14.01.2013, 06:04
Cytat:Niektóre TLK w relacji Gdańsk - Warszawa mają dość wysoki komfort, wręcz często wyższy niż Ex. To tak na marginesie (Kaszub, Neptun, Artus).
Jeszcze TLK Norwid należy do tego grona.
Czy opłaca się jechać I klasą w TLK?
|
14.01.2013, 06:04
Cytat:Niektóre TLK w relacji Gdańsk - Warszawa mają dość wysoki komfort, wręcz często wyższy niż Ex. To tak na marginesie (Kaszub, Neptun, Artus). Jeszcze TLK Norwid należy do tego grona.
14.01.2013, 08:32
Od nowego rozkładu jazdy Norwid jest już zwykłą TLK.
14.01.2013, 12:16
Barciur napisał(a):Miło by było, bo nie ukrywam, że lubię na telefonie pykać, więć gniazdko jakby działało to bym z wielką chęcią skorzystał. Jak najbardziej w tych składach spokojnie można znaleźć wagony z gniazdkami. Czasem jakiś wagon nie ma, ale sąsiednie - na pewno. Cytat:Cytat: Norwid lata od nowego RJ na zwykłych 8-miejscowych wagonach w kl 2 niestety, ale też nie jest jakiś najgorszy.
14.01.2013, 21:12
przewoz napisał(a):Jak najbardziej w tych składach spokojnie można znaleźć wagony z gniazdkami. Czasem jakiś wagon nie ma, ale sąsiednie - na pewno.A czy tam nie ma rezerwacji miejsc obowiązkowej przypadkiem?
14.01.2013, 21:17
Barciur napisał(a):A czy tam nie ma rezerwacji miejsc obowiązkowej przypadkiem?Owszem jest. Z tym, że jeśli są wolne miejsca w innych wagonach to jeśli chcesz możesz zająć inne miejsce niż te wyznaczone na miejscówce.
14.01.2013, 21:51
endrju, Nawet jeśli, to do czasu, aż nie przyjdzie ktoś z miejscówką na to miejsce.
14.01.2013, 22:29
To jeszcze jedno pytanie zadam w sprawie tych EIC przeklasyfikowanych na TLK. Głównie o Artusa chodzi. Czy te wagony 2 klasy są bezprzedziałowe czy są z przedziałami? I jeśli z przedziałami, to ile jest miejsc w przedziale?
15.01.2013, 08:13
Może się trafić bezprzedziałowy czyli 111Arow (układ 2x2), natomiast wagony przedziałowe z racji de-klasyfikacji kategorii pociągu są 6 miejscowe.
Tak wygląda Norwid z końca grudnia 2012: http://www.youtube.com/watch?v=cRogMRUAg8w Tutaj możesz zobaczyć styczniowego Artusa: http://www.youtube.com/watch?v=aCqcveXWE_E
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
15.01.2013, 10:11
Artus to skład mieszany w ogóle.
Zwykle w tych pociągach zawsze można znaleźć kilka wagonów przedziałowych i 1-2 bezprzedziałowe, choć ostatnio Norwid miał aż 3 bezprzedziałowe. W wagonach przedziałowych w tych TLK o których mówimy są 6- miejscowe przedziały.
16.01.2013, 22:58
Jak już jesteśmy przy temacie I klasy...Mam pytanie i tutaj je zadam bo szkoda zaśmiecać forum dodatkowym tematem Czy istnieje jakakolwiek zniżka na przejazd w kl.I TLK? Słyszałem ,że MAX-26 została "zdjęta" , a poza tym to nie wiem czy są jakieś zniżki , dlatego się Was pytam. A u konkurencji? Chodzi mi o REGIOekspresy - również klasa I. Tak dla informacji dodam ,że jestem jeszcze uczniem ze zniżką 37%.
Z góry dzięki
16.01.2013, 23:54
O TLK powiem tak - kupujesz bilet ze zniżką (37%) na klasę drugą, do tego robisz dopłatę do klasy 1. (cena jest różnicą ceny normalnej za klasę 1. i ceny normalnej za klasę 2.) + miejscówka.
Czyli oszczędzasz tyle ile na samym bilecie klasy 2. Generalnie na klasę 1. zniżek ustawowych nie ma i tylko w ten sposób możesz coś zaoszczędzić. Co do REGIOekspresów się na razie nie wypowiem, bo nie znam ich [Przewozów Regionalnych] szczegółowych przepisów. Edit. W Przewozach Regionalnych jest tak samo.
17.01.2013, 09:08
endrju napisał(a):Edit. W Przewozach Regionalnych jest tak samo. Oczywiście, bo to jest uregulowane ustawowo, a nie przepisami wewnętrznymi przewoźnika. A dodatkowo PRy honorują szerszy wachlarz zniżek ustawowych (np. nauczycielskie), bo wszystkie ich rodzaje pociągów mają formalnie kategorię "osobowy".
Bahnfahren ist unser Business
17.01.2013, 13:22
psim napisał(a):Oczywiście, bo to jest uregulowane ustawowo, a nie przepisami wewnętrznymi przewoźnika.Nie twierdziłem by było inaczej :-D Po prostu nie korzystałem nigdy z takiej opcji w Przewozach Regionalnych i wolałem się upewnić jak jest to zastosowane w przepisach. psim napisał(a):(np. nauczycielskie)I to by było na tyle. Nie przywiązywałbym większej wagi akurat do tej ulgi, bo ma akurat marginalny udział we wszystkich ulgach ogółem. Choć trzeba przyznać, że należałoby się przyjrzeć funkcjonowaniu ulgi nauczycielskiej - wg. mnie warunki jej stosowania powinny być jednakowe dla pociągów TLK, RE, IR. De facto są to takie same kategorie pociągów.
17.01.2013, 17:45
endrju napisał(a):należałoby się przyjrzeć funkcjonowaniu ulgi nauczycielskiej Fajnie byłoby zrozumieć lub dowiedzieć się, dlaczego właściwie pociągi iR oraz Re mają formalnie kategorię "osobowy". [ Dodano: 2013-01-17, 18:16 ] endrju napisał(a):I to by było na tyle. W osobówkach są też wyższe wysokości zniżek dla os. uznanych za niezdolne do samodzielnej egzystencji (niewidomych i widomych).
Bahnfahren ist unser Business
18.01.2013, 18:55
Dzięki jeszcze raz Patrzyłem na taryfę w IC i doszedłem do wniosku ,że kupując bilet na 2 klase ,a potem dopłata do 1 - zapłacę w sumie tyle samo co za bilet w kl.1 z nieistniejącą już zniżką MAX-26 Ciekawie ciekawie
Pozdrawiam |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Czy mogę jechać pociągiem mając 11 lat? | LubięKolej | 2 | 3 348 |
25.08.2017, 21:17 Ostatni post: LubięKolej |
|
Pendolino - pierwsza klasa tańsza od drugiej? | szy_mat | 9 | 6 398 |
29.04.2016, 09:15 Ostatni post: klemenko |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
5 gości |