Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
Myślę, że do Ilostanu trzeba dodać następujących przewoźników:
RTB CARGO GmbH
CFL Cargo Deutschland GmbH
DBAutoZug GmbH
Salzburger Lokalbahn - Salzburg AG
PPD Transport d.o.o
Wtedy można uzupełnić brakujących przewoźników, których nie mogłem dodać do bazy i poprawić część moich wpisów w których dałem niektórych z nich do sekcji uwagi. 193 232 nadal pracuje dla LTE, nie wiem dlaczego ktoś zmienił przewoźnika ?
Według Railcolor oraz części innych niemieckich źródeł 193 629 pracuje dla CFL Cargo.
Myślę, że dla Vectronów 193 o numerach 930, 271, oraz 223 i 792 i 793 pracujących dla Rutalbahn można zmienić status na pojazd za granicą. W przypadku 193 223 w karcie tego pojazdu są dwa identyczne wpisy Kamila Sikory z przewoźnikiem Wiener Lokalbahnen Cargo.
edit: Czy sprawdzi ktoś wpis użytkownika KamHer02 w karcie pojazdu EU07-187 ? https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.p...e=EU07-187
Jego wpis o dzierżawie przez JSW Logistics od DLA jest do usunięcia, ponieważ źle napisany i posiada nie prawdziwego właściciela.
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
Dla informacji obecnie E189-150 obecnie pracuje dla Retrack Slovakia. Niestety nie ma tego przewoźnika w bazie Ilostanu, więc na razie wolę nie dodawać.
Liczba postów: 247
Liczba wątków: 5
Dołączył: 19.06.2012
Reputacja:
13
(14.10.2020, 11:04)KazET21224142 napisał(a): Myślę, że do Ilostanu trzeba dodać następujących przewoźników:
RTB CARGO GmbH
CFL Cargo Deutschland GmbH
DBAutoZug GmbH
Salzburger Lokalbahn - Salzburg AG
PPD Transport d.o.o
Nie ma sensu dodawania takich przewoźników do naszej bazy. Prowadzimy ewidencję dotyczącą Polski i przewoźników, którzy operują na terenie naszego kraju. Jeśli pojazdy mają przydziały do spółek z innych krajów jest to wówczas eksploatacja za granicą. Wyjątkiem mogą być pojazdy stale pojawiające się w naszym kraju i to nie na stacjach granicznych lecz głębiej z planowymi pociągami
Dubel z metryki 193 223 usunąłem.
Wpis w metryce EU07-187 poprawiony.
(16.10.2020, 15:14)KazET21224142 napisał(a): Dla informacji obecnie E189-150 obecnie pracuje dla Retrack Slovakia.
Eksploatacja za granicą, zmieniłem status.
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
Akurat ci przewoźnicy o których pisałem użytkowali kiedyś E189/193 Vectron w swojej flocie. Niedawno uzupełniałem braki w obu seriach.
"(...) Jeśli pojazdy mają przydziały do spółek z innych krajów jest to wówczas eksploatacja za granicą. (...)" - Jeżeli tak jest to można zmienić status Vectronowi 193 271. Lokomotywa ta od kwietnia 2017 roku pracuje dla chorwackiego przewoźnika PPD Transport i obsługuje głównie pociągi towarowe na terenie Chorwacji, co generalnie wyklucza go z obsługiwania pociągów na terenie Polski.
Zresztą znalazłoby się paru przewoźników w bazie Ilostanu, którzy wcale nie obsługują pociągów w Polsce i też można byłoby zmienić status ich maszyn na pojazd za granicą.
Zastanawiam się, czy E189-152 nie powinna otrzymać statusu pojazd za granicą, w końcu raczej chyba nie jeździ w Polsce.
Liczba postów: 247
Liczba wątków: 5
Dołączył: 19.06.2012
Reputacja:
13
Jeśli byłbyś w stanie sporządzić listę pojazdów, którym takie statusy by się przydały i podać ją na przykład w tym wątku to z pewnością ja czy któryś z administratorów mogliby pozmieniać im te statusy
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
W porządku poniżej przedstawiam listę pojazdów wraz z serią:
1. Seria E189, numery: 152, 200, 201, 202, 203, 209, 211 i 451. Oczywiście można jeszcze tutaj mówić o Eurosprinterach o numerach 205, 842 i 843, ale te są niepotrzebnie włączone w serię ES64F4, która tak na prawdę nie jest potrzebna w Ilostanie, gdyż lokomotywy z tej serii mają te same oznaczenia serii co w E189. Pisałem kiedyś o tym. Pomijam elektrowozy należące do PKP Cargo International, czy także uszkodzoną po wypadku w Venlo w Holandii E189-210 której los nie jest pewny. Ktoś kiedyś wrzucił zdjęcia na Reddita tej maszyny i patrząc na jej stan mogło dojść do uszkodzenia czopu skrętnego, gdyż posiadała urwany wózek.
