Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kazachstan - KTŻ
#1
Temat rozpocznę od prezentacji nowego SZT dla kolei w Kazachstanie produkcji Pesa Bydgoszcz.
630m-003 jest bliźniaczą konstrukcją 630m dostarczonych na Ukrainę, choć wersja dla KTŻ różni się paroma szczegółami (np. inna ściana czołowa) Pojazd jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych, oraz posiada klimatyzację.
SZT w Kazachstanie będzie obsługiwał odcinek pomiędzy Turkiestanem i Szymkentem.
630m-003 otrzymał przydomek "Turkistan"
http://www.railways.kz/en/node/3105
Dane techniczne:
Układ osi: B'2' + 2'B'
Długość całkowita: 51600 mm
Szerokość: 3000 mm
Wysokość: 4222 mm
Typ silnika: MAN D2876LUE623
Liczba i moc silników: 2 x 385 kW
Rodzaj przekładni: hydrodynamiczna Voith Tr211re4
Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h
Liczba miejsc siedzących: 192


[Obrazek: 12543555303527386505_thumb.jpg][Obrazek: 34574124342727719454_thumb.jpg]
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#2
Zmniejsz obrazki.
Odpowiedz

#3
Trzy siedzenia po jednej stronie. Fajnie.
Ale wygląd czoła dość spartański.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#4
Tam nie mają dużych wymagań, ma jeździć i już ;-)
Odpowiedz

#5
Dokładnie. To ma jeździć, a nie wyglądać. Po co przód stylizowany na TGV jeżeli wyciąga tylko 120?
Odpowiedz

#6
Natomiast dywanik we wnętrzu obowiązkowy ;-)
Odpowiedz

#7
To nie oznacza, że nie mogę sobie skomentować wyglądu Wink
Może dywanik zwiną po prezentacji Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#8
Potężna lokomotywa dla Kolei Kazachskich zaprezentowana

Prezes Alstom Transport Henri Poupart-Lafarge oficjalnie zaprezentował pierwszą elektryczną lokomotywę towarową KZ8A dla Kolei Kazachskich KTZ. Ma masę 200 ton i moc 8800kW. W sumie Alstom dostarczy Kolejom Kazachskim 295 elektrowozów.

Ceremonia odbyła się w fabryce Alstomu w Belfort, gdzie zaprojektowano i wyprodukowano lokomotywę KZ8A. To pierwszy typ z całego wachlarza lokomotyw, które Alstom zaprojektował na kazachski rynek. Według producenta, KZ8A to najpotężniejsza obecnie lokomotywa świata. Może pociągnąć nawet 9000 ton i rozpędzić się do prędkości 120 km/h.

Wyposażenie kabiny maszynisty KZ8A zawiera kuchenkę mikrofalową, lodówkę, ogrzewanie podłogowe. Elektrowóz ma operować w zakresach temperatur od -50 do +50 stopni Celsjusza. KZ8A ma certyfikację na teren Rosji, pracę w Kazachstanie rozpocznie w styczniu 2013 roku, po testach dynamicznych.

Długość całkowita: 35m
Rozstaw szyn: 1520mm
Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 120 km/h
Moc: 8800 kW
Napięcie: 25kV 50Hz AC
Masa własna: 200 ton
Układ osi: Bo-Bo+Bo-Bo
Początkowa siła pociągowa: 833 kN

http://www.rynek-kolejowy.pl/35694/Pote ... towana.htm

http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview

Przyznam że maszyna robi wrażenie, jak widać Kazachstan inwestuje w nowoczesność. Również liczba 295 zamówionych maszyn robi wrażenie.
Odpowiedz

#9
Więcej zdjęć zarówno z produkcji, jak i gotowej lokomotywy:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1409150&lang=1

[Obrazek: alstom_80001_55.jpg]
[Obrazek: alstom_80001_03.jpg]

Z tych 295 zamówionych lokomotyw 95 będzie jednoczłonowych. Będą to Primy II w wersji pasażerskiej(Vmax=200km/h)
Dostawy KZ4a(oznaczenie KTZ) mają się najpóźniej rozpocząć w 2014 roku.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.