Liczba postów: 60
Liczba wątków: 2
Dołączył: 25.07.2012
Reputacja:
0
Przykładowo wciągając skład 41 próżnych węglarek z Katowic Ligoty do KWK Wujek,
czyli w moim przypadku skład o masie 823 tony + masa lokomotywy prowadzącej serii SM31
nr. 45 zużyłem - wg. przepływomierza paliwa - równe 20 litrów ON na przejechanie 2900 metrów
(wg. zapisu GPS-a). Profil tam jest bardzo trudny, bo aby wjechać tam z tak lekkim składem
trzeba rozpędzić się do 40 km/h, a po kilkuset metrach mamy już prędkość w okolicach 10 km/h -
przy pełnej mocy tego typu lokomotywy (na zaciskach prądnicy głównej ok. 700 kW).
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Silnik spalinowy zapewne będzie małych rozmiarów a co za tym idzie małej mocy. Nie możliwe więc będzie manewrowanie całym składem tylko jego fragmentami. Ciekawe ile to będzie ważyć. Zbyt duża masa wykluczy ją z polskich torów.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Też jestem ciekaw tego rozwiązania.
Masa może być problemem. Zwykły 4-osiowy jednosystemowy elektryk potrafi ważyć 70 - 80 ton bez balastu. Dowalenie silnika spalinowego z prądnicą to kolejne tony i miejsce. Zmieścić - zmieszczą. Ale jak z masą - jestem ciekawy. No i zapas paliwa....
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Więc nie spodziewajmy się fajerwerków, bez druta manewry samym lokiem lub ewentualnie z max kilkoma wagonami na haku, i to z niską prędkością. Chociaż i tak uważam to za dobre rozwiązanie, nawet same manewry lokiem bez druta w wielu miejscach ułatwi życie niejednej firmie.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Ładnie nam się luka wypełniła w oznaczeniach typu.
Dotychczas było 110E (niedoszła EP11), a potem 112E (niewprowadzona EU43 i włoska E412). Skoro PESA nową lokomotywę oznaczyła jako 111E, to nieco bardziej rozwiane są wątpliwości – żaden wcześniejszy projekt nie był w ten typ wpisany.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
111Ed?
To oznacza, że są w planach 111Ea, 111Eb, 111Ec oraz być może 111E.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Albo były i nie wypaliły.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
czoło lekko podobne do Elfa. Szczególnie jego górna część. Ogólnie nie wygląda źle.
Liczba postów: 291
Liczba wątków: 14
Dołączył: 15.12.2011
Reputacja:
0
Jakie potwooooooooorne są te kratki wentylacyjne na pudle :<
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Czoło raczej przypomina Linka. Ale ogólnie nie jest zbyt urodziwe, taki wyoblony Vectron.
Liczba postów: 267
Liczba wątków: 6
Dołączył: 04.09.2011
Reputacja:
0
Dla mnie całkiem przyjemna z wyglądu. Ładnie by się prezentowała w husarskim ubranku :-D
Ale nie wygląd jest najważniejszy. Jeśli loki z tej rodziny Gama będą niezawodne to wróżę im spory sukces rynkowy. Zarówno IC, jak i Cargo nie będą w nieskończoność eksploatować starych trupów, a to jest spory rynek do wzięcia. A i weźmy rynek zagraniczny pod uwagę. Ładnie nam się rozwinął przemysł kolejowy w kraju :-D
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Zarówno w Polsce (ZNLE), jak i za granicą konkurencja będzie bardzo silna.
PS. Ponoć Maraton dostał naklejkę Lotosu.