Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Na WWK to wręcz tradycja, że co 2 lata zamykana jest średnica. Głównie podmiejska. Wcześniej budowano nowy Stadion, robiono tunel, jakieś punktowe naprawy etc...
Tak więc jak jestem przyzwyczajony, ale większość pasażerów - nie.
A to lato będzie gorące, jak tradycja każe. Zamknięty zostanie most średnicowy linii 448, czyli tory podmiejskie na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia pójdą chwilowo w odstawkę.
- część pociągów KM i SKM pojedzie po średnicy dalekobieżnej p. Warszawę Centralną
- część pociągów skończy bieg wcześniej
- wahadło Warszawa Zachodnia - Warszawa Śródmieście
no i prawdopodobnie (też tradycyjnie, jak myślę) - pełne wzajemne honorowanie wszystkich biletów u wszystkich przewoźników (tak jak to bywało w poprzednich latach).
Na razie pojawił się rozkład jazdy KM na okres remontu:
http://www.mazowieckie.com.pl/rozklady- ... 2013r.html
Masakra o tyle, że co pociąg, to kilka wersji rozkładu...
Wszystkim wybierającym się do Warszawy w tym okresie - radzę śledzić wieści na stronach przewoźników, żeby nie było niespodzianek!
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Ja bym ze swojej strony prosił o poinformowanie, jak już przewoźnicy zaczną honorować wzajemnie bilety.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Renoma już się cieszy ;-D
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Oczywiście., czy to ja czy ktokolwiek z WWK jak tylko coś oficjalnego wypełznie - wklei się tu.
No właśnie Renoma się wtedy nie cieszy bo tak jak mówiłem - pełne honorowanie, więc nie ma lipy. Ludzie w pociągach KM i SKM bezpieczni. W IC - nieprzyjemności z tytułu posiadania WKM z biletem 90-dniowym też nigdy nie miałem, a jak jeszcze się pomogło drużynie uporać się z zagubionymi pasażerami, którzy mogliby zajechać nie tam, gdzie trzeba, albo nie wiedzą czy wsiąść czy nie, to jeszcze podziękują
PS. Tak w ogóle ostatni przetarg na kontrolę w KM wygrała jakaś tam firma krzak z Garwolina czy Pilawy, wróć - z Kozienic Niby nie renoma, ale ludzie ci sami Przy czym nie wiem czy zgarnęli wszystkie pociągi co dawniej - może nie.
W każdym razie informacje odnośnie utrudnień i honorowania - wklejamy w tym temacie.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Pojawiły się pierwsze, trochę lakoniczne na razie informacje.
ZTM:
http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=979&c=100&l=1
Cytat:W związku z pracami prowadzonymi przez Polskie Linie Kolejowe, w dniach 29.06 – 01.09 br., zamknięta zostanie podmiejska linia średnicowa na odcinku od Warszawy Zachodniej do Warszawy Wschodniej. Spowoduje to duże zmiany w kursowaniu pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Kolei Mazowieckich.
Organizacja ruchu kolejowego
W czasie zamknięcia dopuszczony zostanie jedynie ruch wahadłowy na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście.
W czasie wyłączenia pociągi będą kursowały zasadniczo po torach dalekobieżnych. Większość pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich będzie dojeżdżała jedynie do Dworca Zachodniego i Dworca Wschodniego. Przez Dworzec Centralny będą kursować jedynie wybrane pociągi KM (w tym pociągi linii lotniskowej KML) oraz pociągi SKM linii S3.
Zmiany w kursowaniu pociągów SKM
Linia S1 zostanie podzielona na trzy linie:
S1 – kursującą na odcinku Warszawa Śródmieście – Warszawa Ursus,
S10 – kursującą na odcinku Warszawa Wschodnia – Otwock i
S11 – kursującą uzupełniająco na odcinku Warszawa Zachodnia – Pruszków.
