Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy opłaca się jechać I klasą w TLK?
#16
Cytat:Niektóre TLK w relacji Gdańsk - Warszawa mają dość wysoki komfort, wręcz często wyższy niż Ex. To tak na marginesie (Kaszub, Neptun, Artus).

Jeszcze TLK Norwid należy do tego grona.
Odpowiedz

#17
Od nowego rozkładu jazdy Norwid jest już zwykłą TLK.
Odpowiedz

#18
Barciur napisał(a):Miło by było, bo nie ukrywam, że lubię na telefonie pykać, więć gniazdko jakby działało to bym z wielką chęcią skorzystał.

Jak najbardziej w tych składach spokojnie można znaleźć wagony z gniazdkami. Czasem jakiś wagon nie ma, ale sąsiednie - na pewno.

Cytat:Cytat:
Niektóre TLK w relacji Gdańsk - Warszawa mają dość wysoki komfort, wręcz często wyższy niż Ex. To tak na marginesie (Kaszub, Neptun, Artus).



Jeszcze TLK Norwid należy do tego grona.

Norwid lata od nowego RJ na zwykłych 8-miejscowych wagonach w kl 2 niestety, ale też nie jest jakiś najgorszy.
Odpowiedz

#19
przewoz napisał(a):Jak najbardziej w tych składach spokojnie można znaleźć wagony z gniazdkami. Czasem jakiś wagon nie ma, ale sąsiednie - na pewno.
A czy tam nie ma rezerwacji miejsc obowiązkowej przypadkiem?
Odpowiedz

#20
Barciur napisał(a):A czy tam nie ma rezerwacji miejsc obowiązkowej przypadkiem?
Owszem jest. Z tym, że jeśli są wolne miejsca w innych wagonach to jeśli chcesz możesz zająć inne miejsce niż te wyznaczone na miejscówce.
Odpowiedz

#21
endrju, Nawet jeśli, to do czasu, aż nie przyjdzie ktoś z miejscówką na to miejsce.
Odpowiedz

#22
To jeszcze jedno pytanie zadam w sprawie tych EIC przeklasyfikowanych na TLK. Głównie o Artusa chodzi. Czy te wagony 2 klasy są bezprzedziałowe czy są z przedziałami? I jeśli z przedziałami, to ile jest miejsc w przedziale?
Odpowiedz

#23
Może się trafić bezprzedziałowy czyli 111Arow (układ 2x2), natomiast wagony przedziałowe z racji de-klasyfikacji kategorii pociągu są 6 miejscowe.

Tak wygląda Norwid z końca grudnia 2012: http://www.youtube.com/watch?v=cRogMRUAg8w

Tutaj możesz zobaczyć styczniowego Artusa: http://www.youtube.com/watch?v=aCqcveXWE_E
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#24
Artus to skład mieszany w ogóle.
Zwykle w tych pociągach zawsze można znaleźć kilka wagonów przedziałowych i 1-2 bezprzedziałowe, choć ostatnio Norwid miał aż 3 bezprzedziałowe.
W wagonach przedziałowych w tych TLK o których mówimy są 6- miejscowe przedziały.
Odpowiedz

#25
Jak już jesteśmy przy temacie I klasy...Mam pytanie i tutaj je zadam bo szkoda zaśmiecać forum dodatkowym tematemSmile Czy istnieje jakakolwiek zniżka na przejazd w kl.I TLK? Słyszałem ,że MAX-26 została "zdjęta" , a poza tym to nie wiem czy są jakieś zniżki , dlatego się Was pytam. A u konkurencji? Chodzi mi o REGIOekspresy - również klasa I. Tak dla informacji dodam ,że jestem jeszcze uczniem ze zniżką 37%.
Z góry dziękiSmile
Odpowiedz

#26
O TLK powiem tak - kupujesz bilet ze zniżką (37%) na klasę drugą, do tego robisz dopłatę do klasy 1. (cena jest różnicą ceny normalnej za klasę 1. i ceny normalnej za klasę 2.) + miejscówka.

Czyli oszczędzasz tyle ile na samym bilecie klasy 2. Generalnie na klasę 1. zniżek ustawowych nie ma i tylko w ten sposób możesz coś zaoszczędzić.

Co do REGIOekspresów się na razie nie wypowiem, bo nie znam ich [Przewozów Regionalnych] szczegółowych przepisów.

Edit. W Przewozach Regionalnych jest tak samo.
Odpowiedz

#27
endrju napisał(a):Edit. W Przewozach Regionalnych jest tak samo.

Oczywiście, bo to jest uregulowane ustawowo, a nie przepisami wewnętrznymi przewoźnika.

A dodatkowo PRy honorują szerszy wachlarz zniżek ustawowych (np. nauczycielskie), bo wszystkie ich rodzaje pociągów mają formalnie kategorię "osobowy".
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#28
psim napisał(a):Oczywiście, bo to jest uregulowane ustawowo, a nie przepisami wewnętrznymi przewoźnika.
Nie twierdziłem by było inaczej :-D Po prostu nie korzystałem nigdy z takiej opcji w Przewozach Regionalnych i wolałem się upewnić jak jest to zastosowane w przepisach.
psim napisał(a):(np. nauczycielskie)
I to by było na tyle. Nie przywiązywałbym większej wagi akurat do tej ulgi, bo ma akurat marginalny udział we wszystkich ulgach ogółem. Choć trzeba przyznać, że należałoby się przyjrzeć funkcjonowaniu ulgi nauczycielskiej - wg. mnie warunki jej stosowania powinny być jednakowe dla pociągów TLK, RE, IR. De facto są to takie same kategorie pociągów.
Odpowiedz

#29
endrju napisał(a):należałoby się przyjrzeć funkcjonowaniu ulgi nauczycielskiej

Fajnie byłoby zrozumieć lub dowiedzieć się, dlaczego właściwie pociągi iR oraz Re mają formalnie kategorię "osobowy".

[ Dodano: 2013-01-17, 18:16 ]
endrju napisał(a):I to by było na tyle.

W osobówkach są też wyższe wysokości zniżek dla os. uznanych za niezdolne do samodzielnej egzystencji (niewidomych i widomych).
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#30
Dzięki jeszcze razSmile Patrzyłem na taryfę w IC i doszedłem do wniosku ,że kupując bilet na 2 klase ,a potem dopłata do 1 - zapłacę w sumie tyle samo co za bilet w kl.1 z nieistniejącą już zniżką MAX-26 Smile Ciekawie ciekawie Smile
Pozdrawiam
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czy mogę jechać pociągiem mając 11 lat? LubięKolej 2 3 348 25.08.2017, 21:17
Ostatni post: LubięKolej
  Pendolino - pierwsza klasa tańsza od drugiej? szy_mat 9 6 398 29.04.2016, 09:15
Ostatni post: klemenko

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
7 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.