Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
InterREGIO Busy
#46
Dlatego właśnie kolej powinna wyrywać z busami, dlaczego w Polsce jest inaczej każdy wie :-|
Odpowiedz

#47
Kryniczanin, do tego jeszcze trzeba dodać że tym pociągiem ludzie jeżdżą także do pracy. Jest to jedyne połączenie, którym w sensowny sposób można się dostać z Tarnowa i okolic na godz. 6.00 do Krakowa, mając na uwadze fakt, że ludzie z dworca do miejsca pracy dojeżdżają jeszcze krakowską komunikacją miejską (która w okresie wakacyjnym także działa kulawo). Według mnie jest to mega skandal za który powinny polecieć głowy tu i ówdzie.
Odpowiedz

#48
Bo ten kierowca to był przekwalifikowany maszynista, przywykły do jeżdżenia EZT EN-57 - tam nie trzeba pamiętać o uzupełnianiu paliwa... ;-)
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#49
Z myślą o klientach korzystających z nowej marki interREGIO Bus Przewozy Regionalne rozszerzają zasięg obowiązywania „REGIOkarnetu” i „Biletu Turystycznego”.
Przewozy Regionalne rozszerzają zasięg obowiązywania ofert: „REGIOkarnet” i „Bilet Turystyczny” ważnych do tej pory w pociągach interREGIO.
Od 1 sierpnia 2012 roku, na trasach: Kołobrzeg – Kamień Pomorski – Wysoka Kamieńska oraz Nowy Łupków – Ustrzyki Górne pasażerowie będą mogli podróżować na podstawie tych biletów, a także „Biletu PLUS” uprawniającego do przejazdów pociągami REGIO, bez dodatkowych opłat.
Osoby, które wybierają się nad morze i chcą połączyć podróż pociągiem i interREGIO Busem na trasie Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski, będą mogły kupić jeden bilet, np. w relacji Poznań Główny – Kamień Pomorski.

Źródło: Przewozy Regionalne

Noo z tym honorowaniem biletów "plus" w IR Busach to mnie pozytywnie zaskoczyli ;-)
Odpowiedz

#50
Brawo PRy! Moje zuchy! ;-D

Ale czy z "Biletem Plus" to nie jakieś nieporozumienie? Czy na pozostałej "kolejowej" części tras iR-busów jest on honorowany? Przecież upoważnia on jedynie do podróżny poc. REGIO, a nie interREGIO...

[ Dodano: 2012-07-31, 18:27 ]
To proponuję jeszcze dogadać się z Veolią co do promowania (reklama na pokładzie autokaru, pociągów, może Facebooka oraz WWW PR) i sprzedaży ich ofert biletów 1-, 3- oraz 7-dniowego na Bieszczady i okolice (odpowiednio 18, 40 i 72 zł).

W połączeniu z REGIOkarnetem - świetna opcja!
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#51
Przedstawiam pierwsze swoje nagranie interREGIO Busa z Kołobrzegu do Wysokiej Kamieńskiej

Odpowiedz

#52
Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na świadczenie przewozów autobusowych w zastępstwie pociągów interREGIO na odcinkach planowanych do modernizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe oraz na trasach uzupełniających. Zamówienie podzielone jest na dwie części.

Więcej: Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#53
Zajrzałem do archiwum.

W SRJP 1987/1988, 1988/1989, 1989/1990, a i pewnie we wcześniejszych, mamy komunikację kolejowo-autobusową. Ze strony autobusowej przewoźnikiem była oczywiście PKS. Przewóz oczywiście na jednym bilecie.
Istniały następujące połączenia:
  • do Krynicy-Zdrój przez Nowy Sącz, z przesiadką na autobus w Krakowie Głównym; 3 kursy skomunikowane z pociągami:
    • P 83206/5 ze Szczecina (czas przesiadki: 104-110 min.)
    • Ex 1301 Tatry z Warszawy (czas przesiadki: 21-80 min.)
    • P 7302/1 Wielkopolanin z Poznania (czas przesiadki: 87-95 min.)
  • do Krynicy Morskiej przez Jantar, Stegnę, Sztutowo, Kąty Rybackie, z przesiadką na autobus w Gdańsku Głównym; tylko w okresie 31.05-27.09; 1 kurs skomunikowany z pociągiem:
    • Ex 1501 Neptun z Warszawy (czas przesiadki: 33-46 min.)
  • do Zakopanego przez Nowy Targ, Poronin, z przesiadką na autobus w Krakowie Głównym; 4 kursy skomunikowane z pociągami:
    • P 83206/5 ze Szczecina (czas przesiadki: 52-60 min.)
    • Ex 1301 Tatry z Warszawy (czas przesiadki: 31-80 min.)
    • P 7302/1 Wielkopolanin z Poznania (czas przesiadki: 60-63 min.)
    • Ex 1303 Krakus z Warszawy (czas przesiadki: 50-65 min.)
Autobusy oczekiwały na dworcach PKS położonych w sąsiedztwie dworców PKP. Po przyjeździe pociągów stacje kolejowe informowały o miejscu postoju i czasie odjazdu skomunikowanych autobusów. W przypadku opóźnienia pociągu, autobusy czekały do 20 minut po rozkładowym czasie odjazdu, jeżeli w tym czasie przewidywany jest przyjazd opóźnionego pociągu.
Bilet na taką relację łączoną można było nabyć najpóźniej na 3 dni przed wyjazdem (nie licząc dnia wyjazdu).
Do Krynicy-Zdroju i Zakopanego można było nadać do przewozy bagaż. Przewóz bagażu w autobusie odbywał się według zasad i opłat obowiązujących w PKS-ie.
Kursy autobusów były kursami pospiesznymi.

