13.06.2010, 18:18
A Polska to pryszcz?? na Ślunsku pełno jest S200 i T448p
České dráhy
|
13.06.2010, 18:18
A Polska to pryszcz?? na Ślunsku pełno jest S200 i T448p
13.06.2010, 18:20
Na Lubelszczyźnie też mamy S200. Używa je kopalnia w Bogdance do obsługi linii do Jaszczowa.
13.06.2010, 18:22
Na Dolnym Śląsku widuję S200 należącą do STK.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
13.06.2010, 19:37
mikrobart napisał(a):Na Dolnym Śląsku widuję S200 należącą do STK. Można śmiało powiedzieć, że STK Wrocław ma czeski tabor. Dwie lokomotywy serii 181 - 003 i 018 Dwie lokomotywy serii 182 - 005 i 037 (obie w barwach CTL Logistics, 005 w starym malowaniu, 037 w nowym) Dwie lokomotywy serii T448p - 077 i 093 Trzy lokomotywy serii S200 - 301, 302 i 529 Oraz jednego ex. czeskiego Gagarina - M62-1242
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.m0ke.kolej.org.pl">www.m0ke.kolej.org.pl</a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.wgk.cal.pl">www.wgk.cal.pl</a><!-- w -->
13.06.2010, 20:00
I to przykład firmy, która o posiadamy tabor dba, wiele lokomotyw podległo większej czy mniejszej modernizacji, wszystkie które widziałem, były ładnie odmalowane i nie straszyły. A zobaczmy co się dzieje w państwowym molochu :-?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
14.11.2010, 23:11
Dzisaj temu 50 lat, kiedy udala sie najwieksza katastrofa kolejowa w Czechoslowacji - czolowe zderzenie pociagow osobowych blisko wsi Stéblová.
http://www.zelpage.cz/clanky/50-let-od- ... e-steblove http://rescueinfo.org/wp_rescueinfo/ste ... d-tragedie http://loko.goo.cz/nehody/14111960.htm Umrzelo 118 ludzi i 110 bylo rannych. Winny jest ludzki blad.
15.11.2010, 06:57
A jakaś polska strona na ten temat istnieje?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
15.11.2010, 09:49
W±tpiê, google milcz±, jak komu¶ ³atwiej zrozumieæ po angielsku to proponujê to http://en.wikipedia.org/wiki/St%C3%A9bl ... n_disaster
To mniej wiêcej tak samo jakby¶ chcia³ znale¼æ czesk± stronê na temat Ot³oczyna.
16.11.2010, 17:14
Niestety nie znam sie na polskich stronach internetowych (mozliwe tylko forum kolejowe :lol: ) i po angielsku nie rozumiem. Ale google translator dzis juz umie cos tlumaczyc, ale gdyby bylo jakes pytanie na ten temat, to moglbym sie starac cos wytlumaczyc...
16.11.2010, 21:14
Je vlaku přežili, a oni utrpěli důsledky / sankce za tuto katastrofu?
Pol.-Czy załoga pociągu przeżyła i jakie poniosła konsekwencje / kary za tą katastrofę?
...
17.11.2010, 10:36
Zaloga pociagu parnego przezyla. Maszynysta dostal 4,5 roku (ale byl 3 lata w wiezieniu, jeszcze w 2001 zyl), palacz mial 1,5 roku wiezienia, konduktorzy 4 i 1,5 lata, vlakvedoucí (nie wiem jak po polsku, poprostu najwyzszy konduktor) dostal 5,5 lata wiezienia. Výpravčí (dyspozytor?) z stacje Stéblová nie winien.
17.11.2010, 22:29
Ladusa, dziękuje za informacje.
Čím vyšší je polský dirigent čele vlaku (jednou mu volala nadkonduktor). Ale proč byl vlak manažer byl odsouzen, protože to nebyla jeho chyba po všem. Je pověst bylo to, že došlo k nehodě, kterou bylo spiknutí se proti komunistickému režimu, a že tento incident byl také vyšetřován polské a ruské vojáky, kteří napadli v roce 1968 Československo. Pol.-Wyższy konduktor to po polsku kierownik pociągu (kiedyś nazywano go nadkonduktor). Dlaczego jednak właśnie kierownik pociągu dostał wyrok skoro to nie była przecież jego wina. Czy plotką było to że do wypadku doszło przez spisek jaki dokonano przeciwko władzy komunistycznej i że ten wypadek był też badany przez wojska Polskie i rosyjskie które wkroczyły do Ceskoslovensko w 1968.
...
18.11.2010, 06:18
Domeną komunistycznego ustroju jest to że co by się nie działo jest to spiskiem, zamachem przeciwko władzy. W Polsce było identycznie, zresztą nam to zostało do dziś.
18.11.2010, 11:07
Lubuszanin napisał(a):Dlaczego jednak właśnie kierownik pociągu dostał wyrok skoro to nie była przecież jego wina.Faktyczna winna nie jest jeszcze ani dzis 100% znana. U pociagu bylo jakes zielone swiatlo i moze sygnal dzwiekowy "przygotowany na wyjazd". Nie wie sie w ogole, co to bylo za swiatlo, ale mozliwe to byl zly filtr kolorowy na latarce jakegos konduktora. Konduktor nie smial miec zielone swiatlo. Byly mgla, nie bylo dobrze widziec, ale výpravčí (dyspozytor?) byl w wnetrzu stacji. Konduktorzy widziali tylko to swiatlo i rzekomo sygnal dzwiekowy. Wiadomosc przeslali na kierownika pociagu, przy tym sie z "przygotowany na wyjazd" stalo tylko "wyjazd".... I kierownik pociagu dal sygnal na lokomotywe, chociaz nie widzial swiatlo, nie slyszel sygnal dzwiekowy, nie widzial výpravčího... Maszynysta wyjechal z pociagem, chociaz semafor byl na "stoj" i zwrotnica postawena z innej koleje dla drugi pociag. Palacz robil coz z lokomotywa i nie patrzyl semafory, co byl jego obowiazek przy wyjazdze. Dlatego miali wszystcy wiezienie, pomimo najmladszego konduktora, ten mial tylko warunek. Co do spisku, mysle, ze to wszystko byla naprawde plotka. Poprostu katastroficzny ludzki blad. O zakazu wstepu tez niczego nie slyszalem.
18.10.2011, 19:10
Oto jak można dla uciechy gawiedzi i tej małej i dużej też, dla "poznawaczy" a i dla już "wiedzących". "Zaimka" z Czech.
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4 ... brejlovci/ To sem ja staré lingerer, Ahoj |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
[Czechy] Jindřichohradecké místní dráhy | ET40 | 1 | 3 757 |
15.07.2019, 14:40 Ostatni post: ET40 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
6 gości |