Liczba postów: 131
Liczba wątków: 4
Dołączył: 29.12.2012
Reputacja:
0
Pytanie do członków załogi IPT. Nie uważacie że lokomotywy nowo powstającej serii ET11 są trochę źle wpisane? Wygląda to tak jakby od początku eksploatacji była to seria ET11.
Według mnie można by je usunąć i w zamian dodać lokomotywy 130 041 i 130 049, a następnie dodać "zmianę oznaczeń" na ET11-001 i ET11-002.To samo tyczy się jedynej lokomotywy ET23 czyli wcześniejszej 181 009.
Poza tym byłbym za ujednoliceniem wszystkich lokomotyw pochodzenia czeskiego i wpisywaniem również czeskich przydziałów, tak jak częściowo zrobiłem to z serią 163 i 183. Proszę o opinię.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Jestem tego samego zdania. Jeżeli istniała wcześniejsza przeszłość pojazdu to należy ją podać ze wszystkimi możliwymi szczegółami, a ze współpracy z Michałem wiem, że on posiada wiele danych, dzięki którym możliwe jest bogate podanie historii choćby dla 181.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Nie widzę żadnego problemu ;-)
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Seria ta jeszcze nie została ukończona ;-) Poza tym jestem zdania, że została to wpisane poprawnie
Cytat: Nie uważacie że lokomotywy nowo powstającej serii ET11 są trochę źle wpisane? Wygląda to tak jakby od początku eksploatacji była to seria ET11
Za granicą posiadała ona oznaczenie 130, jednakże ET11-001 po przyjeźdżie do Polski otrzymała oznaczenie ET11, zgodne z naszymi normami. Gdyby Transoda, która jako użytkowała ET11-001 nie zmieniała mu oznaczeń, albo zmieniała już w trakcie eksploatacji wtedy pojazd zapisałbym jako 130-*** i następnie zmiana na ET11. Jednak tak jak wspomniałem lokomotywa ta otrzymała nasze oznaczenie jeszcze nim weszła do eksploatacji.
Cytat:Według mnie można by je usunąć i w zamian dodać lokomotywy 130 041 i 130 049, a następnie dodać "zmianę oznaczeń" na ET11-001 i ET11-002.To samo tyczy się jedynej lokomotywy ET23 czyli wcześniejszej 181 009.
To samo co napisałem wyżej - 181-009 było to oznaczenie czeskie, jednak pojazd to pojawieniu się u naszego przewoźnika otrzymał oznaczenie ET23-001, które następnie zostało zmienione na 181-009 czyli pierwotne.
Proszę nie traktować tego co napisałem wyżej jako jakiegoś oficjalnego komunikatu zespołu ilostanu, tylko jest to moja prywatna opinia. Niech wypowie się @ przem710 ;-)
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ale wiesz zawsze lepiej jest podawać całą historię pojazdu a nie tylko jego fragment, szczególnie że mamy takie informacje. Jeżeli już coś robić to całe, a nie tylko fragmenty.
Tak samo ja mógłbym robić przy skodach 181. Mogłem dać dwa wpisy: STK -> Lotos, PCC Rail -> DBSRP i koniec. A jednak Michał znalazł mi informacje, Przemek też podał namiary i uzupełniam całą historię pojazdu. Na pewno są osoby, co chcą poznać także głębszą przeszłość, więc ja jestem zdania, aby to uzupełnić tak dokładnie, jak tylko się da.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
pitagoras23, ja również jestem zdania, żeby podawać takie informacje jednak ostatnio dodane zostało udogodnienie typu "dodaj pochodzenie" itd. Uważam, że jeżeli pojazd eksploatacje w Polsce rozpoczął jako ET**-*** to tak należałoby go dodać.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ja tej opcji użyłem dla zmiany numerów ze stricto czechosłowackich, na te znane obecnie. Tyle, że w tym przypadku zmieniło się więcej.
Skody też były przez pierwsze 45 lat eksploatowane w Czechach / Czechosłowacji i jednak nie używałem tam wpisu eksploatacja za granicą.