W SRJP 1988/1989, 1989/1990 oprócz komunikacji kolejowo-autobusowej (jeden bilet), istniały także połączenia skomunikowane PKP-PKS (dwa bilety) stworzone „w celu ułatwienia przejazdów w relacjach, w których brak jest bezpośrednich lub dogodnych połączeń kolejowych, a szczególnie między dużymi aglomeracjami miejskimi i miejscowościami rekreacyjno-wypoczynkowymi”. Zalecano najdogodniejszy zakup biletów na takie połączenia w kasach Orbisu.
Podobnie jak w przypadku komunikacji kolejowo-autobusowej tak i połączeniach skomunikowanych PKP-PKS w przypadku opóźnienia pociągu, autobusy czekały do 20 minut po rozkładowym czasie odjazdu, jeżeli w tym czasie przewidywany jest przyjazd opóźnionego pociągu, a po przyjeździe pociągów stacje kolejowe informowały o miejscu postoju i czasie odjazdu skomunikowanych autobusów.
Wybaczcie, ale nie chce mi się tutaj wszystkich połączeń skomunikowanych wymieniać, zajmują 9 stron w SRJP.

W SRJP 1990/1992 wymieniono w spisie treści, ale danej strony brak. Od rozkładu 1991/1992 brak takich połączeń.
Odpowiedz

#54
Nawet jeździłem jeszcze za komuny zastępczą komunikacją autobusową na nieistniejącej już linii Małkinia-Siedlce. Jeszcze za III RP chodziły autobusy na bilet PKP. Dzisiaj PKS ciężko na tej trasie dojechać...
Odpowiedz

#55
pitagoras23 napisał(a):Kiedyś w te miejsce, jak np. Ustrzyki kolej docierała i tory pewnie jeszcze są
Do Ustrzyk Dolnych to owszem tory są, ale IRbus jeździł do Ustrzyk Górnych.
Odpowiedz

#56
To chyba lepiej? Bo Górne bliżej gór.
Odpowiedz

#57
Oczywiście że lepiej.
Odpowiedz

#58
Obecne władze Ustrzyk Dolnych powinny kury szczać prowadzać, a nie gospodarkę turystyczną rozwijać.

Jakby mieli odrobinę oleju w głowie, to by spróbowali przynajmniej się postarać żeby IRbus jechał do/z Górnych przez Dolne. Ale nie, gdzie tam, po co. Lepiej pier***nąć tęczową fontannę w parku.

A tymczasem PKS z Katowic zlikwidowany rok temu, teraz nawet kurs z Nowego Sącza został wyłączony, szereg kursów z Krosna podobnie, zlikwidowano przedpołudniowy kurs do Rzeszowa (ten to akurat słusznie), kursy z Przemyśla zostały tylko w wybrane dni tygodnia... pociągi do Chyrowa/Sanoka zlikwidowane. Ustrzyki Dolne gwałtownie stają się komunikacyjną prowincją, pomijaną przez przewoźników nawet w wakacje. No ale władze, władze mają się dobrze. Burmistrza pewnie stać i na paliwo, i na samochody dla jego dzieci.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#59
psim, moim skromnym zdaniem do takich miejsc jak Ustrzyki Dolne powinny docierać pociągi, a kolejowa komunikacja autobusowa powinna być uzupełnieniem dojazdu do miejsc gdzie linii kolejowej nie ma. Najlepszym tego przykładem są Czechy, gdzie na odcinku Trutnov - Svoboda nad Upou dojeżdża się pociągiem, a dalej na podstawie biletu kolejowego można dojechać skomunikowanym z pociągiem autobusem do Janskych Lazni i Pecu pod Snezku. Podobnie powinno być w Bieszczadach, pociąg do Ustrzyk Dolnych, a dopieo stamtąd autobus do Ustrzyk Górnych czy Soliny.
Odpowiedz

#60
Pociąg to najpierw powinien docierać do Zagórza. Ale jeśli na odcinku Rzeszów - Zagórz lub Stróże - Zagórz ma jechać tyle, co poprzednio, to pociągi nocne tam mają tylko sens... Do samych Ustrzyk, to chyba nie ma tam infrastruktury i nawet w Krościenku czyli na końcu kolejowej Polski w tych rejonach, nie ma infrastruktury do obiegu składów dalekobieżnych. Więc i tak, i tak przesiadka. A z Zagórza PKS dojedzie się tak samo dobrze do Górnych, więc się omija Dolne
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio kazio 25 10 998 24.02.2016, 10:21
Ostatni post: DamianT
  interREGIO: Komercyjna służba publiczna Adams 46 19 957 23.10.2015, 06:12
Ostatni post: masovian
  interREGIO a pierwsza klasa psim 41 18 104 12.05.2011, 09:44
Ostatni post: DamianT
  Skąd się wzięło interREGIO? I dokąd zmierza... psim 45 22 143 11.05.2011, 21:20
Ostatni post: Damian Łódź
  interREGIO - rozkłady/trasy REGIOchłopak 32 15 080 05.03.2011, 21:15
Ostatni post: mikrobart

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.