Linia S2 zostanie podzielona na dwie linie:
S2 – kursującą między Lotniskiem Chopina a Dworcem Śródmieście (w tym 2 kursy skrócone tylko do odcinka Warszawa Śródmieście Warszawa Zachodnia) i
S20 – kursującą na odcinku Warszawa Wschodnia – Sulejówek Miłosna (W czasie dwóch pierwszych weekendów lipca – 6-7.07 i 13-14.07 – w związku z dodatkowymi pracami torowymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sulejówek Miłosna, w czasie których zamknięty zostanie jeden tor, pociągi linii S20 będą kursować wyłącznie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Rembertów. Pozostały odcinek będzie obsługiwany przez pociągi Kolei Mazowieckich).
Linie S1 i S2 będą stanowiły połączenia wahadłowe między Dworcem Zachodnim a Dworcem Śródmieście. Każda z tych linii będzie kursowała osobnym torem (S1 po torze południowym, S2 po torze północnym) co ok. 30-40 minut.
Zastępcza komunikacja tramwajowa
Pasażerowie pociągów będą mogli korzystać z regularnych linii tramwajowych, których trasy pokrywają się z linią średnicową, czyli: 7, 8, 9, 22 i 24.
Żeby maksymalnie wzmocnić komunikację tramwajową między Dworcem Wschodnim a pl. Zawiszy, uruchomione zostaną także dwie nowe linie tramwajowe: 45 i 77.
Linia 77 będzie kursowała na trasie: BANACHA – Grójecka – Al. Jerozolimskie – al. Zieleniecka – Kijowska – DWORZEC WSCHODNI. Tramwaje będą podjeżdżały na przystanki co 10 minut w godz. szczytu, co 15 minut poza szczytem i w soboty a co 20 minut w dni świąteczne.
Linia 45 będzie dodatkowo wzmacniała komunikację w ciągu al. Jerozolimskich, ale tylko w dni powszednie w godzinach szczytu. Będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut na trasie: WIATRACZNA – Al. Jerozolimskie – Grójecka – PL. NARUTOWICZA.
Zawieszone za to zostanie kursowanie linii 25.
Zastępcza komunikacja autobusowa
Pasażerowie, podobnie jak w przypadku tramwajów, będą mieli do dyspozycji liczne regularne linie autobusowe, które kursują wzdłuż linii średnicowej: 117, 127, 128, 158, 175, 517 i 521.
Uruchomiona zostanie nowa linia 313, która umożliwi pasażerom, w dni powszednie w godzinach szczytu, dojazd do centrum Warszawy z Dworca Wschodniego. Autobusy tej linii będą odjeżdżały z pętli od strony ul. Lubelskiej. Linia będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut na trasie: DW. WSCHODNI (Lubelska) – Skaryszewska – Targowa – Kłopotowskiego – Jagiellońska – al. Solidarności – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – DW. CENTRALNY (powrót: DW. CENTRALNY – Emilii Plater – Pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska – al. Solidarności – Jagiellońska – Marcinkowskiego – Targowa – Lubelska – DW. WSCHODNI (Lubelska).
Zmieniona zostanie także trasa linii zastępczej ZS1. Jej nowa trasa będzie prowadziła ulicami: PKP PRUSZKÓW – Sienkiewicza – Powstańców – al. Wojska Polskiego – Bohaterów Warszawy – Warszawska – Keniga – Wojciechowskiego – Traktorzystów – URSUS-RATUSZ. Dzięki temu pasażerowie z Pruszkowa i Piastowa będą mogli dojechać do pociągu SKM linii S1.
Szczegółowe informacje zostaną opublikowane na stronie internetowej ZTM do końca bieżącego tygodnia.
Honorowanie biletów
- Utrzymane zostają wszystkie zasady związane z honorowaniem biletów obowiązujące w czasie budowy przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek na linii Warszawa – Skierniewice.
- Bilety ZTM i KM honorowane będą w pociągach PKP IC oraz Przewozów Regionalnych na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia. (Szczegółowe zasady honorowania biletów w tym przypadku są jeszcze w trakcie ustalania).
