Odpowiedz

#45
Tak maszynisto ale jak wybieramy się na kolej w przyszłości to warto wiedzieć przykładowe pytania niż ich nie wiedzieć, z tego co słyszałem to dużo wiedza z budowy taboru...który stycznik się zamyka na której pozycji nastawnika... :-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kurs na licencję IC MaksT_EU07 6 609 27.10.2024, 19:45
Ostatni post: MaksT_EU07
  Pytanie o kurs LICENCJA MASZYNISTY - CSM Warszawa kolejowa12 1 524 03.10.2024, 07:59
Ostatni post: kolejowa12
  Rekrutacja na maszynistę pkp intercity ciastekkuu 2 491 27.09.2024, 17:41
Ostatni post: ciastekkuu
  Pytania o kurs na maszynistę w Matel Service Boomy 7 1 358 04.09.2024, 14:20
Ostatni post: kolejowa12
  Na ile są ważne badania na kurs? Boomy 2 990 11.08.2024, 17:15
Ostatni post: Boomy

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
7 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.