Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
InterREGIO Busy
#16
Co do trasy nadmorskiej, to jak najbardziej popieram. Kolej nigdy do tych miejscowości nie docierała, więc jest dobrze. Można by było jeszcze włączyć w to Gryficką Kolej Dojazdową, no ale w tym roku nie kursuje.

Co to pozostałych tras: tu jestem przeciwny. Istnieje bądź istniała linia kolejowa do tych miejscowości (no może poza Wetlina – Ustrzyki Górne), więc tutaj należałoby zaktywizować kolej, a nie iść na łatwiznę z autobusami.
Odpowiedz

#17
rustsaltz napisał(a):
Cytat:Rustsaltz prawidłowo rozpoznał zasadniczy problem... :-O
Nie powiem, żeby trzeba było być wybitnym fachowcem, żeby na to wpaść...

Na pocieszenie powiem, że KŚ mogą wkrótce nadziać się na bardzo podobny problem. Nic więcej nie powiem :-P

Mariusz W. napisał(a):Istnieje bądź istniała linia kolejowa do tych miejscowości (no może poza Wetlina – Ustrzyki Górne), więc tutaj należałoby zaktywizować kolej, a nie iść na łatwiznę z autobusami.

To nie jest kwestia łatwizny, tylko prac prowadzonych przez PLK. Trasa jest po prostu nieprzejezdna w okolicy Sanoka.

Nurtuje mnie pytanie, czy VTB będzie honorowała REGIOkarnety? I w jaki sposób chcą weryfikować bilety wydane z IPR? Czy każdy kierowca dostanie skaner? A może będzie jechał kierownik "pociągu", jak w AKZ? :-)
Odpowiedz

#18
Ja się także zgadzam, by reaktywować kolej, tam, gdzie dawniej dojeżdżała, ale wtedy, gdy to ma sens i jakąkolwiek ekonomię. W przypadku jeśli miałby kursować tylko pociąg sezonowy, albo tylko weekendowy, to nikt o zdrowym rozsądku nie wyda na rewitalizację takiej lini kasy. I choć szkoda, to jednak nie w każdym przypadku da się lokalne potoki podróznych na kolej przerzucić. W sytuacji gdy na wznowienie ruchu pociągów nie ma (jak na razie) realnych szans, to walczmy o pasażera jak tylko mamy możliwość, bo konkurencja nie śpi i pewno zarabia. Więc z mojej perspektywy takie rozwiązanie ma uzasadnienie i oby się udało. Wiem jak to wygląda w moich stronach. Ludzie przyjeżdżają do Skoczowa pociągiem, potem lezą z tobołami na najbliższy przystanek autobusowy, albo na dworzec na drugim końcu miasteczka i wsiadają albo du busów, albo do autobusów. A gdyby PR/KŚ zaoferowały turystom jadącym do Brennej, Górek zaoferowały swój autokar prosto spod dworca kolejowego? Do Brennej nikt nawet nie planował budować kolei, a miejscowość turystyczna i bardzo atrakcyjna. Po co te busy mają zarabiać a my tutaj narzekać na to w innym temacie? Dzisiaj o klienta trzeba walczyć, więc niech PR walczą tak, jak mają możliwości walczyć. Przecież konkurencja to robi. A spod Skoczowskiego dworca żaden planowy autobus nie odjechał od 1995 roku, decyzją pewnego radnego.

A tak na marginesie to PR od dłuższego czasu na niektórych lokalnych liniach puszcza autobusy, zamiast pociągów.
Odpowiedz

#19
IR-Busy będą kursowały nie tylko na nieczynnych liniach kolejowych, ale także jako KKA na odcinku Kraków - Rzeszów.
Więcej: Gazeta Krakowska
Odpowiedz

#20
psim napisał(a):
pitagoras23 napisał(a):Kiedyś w te miejsce, jak np. Ustrzyki kolej docierała i tory pewnie jeszcze są, ale nie ma kasy na przywrócenie tam ruchu. Ja tam byłem pociągiem, jak byłem mały.

To byłeś w Ustrzykach Dolnych. W rejonie Górnych nie ma i nie było kolei normalnotorowej. I raczej prędko nie będzie ;-)


Szczerze mówiąc nie pamiętam czy były to Górne czy Dolne. Pamiętam jedynie, że była to stacja dwu-peronowa z kładką ponad torami. Dojechałem tam słynną salonką, która kiedyś stała w Ostrowie, a teraz stacjonuje w Poznaniu i jeździ w pociągach nadzwyczajnych.

