13.05.2012, 10:17
Cytat:Zgodnie z przewidywaniami województwo zachodniopomorskie wybrało ofertę Newagu w przetargu na dostawę dwóch pociągów spalinowych. Będzie to zupełnie nowy typ pociągu. - Ten kontrakt pozwoli nam wejść z ofertą rynek niemiecki - zapowiada Newag.http://www.rynek-kolejowy.pl/32753/Nowy ... Niemcy.htm
Warunki jakie musi spełnić nowy SZT w wygranym przetargu to:
-Dwa człony
- <140 miejsc stojących, i 100 siedzących.
- Układ siedzeń 2+2
- Dwa miejsca na wózki inwalidzkie
- Co najmniej jedna para drzwi na człon w pociągu
- Klimatyzacja
- Niska podłoga musi stanowić 40%
- Silniki spełniające normę emisji spalin Euro IIIB
- Spełnienie czterech scenariuszy zderzeniowych (220M spełnia tylko 3, i dla tego nie został zaoferowany)
- Uzyskanie świadectwa homologacji na terenie Niemiec do sierpnia 2014 roku.
- Pierwszy ma zostać dostarczony do 5 grudnia br. A następny rok później.
Newag informuje, że nowy pociąg będzie połączeniem technologii z 220M i 35/31WE, z których będzie min. zaczerpnięty wygląd czoła.
Ciekawe czy 220M lub 221M będzie dalej oferowany w przetargach? Myślę, że tak, i to szczególnie tam gdzie nie będą wymagane cztery scenariusz zderzeniowe, oraz gdzie cena będzie stanowiła większą część kryterium. Do tego wypadało by, aby koszt projektu się chociaż trochę zwrócił- niezbyt opłacalne wydaje mi się tworzenie nowego projektu tylko(?) dla 9 pojazdów.
Volenti non fit iniuria