Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pojazdy spalinowe a elektryczne
#16
rustsaltz napisał(a):Pytanie tylko jak to się sprawdzi w praktyce. Jakoś nie wyobrażam sobie manewrów maszyną dwukabinową po kopalni czy innym zakładzie.

FPL zdaje się nie ma lokomotyw typowo manewrowych, a daje radę Smile Inni też dają radę z manewrami lokomotywami liniowymi. Manewry wykonuje się z drużyną manewrową, więc nie ma problemu. Ćwiczę to bardzo często w praktyce, a już nawet jako dziecko widywałem ST44 na wszystkich "zdawkach" np. do Cieszyna. Lepiej nawet robi się je np. liniowym, dwukabinowym Traxxem/Eurosprinterem/Gamą/Gryfinem niż wydawałoby się typowo manewrową SM42 w wersji 6Dg.
Odpowiedz

#17
Korekta do mojego postu z 10. stycznia 2014: Prawidłowa nazwa mijanki na BAM-ie brzmi Икабьякан (Ikab'jakan) nie zaś Икабьекан jak błędnie napisałem. Mea culpa, ale błędną pisownię wziąłem z http://www.panoramio.com/photo/30155773 (zdjęcie posterunku zwrotniczego, już zamkniętego) i http://wikimapia.org/13696828/ru/%D0%96 ... 0%B0%D0%BD.
Jednak w posiadanych prze mnie atlasach sieci kolejowej Rosji, zarówno z roku 2002 jak 2010 jest forma Икабьякан. Forma Икабьякан figuruje też w rozkładach jazdy (co prawda obecnie żadne pociąg pasażerski tam się nie zatrzymuje handlowo - np. http://www.tutu.ru/poezda/station_d.php?nnst=2054098, a oficjalna strona <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.rzd.ru">www.rzd.ru</a><!-- w --> w ogóle nie widzi takiej stacji; jednak były tam połączenia w 2012 roku: https://bilets.org/trains/%D0%98%D0%BA% ... %B0%D1%8F/),
w wykazie stacji:
http://www.gdevagon.ru/scripts/info/sta ... %EDю
Teraz Ikab'jakan to zaledwie mijanka o rozjazdach zapewne nastawianych zdalnie, ale wkrótce może się stać poważną stacją: według http://www.chita.ru/wikismi/p20783/ z tej mijanki już jest w budowie linia niepubliczna (według naszych przyzwyczajeń - bocznica, ale w Rosji coś takiego nazywają подъездной путь) do kopalni rudy żelaza na złożu Тарыннахский ГОК 'Tarynnachskij GOK' -według http://www.sy-corp.ru/project/49/84.htm zalega tam ok. miliarda ton rudy o zawartości 27,8%; przewiduje się wydobycie odkrywkowe, rocznie ok. 27 milionów ton rudy rocznie, z przerobem na miejscu na koncentrat (do wywozu pozostanie rocznie 6 800 000 t koncentratu w formie peletów); ponadto z nadkłądu planuje się pozyskać rocznie ok. dwóch milionów metrów sześciennych tłucznia. Mamy więc (zakładając gęstość tłucznia rzędu 2,5 g/cm3) do nadania rocznie ok. 12 milionów ton, czyli dziennie ok. 35000 t ładunków - co oznacza dzień w dzień ok. 45000 t brutta pociągów. A to oznacza drugi dla BAM-u strumień ładunków, porównywalny z Elgińskim Zagłębiem Węglowym (omówione w Encyklopedii, przy okazji spalinowozu liniowego jednokabinowego ТЭМ8, czytaj TEM8)
Do Adminów: Nie mam nic przeciwko wydzieleniu w osobny watek, bo już się zrobił niezły off top.
Romek_L
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  NS 999 i inne pojazdy akumulatorowe TOMEKKOT 9 6 387 24.01.2015, 12:41
Ostatni post: kazio
  Kupować czy modernizować lokomotywy elektryczne? pitagoras23 37 13 797 22.08.2012, 13:35
Ostatni post: sphinx

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.