Liczba postów: 45
Liczba wątków: 0
Dołączył: 16.03.2012
Reputacja:
0
Talgo to sprawdzony system zmiany rozstawu kół, stosowany w hiszpani od bardzo dawno. Teraz rosjanie chcą mieć tego typu wagony u siebie. Choc uwazam, że nasz SUW2000 w niczym nie ustepuje talgo, lecz szkoda, ze nie został dość dobrze wypromowany tam gdzie trzeba i mamy raptem jeden pociąg który korzysta z tego systemu, czyli "Lwów Express" w relacji Wrocław - Lwow. Natomiast co do estetyki wagonów talgo raczej nie bede sie wypowiadał, z zewnatrz są bardzo brzydkie, niskie i dziwnie wyglada taki skład kiedy jest ciągniety przez tradycyjnego loka.
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
Co do systemu SUW 2000 błędem było zamontowanie go w Mościskach po ukraińskiej stronie co skutkowało utratą kontroli nad konserwacją mechanizmu.
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 0
Dołączył: 16.03.2012
Reputacja:
0
A co prawda to prawda, powinien znajdować się w medyce. Faktem jest natomiast, że powinien kursować tamtędy jeszcze jakiś jeden skład wyposażony w system SUW2000.
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
Tylko że najpierw trzeba bybyło go zamontować w większej ilości wagonów, bo z tego co pamiętam są tylko 4 wagony z tym systemem.
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 0
Dołączył: 16.03.2012
Reputacja:
0
Są jeszcze cztery ukraińskie, ale od wrześniego ubiegłego roku nie kursują we Lwowskim Expresie, dlatego skład jezdzi tylko na polskich wagonach co drugi dzien zamiast codziennie.
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
maciej30, Tak są, ale patrzmy lepiej na nasze podwórko. Przeciez zamontowanie systemu SUW 2000 w wagonach Hańczy na nowo stworzyłoby szansę dla bezpośredniego składu Warszawa - Wilno.
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 0
Dołączył: 16.03.2012
Reputacja:
0
Hańcza jest dzienna i jezdzi do Sestokai, chyba pociąg o którym mówisz to był nocny "Balti" Warszawa Zach - Wilno i kursował wylacznie na wagonach z miejscami do lezenia i kuszetkach, po czym zostal zastapiony autobusem IC. Nie wiem czy opłacałoby sie montowanie takiego systemu do starych dwójek, jezeli juz to ma tylko sens przy nocnym składzie zestawionym wylacznie z wagonow Bc i WL.
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
maciej30, Pamiętam nocny skład Balti, ale mi właśnie chodzi o dzienną Hańczę. Obecnie jest tak, że kursuje do Sestokai, dalej jest skomunikowanie na Kowno i po kolejne przesiadce dopiero dojazd do Wilna. Puszczenie tego składu po zainstalowaniu systemu w wielkim stopniu ułatwi dojazd do Wilna, zwłaszcza że na mocy umowy skład jeszcze spokojnie 3 lata będzie jeździł. Na nocny skład się nie zanosi więc lepiej próbować poprawić to co tu jest. Jednakże znów problemem mogłaby być bieżąca konserwacja bo system jest zamontowany po stronie litewskiej czy w Mockavie.
P.S Mieliśmy dyskutować o rozwoju kolei rosyjskiej, więc jak komuś przeszkadza to proszę o wydzielenie ;-)
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
Virakocha, No al w jakim celu dwie sypialki jak dojazd do Wilna to byłyby okolice 19-20 ;-)
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
No bezpośrednie sypialki Wawa-Sankt Petersburg zmieniają postać rzeczy, ale wtedy zostanie zachwiany jedyny słyuszny korytarz czyli przez Białoruś ;-)
O to niech się martwi Olek Ł. Jak za dużo gada, to jego problem. Poza tym pomijamy "trzepanie wagonów" na granicy w Kuźnicy :-)
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
Virakocha, Ale przecież przejście w Kuźnicy jest tylko regionalne, wszystkie śpiochy latają przez Terespol-Brześć.
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 0
Dołączył: 16.03.2012
Reputacja:
0
Kiedyś był pociag z Berlina do St Petersburga z wagonami do Rygi i jechał przez Kuznice - Grodno - Wilno.