Odnośnie kolei nadmorskich to naprawdę można wykorzystać linię Gryfice - Pogorzelica czy dalej do Trzebiatowa. To mogłoby być całkowite przejęcie przez PR, a nie jako inna spółka.
Odpowiedz

#21
Właścicielem trasy Gryfice - Pogorzelica jest Gmina Rewal i szczerze to wątpię aby byli skłoni do jakieś większej współpracy.
Odpowiedz

#22
W nawiązaniu do tego artykułu można by spróbować takiej współpracy, jednak minusem strony PR jest brak pieniędzy.
Odpowiedz

#23
Widzę, że temat się rozkręca, więc i może ja się wypowiem. Tam gdzie nie ma pociągów (z różnych przyczyn) to pomysł jest dobry, natomiast wprowadzenie obsługi połączeń, które planowo zakłada obsługiwanie taborem autobusowym przez PR jest dla mnie nie do zrozumienia.
Ja rozumiem, że jest moderna E-30, no ale z drugiej strony zawsze ktoś się chętny znajdzie.
Odpowiedz

#24
Sztuka polega na tym, żeby autobusy uzupełniały ofertę pociągów, tj. odbierały z nich pasażerów w sposób skoordynowany, i dowoziły do pożądanych miejsc docelowych, naturalnie w jednej taryfie. Ani zastępowanie pociągów na całej trasie autokarem, ani atrapa bez wspólnej taryfy, nie będą dobrym rozwiązaniem.

hutterdm napisał(a):W przypadku jeśli miałby kursować tylko pociąg sezonowy, albo tylko weekendowy, to nikt o zdrowym rozsądku nie wyda na rewitalizację takiej lini kasy

Oj tam oj tam. Do Krościenka w ogóle nie przewiduje się pociągów, a rewitalka od Jasła przez Sanok Zagórz Uherce leci (ponoć) ;-P

pitagoras23 napisał(a):Pamiętam jedynie, że była to stacja dwu-peronowa z kładką ponad torami

Co do tych "peronów" to trochę zbyt mocno powiedziane, ale kładka jest, jak najbardziej, zresztą ostatnio świeżo po remoncie - jak nowa ;-)
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#25
psim napisał(a):A może będzie jechał kierownik "pociągu", jak w AKZ? :-)
Pisze, że będzie obsługa, to i pewnie skaner będzie Tongue

Chciałem ostatnio zapytać panią w kasie o IRBusy, ale zauważyłem, że wydanie biletu na drogę okrężną zbyt ją zmęczyło Tongue

Cytat:Do Brennej nikt nawet nie planował budować kolei
Hmmm... Chyba kłamieszTongue
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#26
Zdjęcie ze strony <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.infokolej.pl">www.infokolej.pl</a><!-- w -->


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz

#27
Co tam zdjęcie z infokolej, mam tutaj większy rarytas ;-D Od dziś IR Bus mam 6 razy dziennie pod nosem.

Oto wynik dzisiejszych łowów z Piotrkiem ;-)

Odpowiedz

#28
Katarzyna: A czy rozkład iRB jest podany także na przystanku autobusowym?

Na filmiku widać, że jechał prawie pusty, może z 2 osoby poza obsługą.
Odpowiedz

#29
Szczerze powiedziawszy zawsze marzyły mi się takie połączenia kombinowane w miejsca, gdzie kolej nie dociera lub tory są w tak złym stanie, że przejazd pociągiem trwałby znacznie dłużej, niż autobusem. Kolejny krok, który byłby mile widziany przeze mnie i nie tylko przeze mnie to współpraca z PKS-ami.
Jaro

Odpowiedz

#30
Katarzyna napisał(a):Od dziś IR Bus mam 6 razy dziennie pod nosem.

No to si wydało skąd jesteś. :-P
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio kazio 25 11 279 24.02.2016, 10:21
Ostatni post: DamianT
  interREGIO: Komercyjna służba publiczna Adams 46 20 324 23.10.2015, 06:12
Ostatni post: masovian
  interREGIO a pierwsza klasa psim 41 18 441 12.05.2011, 09:44
Ostatni post: DamianT
  Skąd się wzięło interREGIO? I dokąd zmierza... psim 45 22 499 11.05.2011, 21:20
Ostatni post: Damian Łódź
  interREGIO - rozkłady/trasy REGIOchłopak 32 15 348 05.03.2011, 21:15
Ostatni post: mikrobart

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.