2. Seria Vectron 383, numery: 206, 207, 211, 212 i 213. Pomijając pojazdy do czeskich firm, które zostały przejęte przez PKP Cargo i Orlen, oraz przewoźnika Metrans Praha.
3. Seria Vectron 193, numery: 223, 271, 728, 784, 792, 793, 897 i 930. Oczywiście takich przykładów w serii może być więcej. Pominąłem już lokomotywy jeżdżące dla Regiojetu, czy także parę innych jeżdżących dla czeskich przewoźników. Niektóre pojazdy, które wymieniłem pewnie wjeżdżają sporadycznie do naszego kraju.
4. Seria T448p, numery: 005, 043, 057, 091, 106, 142 i 157. T448p-043 z informacji jakie udało mi się znaleźć to, że została przebudowana na serię 741 otrzymując przy tym numer boczny 704. Kiedyś o tym chyba pisałem w tym wątku na forum, aczkolwiek nie mogę znaleźć źródła. Również T448p-142 mogła też posłużyć do przebudowy na T448p-142. Niestety nie znalazłem praktycznie żadnych szczegółowych informacji dla 741 711 jak i samej T448p-142. Faktycznie czeskie i słowackie przedsiębiorstwa kupowały w Polsce używane T448p w celu modernizacji na różne serie. Można usunąć jedną kartę pojazdu T448p-093, ponieważ w rzeczywistości ta maszyna pracowała pierwotnie w Polsce i została w 2004 roku sprzedana na Słowację, po czym w 2006 odkupiona i sprowadzona do Polski.
5. Seria 131 o numerach: 003/004, 025/026, 053/054 i 079/080. Należy zwrócić uwagę, że kilka miesięcy temu większość lokomotyw serii 131 była przydzielona do kursów w Czechach. Część z nich była obsługiwana przez Lokorail ze Słowacji, ale 131 025/026 była od lutego 2020 obsługiwana przez Cargo Motion głównie do przewozu złomu na terenie Czeskiej Republiki. Od stycznia nie była widziana w Polsce. Jeżeli się mylę może mnie ktoś poinformować. 131 009/010 i 063/064 obecnie są własnością BTS.
Nie wiem jak będzie w przypadku dawnych Śląskich SA109 jeżeli chodzi o statusy, ale z tego co słyszałem to wkrótce po testach i rejestracji w NSA mają zostać oznaczone jako seria 817. Mają otrzymać również nowe numery EVN. Dzisiaj nad ranem na SA109-005 przeprowadzane były testy bezpieczeństwa.
Liczba postów: 247
Liczba wątków: 5
Dołączył: 19.06.2012
Reputacja:
13
Przyznam szczerze, że nie spodziewałem się tak szybkiej i konkretnej odpowiedzi Zabieram się więc za wpisywanie tych statusów a dodatkowo ogarnięcie kwestii 6Dg Pol-Miedź Trans bo rozgryzłem już wszystkie braki w kwestii tych maszyn w naszej bazie
Liczba postów: 39
Liczba wątków: 1
Dołączył: 11.01.2019
Reputacja:
5
Przeglądając dyskusję w naszej "Rozmównicy" doszedłem do wniosku, że trzeba uporządkować temat Impulsów, ponieważ oznaczenia typu były ostatnio bardzo mylące.
@ sopelsky @ KazET21224142 - Tak wygląda na ten moment "dokumentacyjna" informacja odnośnie typów pojazdów Impuls 2
1. 36WEhd-001 - Jest to SZT, który powstał przy przebudowie 36WEh-001 dla województwa lubuskiego i ma białe malowanie. (Oficjalnie nastąpiła zmiana typu pojazdu na 36WEhd)
2. 36WEhd-002 - Jest to SZT, także dla województwa lubuskiego i w białym malowaniu.
