maszynista napisał(a):Mam pytanie dotyczące sygnału S10-jazda nieprzekraczająca 40 km/h potem największą dozwoloną prędkością.
Co to znaczy potem? Czyli od następnego semafora czy od kiedy.
Przepisy IE1 dawne E1 stanowią wyraźnie przy tym sygnale:
1. W przypadku wyjazdu na szlak (semafor wyjazdowy) z blokadą półsamoczynna 40 km/h obowiązuje aż ostatni wagon minie okręg zwrotnicowy osłaniany tym semaforem a więc po ludzku aż ostatni wagon minie ostatnią zwrotnicę na tej stacji /posterunku/ przed wyjazdem na szlak a potem prędkośc maksymalna.
2. NIE MA TAKIEGO SYGNAŁU PRZY WYJEŹDZIE NA SZLAK Z BLOKADĄ SAMOCZYNNĄ
3. W przypadku semafora wjazdowego na stację lub drogowskazowego a więc semafora pomiędzy dwoma okręgami nastawczymi ograniczenie obowiązuje na całym odcinku aż do następnego semafora.
KŁANIA SIĘ TUTAJ ZNAJOMOŚC SZLAKU.
W przypadku braku znajomości danego odcinka linii maszynista otrzymuje rozkaz szczególny "O" druk R307 który ogranicza mu na całym odcinku prędkośc do 40km/h
Kolego chcesz się zapoznac z sygnalizacją jest tutaj mój post (temat) na temat sygnalizacji gdzie sobie możesz sciągnąc sygnalizację w formie programu PKP, CD i 4 systemy niemieckie.
http://www.csmk.pl/pobierz/signal.zip
P.S. Admini nie zabijajcie mnie za brak "ciiii" ale mam problemy z kompem :-)
P.S 2 Co do wskaźników W11a nie ma znaczenia jaka to jest linia - przepis stanowi wyraźnie:
Wskaźnik W11a. Oznacza, że za wskaźnikiem znajduje się tarcza ostrzegawcza semafora wjazdowego lub odstępowego albo semafor, którego obrazy sygnałowe mogą nie być widoczne w sposób ciągły z wymaganej odległości .
Brak takowych wskaźników na tej linii znaczy o jednym - skupy złomu prosperują :-(