Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Podczas rozruchu ET22 duża cześć energii jest zmieniana w energię cieplną, co oczywiście powoduje straty. Podczas gdy przy rozruchu impulsowym to zjawisko nie występuje. Druga sprawa to zwiększenie mocy zmodernizowanej lokomotywy więc również jest to korzystne, przynajmniej tak mi się wydaje.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No właśnie chciałem się zapytać dlaczego np. podczas postoju na stacji Husaria czy Eurosprinter tak głośno chodzi przy chłodzeniu, a starsze lokomotywy są nieco cichsze.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Winny jest hamulec elektrodynamiczny. Podczas hamowania powstaje energia elektryczna, którą na oporach zamienia się w ciepło. A że ciepła jest dużo to Siemens zastosował wentylację wymuszoną - wyją wentylatory.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Plus stale załączone chłodzenie przetwornic...
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Ale to akurat jest dość ciche, po jakimś czasie postoju, gdy wentylatory wychłodzą już opory to się wyłączają i lok jest znowu cichy - chłodzenie przetwornic nie przeszkadza.