3. 36WEhd-003 - Spalinowy zespół trakcyjny dla KW z PZB (dla ruchu transgranicznego) - malowanie biało-czerwone
4. 36WEhd-004 - j/w
5. 36WEhd-005 - j/w
6. 36WEhd-006 - j/w
7. 36WEhd-007 - j/w
8. 36WEhd-008 - j/w
@ Kamil Sikora - Czy mógłbyś przenieść 36WEh do SZT i zmienić typ na 36WEhd i dodać pozostałe pojazdy ? Z góry dzięki
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
Tylko ja nie wiem, czy to dobry pomysł przenosić serię 36WEh do spalinowych zespołów trakcyjnych i autobusów szynowych. Warto zwrócić uwagę, że pojazdy dwusystemowe takie jak E6ACTadb, czy również poprzednia generacja Dragonów używanych w Freightliner PL są zaliczane do pojazdów elektrycznych. Wiem, że temat do jakiej zakładki powinne się kwalifikować dwusystemowe pojazdy może być kontrowersyjnym tematem.
Problem może być taki, że gdy powstaną zamówione dla Zachodniopomorskiego i KD hybrydowe Impulsy to wtedy może zrobić się zamieszanie w Ilostanie.
PS: Trzeba poprawić kartę pojazdu S-414, gdyż brakuje odnośnika do modernizacji na 6Dg-163. Tak samo jest w 6Dg-163.
Liczba postów: 39
Liczba wątków: 1
Dołączył: 11.01.2019
Reputacja:
5
Słuszna uwaga gdyby nie jeden fakt.
1. Upraszczając wszystkie technikalia, E6ACTadb (i inne lokomotywy z modułem dojazdowym) to lokomotywy z dodatkowym źródłem napędu - to są pojazdy elektryczne z dodatkowym silnikiem - nie są to pojazdy stricte "dwutrakcyjne" w pełnej formie (nie ma możliwości poruszania się z podobną prędkością i na podobnym dystansie na silniku spalinowym).
36WEh to pełnoprawne pojazdy dwutrakcyjne - poza zmienioną prędkością konstrukcyjną potrafią na całym dystansie wyznaczonych relacji poruszać się przy wykorzystaniu napędu spalinowego.
2. I druga uwaga - to nie są pojazdy dwusystemowe, a jeżeli już to dwutrakcyjne - to spora różnica. Pojazdy dwusystemowe to te dostosowane do ruchu przy wykorzystaniu różnych systemów zasilania z punktu widzenia "rodzaju prądu" - Prąd stał / zmienny. Takimi pojazdami są wszystkie, które mogą poruszać się zarówno przy napięciu 3 kV prądu stałego, jak i dowolnego innego systemu zasilania elektrycznego.
Pojazdy dwutrakcyjne są wyposażone w alternatywne źródło zasilania w myśl innego rodzaju trakcji (dla przyp. mamy trakcje elektryczną, spalinową, parową).
Jeżeli pojazd po opuszczeniu pantografów przełącza się na inny rodzaj napędu (najczęściej spalinowy lub akumulatorowy) to jest to pojazd dwutrakcyjny.
Jeżeli zaś przy zmianie systemu zasilania elektrycznego np. na granicy państw pojazd opuszcza odbieraki i komputer pokładowy zmienia ustawienia przetwornic, transformatorów, przekształtników etc. i następnie podnoszone są odbieraki już w nowym systemie to są to pojazdy dwusystemowe 9lub wielosystemowe jeżeli są dostosowane do 3 lub więcej systemów zasilania)
3. W moim poście (przeczytaj go jeszcze raz proszę) poprosiłem o przeniesienie POJAZDU 36WEh-001 do SZT jako 36WEhd-001. Obecnie nie ma żadnego pojazdu 36WEh. W tym momencie "kafelka" 36WEh w dziale EZT powinna pozostać pusta, a w "kafelce" 36WEhd w dziale SZT powinna się znaleźć cała ósemka impulsów 36WEhd - od 001 do 008
P.S. Omsknęło mi się "001" przy 36WEh - sorki za wprowadzenie w błąd @ KazET21224142
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
@ KUBUTECH911: Zdarza się pomylić człowiekowi jak każdemu innemu. ET43 będą działać też na podobnej zasadzie co E6ACTadb ?
Odnośnie serii S-400 myślę, że można dodać pojazd S-411 ze statusem zmiana oznaczeń na SM42-411. Podobny status można nadać S-415, a do serii SM42 dodać kartę pojazdu SM42-415.
Liczba postów: 39
Liczba wątków: 1
Dołączył: 11.01.2019
Reputacja:
5
ET43 to nic innego jak typ E6MST (kiedyś miałem w rękach dokumentację odnośnie tego pojazdu ale wydawało się, ze chodzi o pierwszą generację Dragona, lecz jak wiemy taki egzemplarz nie powstał). ET43 to pojazd zupełnie inny niż E6ACTadb.