Ty zdecydujesz, ale sądzę, żeby dla ujednolicenia wszystkich pojazdów pochodzących od południowych sąsiadów warto robić to według jednego szablonu.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
To nie jest tak, że ja decyduję ;-) Jestem za ujednoliceniem, jednak uważam że obecnie jak sięgamy tylko pojazdów w Polsce to powinniśmy rozpoczynać "przygodę pojazdu" w IPT od pierwszego przydziału w naszym kraju.
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 4
Dołączył: 29.12.2012
Reputacja:
0
Ja tak samo jak kolega pitagoras23 uważam że jeśli mamy dane (a ja takimi danymi dysponuję) z czasów eksploatacji zagranicą, to dobrze byłoby zamieścić je w historii pojazdu. U nas w kraju też były przecież przypadki gdzie pojazd kilkukrotnie zmieniał oznaczenie i jest to w IPT wykazywane. Na przykład taka ET22-477 później stała się 201E-477 by w końcu powrócić do starego oznaczenia. Podobnie jest ze wspomnianymi lokami 181 009, 130 041 i 130 049. Nie widzę więc powodu żeby nie wpisać ich tak jak zrobił to kolega pitagoras23 w przypadku np.ET22-477, czyli z podwójną zmianą oznaczeń.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Nie mam nic przeciwko aby do karty pojazdu wstawiać przydziały przed rozpoczęciem eskploatacji na naszych torach. Przykład z ET22-477 jest złym przykładem gdyż ja od początku podkreślam, że jestem zdania że historia pojazdu w ITP powinna zaczynać się od tego z jakim oznaczeniem dana lokomotywa rozpoczęła kursowanie w Polsce. Dlatego też dodałem pojazd jako ET11 a nie jako 130 i następnie zmiana numeru. Jest opcja dodaj pochodzenie można z niej korzystać w tym przypadku.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ale maszyna nie przybyła z kosmosu, więc to dziwne, że wyprodukowali ją w latach 60-70 tych i nagle po 40 latach pojawia się w Polsce.
Tak samo było z EN57 Wyprodukowane w Polsce, trafiły do Jugosławi i potem wróciły znów do kraju. I w tym przypadku masz pełną historię, a nie że od 1966 do 2008 wyrwa w historii.
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 4
Dołączył: 29.12.2012
Reputacja:
0
No ale przyznasz że pierwszy przydział z 1977 roku i obok napis "Eksploatacja zagranicą" wygląda co najmniej dziwnie przy serii ET11 której w Czechach nigdy nie było?
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Kolejman75, eksploatacja za granicą wstawiłem tymczasowo seria jeszcze nie jest gotowa, tylko my ją osoby odpowiedzialne za IPT ją widzimy. Po rozmowie na GG z Łukaszem nawet miałem do Ciebie pisać PW z prośbą o pomoc odnośnie przydziałów zagranicznych ;-) Jednak podkreślam, że nie jestem przeciwny wstawianiu przydziałów zagranicznych, tylko chodzi mi tutaj oto, że historię danego pojazdu w IPT powinniśmy zaczynać wg. tego z jakim oznaczeniem pojazd rozpoczął eksploatacje w Polsce a oznaczenie zagraniczne nanieść w "dodaj pochodzenie".
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 4
Dołączył: 29.12.2012
Reputacja:
0
Ja się na gwałt nie upieram ale gdyby zrobić to tak jak pisałem wcześniej to każda z tych lokomotyw będzie widoczna w dwóch seriach. I ktoś kto chce zobaczyć historię loka w Polsce kliknie na ET11, a kogo interesuje historia tej samej lokomotywy w Czechach kliknie na 130. I wtedy i wilk będzie syty i owca cała. Przecież technicznie jest to do zrobienia
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Kolejman75, ktoś kliknie na ET11 i ma przydziały nasze i zagraniczne. Ciągle będą trzymał się swoje zdania ażeby historię pojazdu zaczynać od tego z jakim oznaczeniem rozpoczął kursowanie po naszych torach.
|