- Bilety ZTM będą honorowane w pociągach KM kursujących między stacjami Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia p. Warszawę Centralną.
- Bilety KM będą honorowane w wahadłowych pociągach SKM pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Śródmieście, a także w środkach komunikacji miejskiej, których trasy pokrywają się przebiegiem z odcinkiem linii średnicowej Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia.
- W dniach 6-7.07 oraz 13-14.07, w związku z dodatkowymi pracami torowymi na odcinku Warszawa Rembertów – Warszawa Sulejówek Miłosna, bilety ZTM będą honorowane, na odcinku Warszawa – Sulejówek Miłosna, w pociągach KM obsługujących linię siedlecką.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
No i się zaczęło, więc przypominam, żeby uwzględnić te zmiany w swoich podróżach.
Pomiędzy Warszawą Zachodnią i Wschodnią można poruszać się każdym pociągiem na podstawie biletów KM i SKM. Ponadto można na nich jeździć również w autobusach i tramwajach.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Taką kombinację sygnałów i wskaźników ustawiono w Warszawie Śródmieściu.
Chyba ktoś zapomniał, że tarcza D 1 zawiera w sobie znaczenie wskaźnika We 4a.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Mariusz W. napisał(a):Chyba ktoś zapomniał, że tarcza D 1 zawiera w sobie znaczenie wskaźnika We 4a. Ano właśnie zależy jak interpretować. Zapytam instruktora jak będą dyskusje o wskaźnikach, ale mam wrażenie, że chodzi o to, że D1 można pominąć na rozkaz pisemny. Nie jest to jedyny taki przypadek w stolicy
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
"Szanowni pasażerowie! Z powodu zakorkowania Warszawy Zachodniej pociąg SKM jeszcze trochę postoi" - usłyszał pan Artur. Na trasie do Sochaczewa ktoś zaczął szarpać kolejarza, bo nie ostrzegł, że pociąg się zepsuł, a z drugiego toru odjechał inny.
"Codziennie do pracy w Warszawie dojeżdżają koleją tysiące ludzi. Wszyscy oni spóźniają się do pracy, a po pracy nie mogą załatwić spraw w urzędach, zrobić zakupów, a czasem nawet poczytać dzieciom przed snem. Wszystko przez panie i panów, którym praca na kolei pomyliła się chyba z zabawą dziecięcą kolejką" - skarży się Artur Kurpiewski. Dojeżdża z Brwinowa. Na tej linii od początku roku rozkład jazdy zmieniano - jak pisze - już ze cztery razy. Na Dworcu Zachodnim pan Artur przesiada się do pociągu w kierunku Służewca, gdzie pracuje. Oblicza, że punktualne kursy trafiły mu się w tym czasie ledwie przez kilka dni. To na tej trasie zdarzyło mu się usłyszeć w tym tygodniu, że pociąg utknął w korku przed Dworcem Zachodnim.
więcej...
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
I jak zwykle za burdel na górze dostał dół.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 38
Liczba wątków: 1
Dołączył: 14.10.2011
Reputacja:
0
To co się dzieje w ostatnich dniach na Warszawie Wschodniej i Zachodniej to prawdziwa katastrofa. Pociągi poopóźniane po 20min, odjeżdżają zupełnie losowo, nie mieszczą się w peronach i czekają na wjazdy, chaos na całego., ludzie biegają z peronu na peron nie wiedząc co odjedzie pierwsze bo oliwy do ognia dolewa wyświetlający głupoty system informacji pasażerskiej.
Nie wiem jak to możliwe, że 2 lata temu podczas budowy przystanku Stadion wszystko działało dużo sprawniej. Przykładowo, ode mnie z Otwocka wtedy jeździła SKM S1 co godzina i niektóre "Dębliny" przez Warszawę Centralną. W takcie godzinnym szło dostać się do Warszawy bez większych problemów. Obecnie, jedyne pociągi, które jadą z Otwocka przez Centralną są o 6:51, 8:10 (IR Cisy, więc jazda na WKM odpada) a potem dopiero o 11:00. Na przesiadkę na Wschodnim z racji panującego tam chaosu trzeba sobie rezerwować 20 minut.