Mały tutorial :
I Generacja: - E6ACT - Dragon 1 - 3 kV DC
- E6ACTd - Dragon 1 - 3 kV DC + Moduł spalinowy Last Mile (używa ich FPL)
II Generacja: - E6ACTa - Dragon 2 - 3 kV DC
- E6ACTab - Dragon 2 - 3 kV DC (Nowy typ wynika ze zmian konstrukcyjnych ale z grubsza pojazdy typu E6ACTab są bardzo podobne do E6ACTa)
- E6ACTad - Dragon 2 - 3 kV DC + Moduł spalinowy Last Mile
- E6ACTadb - Dragon 2 - 3 kV DC + Moduł spalinowy Last Mile (Nowy typ wynika ze zmian konstrukcyjnych ale z grubsza pojazdy typu E6ACTadb są bardzo podobne do E6ACTad)
- E6MST - Dragon 2 - 3 kV DC + 25 kV AC (50 Hz)
I jak się mają teraz oznaczenia serii PKP do tego ? Już spieszę z wytłumaczeniem
- ET25 -> E6ACTa (Dragon 2 - 3 kV DC)
- ET26 -> E6ACTd (Dragon 2 - 3 kV DC + Moduł spalinowy Last Mile)
- ET43 -> E6MST (Dragon 2 - 3 kV DC + 25 kV AC (50 Hz))
Podsumowując - ET43 to pojazd dwusystemowy czyli tak jak wspomniałem wcześniej, będzie na granicy systemów zasilania opuszczał odbieraki, dojdzie od zmiany ustawień w komputerze sterującym i po podniesieniu odbieraków pojazd będzie zasilany napięciem 25 kV prądu przemiennego. E6ACTadb to pojazd "prawie" dwutrakcyjny - ma moduł spalinowy, który pomaga mu dojechać gdzieś na krótkim dystansie gdy nie ma sieci trakcyjnej.
P.S. Typy "ab"/"adb" możesz łatwo odróżnić od "a"/"ad" po tym, że te z literą "b" mają czarne wykończenie wokół reflektorów.
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
W porządku, chyba trochę za bardzo niektórym uwierzyłem w "nadprzyrodzone" użycie Dragona.
Chciałbym też zwrócić uwagę, że w bazie brakuje lokomotyw ST40 od numeru 24 do 27. Z tego co wiem lokomotywy te powstały po przez przebudowę z ST44 o numerach 2024, 2042, 2044 i 2050 (numery przebudowanych pojazdów są ułożone w kolejności w stosunku do ST40). Nie prawdziwą informacją jest, że te cztery ST44 zostały zezłomowane. W kartach tych pojazdów brakuje informacji, nie wiem dlaczego ktoś postanowił im nadać takie statusy. Mam nadzieję, że wkrótce będzie to poprawione. Postaram się poszukać informacji o tym kiedy ukończono ich przebudowę.
Wypadałoby też znaleźć informacje o tym jakie ST44-20** zostały przebudowane na 311D, chociaż nie wiem czy będzie to możliwe ?
PS: Czy M62-1286 to nie jest przypadkiem ST44-1107 ?
Liczba postów: 245
Liczba wątków: 11
Dołączył: 28.05.2017
Reputacja:
10
@ KUBUTECH911'
Ab/Adb mają inny software ETCSu.
a/ad - ETCS 2, Baseline 2.3.0
ab/adb - ETCS 2, Baseline 3.4.0
Liczba postów: 39
Liczba wątków: 1
Dołączył: 11.01.2019
Reputacja:
5
@ MegaTVHD - Wiem na jakich urządzeniach i samych wersjach platform ETCS jeżdżą Dragony 2
Z punktu widzenia "laika" taka osoba nie wie jaka wersja SW jest na pokładzie, a tym bardziej nie wie co to tak naprawdę zmienia
Natomiast pamiętam, że dla Dragona 2 gdzieś dokumentacja mi się przewinęła w rękach ale to akurat Siemens montuje urządzenia ETCS w tych pojazdach (w przeciwieństwie do Impulsów 2).
Natomiast jeżeli już używamy nomenklatury ERA to warto zaznaczyć jedno - zamiast "ETCS 2" powinno się pojawić "ETCS L2" choć przy podawaniu Baseline`ów tak naprawdę nie ma to większego znaczenia chyba, że pojazd wyposażony jest tylko w urządzenia poziomu pierwszego (L1) ale po polskich torach obecnie żaden taki pojazd nie jeździ
|