Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[PESA] Gama Marathon 111Ed
#1
Cytat:Pojazd, który zostanie zaprezentowany we wrześniu będzie normalnotorową, elektryczną lokomotywą 4-osiowa o mocy 5600 kW zasilaną napięciem 3kV DC o oznaczeniu 111E. Będzie wyposażona w dodatkowy silnik spalinowy - Pozwoli on na przykład na wykonanie pracy manewrowej w miejscu docelowym typu port czy baza magazynowa, gdzie często brak napowietrznej elektrycznej sieci trakcyjnej - podkreślił prezes Pesy Tomasz Zaboklicki.

Za Rynkiem Kolejowym.

Rynek Kolejowy zaprezentował także wizualizację lokomotywy przygotowaną przez Pesę:

[Obrazek: 119fb826c4db49ffc52bdc703be19ad3_d.jpg]

Lokomotywa ma mieć zasięg pracy spalinowej na poziomie dystansu maratońskiego - stąd taka nazwa pojazdu. Zaprezentowana będzie podczas targów InnoTrans.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#2
Przykładowo wciągając skład 41 próżnych węglarek z Katowic Ligoty do KWK Wujek,
czyli w moim przypadku skład o masie 823 tony + masa lokomotywy prowadzącej serii SM31
nr. 45 zużyłem - wg. przepływomierza paliwa - równe 20 litrów ON na przejechanie 2900 metrów
(wg. zapisu GPS-a). Profil tam jest bardzo trudny, bo aby wjechać tam z tak lekkim składem
trzeba rozpędzić się do 40 km/h, a po kilkuset metrach mamy już prędkość w okolicach 10 km/h -
przy pełnej mocy tego typu lokomotywy (na zaciskach prądnicy głównej ok. 700 kW).
Odpowiedz

#3
Silnik spalinowy zapewne będzie małych rozmiarów a co za tym idzie małej mocy. Nie możliwe więc będzie manewrowanie całym składem tylko jego fragmentami. Ciekawe ile to będzie ważyć. Zbyt duża masa wykluczy ją z polskich torów.
Odpowiedz

#4
Też jestem ciekaw tego rozwiązania.
Masa może być problemem. Zwykły 4-osiowy jednosystemowy elektryk potrafi ważyć 70 - 80 ton bez balastu. Dowalenie silnika spalinowego z prądnicą to kolejne tony i miejsce. Zmieścić - zmieszczą. Ale jak z masą - jestem ciekawy. No i zapas paliwa....
Odpowiedz

#5
Więc nie spodziewajmy się fajerwerków, bez druta manewry samym lokiem lub ewentualnie z max kilkoma wagonami na haku, i to z niską prędkością. Chociaż i tak uważam to za dobre rozwiązanie, nawet same manewry lokiem bez druta w wielu miejscach ułatwi życie niejednej firmie.
Odpowiedz

#6
Ładnie nam się luka wypełniła w oznaczeniach typu.

Dotychczas było 110E (niedoszła EP11), a potem 112E (niewprowadzona EU43 i włoska E412). Skoro PESA nową lokomotywę oznaczyła jako 111E, to nieco bardziej rozwiane są wątpliwości – żaden wcześniejszy projekt nie był w ten typ wpisany.
Odpowiedz

#7
To tak żeby nie było że to jakaś nowość to zobaczmy ruskie lokomotywy spalinowo elektryczne nazywane u nich "trakcyjnymi agregatami".
OPE1
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... EN#picture
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... EN#picture
Jedna sekcja lokomotywy zawiera aparaturę elektryczną zasilana z sieci trakcyjnej 10kV AC z pantografów górnych lub bocznych. Posiada on transformator z kilkoma odczepami o mocy 8652kW najwyższe napięcie jakie może dać po niskiej stronie to 1050 V ma 36 zaczepów prąd z transformatora płynie do prostownika a z tamtąd do silników trakcyjnych. Druga sekcja zawiera agregat prądotwórczy z lokomotywy M62 Agregat ma parametry następujące 2000KM 308V 4200A DC. Każde źródło zasila wszystkie silniki trakcyjne każdy silnik trakcyjny ma 540kW mocy i napędza oś przez przekładnie zębatą o przełożeniu 4,33. OPE1 posiada hamulec elektrodynamiczny oraz pneumatyczny. Cała lokomotywa waży 240 ton, prędkość maksymalna 65km/h. W takiej konfiguracji możemy przy zasilaniu z trakcji osiągnąć maksymalną siłę pociągową nawet 800kN.
Ale jeżeli to dla nas dalej mało możemy doczepić specjalny wagon napędowy
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... EN#picture
Wtedy masa takie zestawu wrośnie nam do 360 ton a maksymalna siła pociągowa do 1200kN a siła ciągła 810kN przy 29km/h. co pozwala nam ciągnąć składy o masie 1500T na wniesieniu do 60 promili z prędkością 25-30km/h. Niestety przy zasilaniu z agregatu spalinowego osiągniemy tylko 550kN siły pociągowej.

Lokomotywy OPE1 a także inne trakcyjne agregaty jak OPE1A czy PE2(ale o nich kiedy indziej) są używane do wyciągania gruzu z takich dziur w ziemi
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... EN#picture
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... EN#picture
Odpowiedz

#8
http://forum.modelarstwo.info/threads/p ... ton.13788/
Odpowiedz

#9
111Ed?
To oznacza, że są w planach 111Ea, 111Eb, 111Ec oraz być może 111E.
Odpowiedz

#10
Albo były i nie wypaliły.
Odpowiedz

#11
czoło lekko podobne do Elfa. Szczególnie jego górna część. Ogólnie nie wygląda źle.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#12
Jakie potwooooooooorne są te kratki wentylacyjne na pudle :<
Odpowiedz

#13
Czoło raczej przypomina Linka. Ale ogólnie nie jest zbyt urodziwe, taki wyoblony Vectron.
Odpowiedz

#14
Dla mnie całkiem przyjemna z wyglądu. Ładnie by się prezentowała w husarskim ubranku :-D

Ale nie wygląd jest najważniejszy. Jeśli loki z tej rodziny Gama będą niezawodne to wróżę im spory sukces rynkowy. Zarówno IC, jak i Cargo nie będą w nieskończoność eksploatować starych trupów, a to jest spory rynek do wzięcia. A i weźmy rynek zagraniczny pod uwagę. Ładnie nam się rozwinął przemysł kolejowy w kraju :-D
Odpowiedz

#15
Zarówno w Polsce (ZNLE), jak i za granicą konkurencja będzie bardzo silna.

PS. Ponoć Maraton dostał naklejkę Lotosu.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  SM42-2220 PESA Bydgoszcz - malowanie KlimaT 3 4 284 10.11.2012, 20:46
Ostatni post: Lutek
  PESA Gama - nowa platforma lokomotyw sphinx 44 19 925 09.12.2011, 18:34
Ostatni post: TOMEKKOT

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.