Makabra, czy aż tak wyczerpała się przepustowość dalekobieżnej średnicy, że nie można tego zorganizować tak jak 2 lata temu? Dlaczego wtedy wszystko pomimo zamknięć działało sprawnie a dziś już nie? To budowa Niedźwiadka narobiła takiego "burdlu"?
A mam jeszcze jedno pytanie, może ktoś wie. Oprócz wymiany mostownic widziałem też, że wybrano tłuczeń aż do wiaduktu nad Kruczkowskiego. Czy w planach jest też wymiana torów w peronach Powiśla? Czy skończą idealnie na Kruczkowskiego i zostanie taki ogryzek 200m dziadostwa między dwoma wyremontowanymi odcinkami?
Liczba postów: 291
Liczba wątków: 14
Dołączył: 15.12.2011
Reputacja:
0
Jutro wrzucę filmik z dzisiejszego stanu prac na odcinku Powiśle - Stadion.
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.02.2013
Reputacja:
0
Cytat:To na tej trasie zdarzyło mu się usłyszeć w tym tygodniu, że pociąg utknął w korku przed Dworcem Zachodnim.
Najwyraźniej jeździ zbyt dużo składów.
Należy troszkę zmniejszyć ich ilość i przygasić popyt. Istnieją już przecież gotowe i sprawdzone rozwiązania ]->
Nasza rzeczywistość jest naszym złudzeniem, to my tworzymy ten cholerny świat. Nasza wyobraźnia nie daje nam wolności, a wolność nie istnieje, bo nie ma nas - Dezerter
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Ciąg dalszy:
Pasażerowie wściekli, że muszą biegać między peronami, bo nie wiadomo, skąd odjedzie pociąg. Źle przygotowany remont linii średnicowej, który rozpoczął się 29 czerwca i ogromna liczba awarii od kilku dni paraliżują dojazdy wokół Warszawy.
Sytuacja wymyka się już kolejarzom spod kontroli. Pociągi łapią rekordowe opóźnienia. Podróżni stoją w tłoku i upale między stacjami. Na Dworcu Zachodnim, gdzie panuje największy bałagan, pociągi są podstawiane na inne tory, niż zapowiada megafonistka. Pasażerowie słyszą jej odtwarzany komputerowo głos, widzą też niezgodne z prawdą zapowiedzi wyświetlane na tablicach. Już raz w czerwcu Urząd Transportu Kolejowego nałożył za tę dezinformację 452 tys. zł kary na spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Mimo to zamieszanie trwa nadal.
więcej....
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Grygus napisał(a):Na przesiadkę na Wschodnim z racji panującego tam chaosu trzeba sobie rezerwować 20 minut.
Oj, raczej przesadzone. Jeszcze nie czekałem dłużej niż 8-10 minut w tym rozkładzie na odjazd pociągu dalekobieżnego. Patrzę na zbiorcze tablice (powiedzmy, że dla dalekobieżnych pociągów raczej nie kłamią) i idę niekoniecznie na pierwszy pociąg, ale na drugi - na pewno.
Gorzej, że bałagan jest na peronach podmiejskich. Ale nawet jak wszystko jest dobrze wyświetlone, to na peron 6 do pociągów wpadają zziajani ludzie chcący dojechać do Pruszkowa. Do tego poczta pantoflowa działa tak, że można się dowiedzieć nawet takich "rewelacji", że pociąg do Krakowa czy na Lotnisko jedzie tylko do Centralnej, bo do Zachodniej pociągi w ogóle nie jeżdżą. Ludzie nie rozumieją co się do nich mówi, nie wspominając o tym, że nie rozumieją tego co czytają.
|