Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Obecne zadłużenie PR, po usamorządowieniu połączonym z oddłużeniem wynosi ok. 1 mld. zł. Zadłużenie PKP za 2000 rok wynosiło 7 mld 127 mln. Czyli obecne zadłużenie PR wynosi ok. 14% zadłużenia PKP z 2000 roku. Dla porównania, praca przewozowa PKP w 2000 roku wyniosła 24,09 mld pasażerokm, obecna (za 2013 rok) praca przewozowa PR wyniosła 5,133254880 mld pasażerów, co stanowi 21,31% pracy przewozowej PKP z roku 2000.
Więc różnica pomiędzy długami obecnych PR a długami monopolistycznych PKP nie jest wcale tak znacząca, zważywszy na fakt, że dług PKP narastał od 1990 roku (tj. 10 lat), a dług PR narasta od końca 2009 roku. To oznacza, że tamten dług wcale nie był jakiś potężny.
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
rysiogeniusz napisał(a):Afrika_Bambaata napisał(a):Koleje Mazowieckie pominąłeś świadomie, czy zapomniałeś o nich?
Świadomie, województwo Mazowieckie raczej nie będzie chętne do oddania KM-ów
Biorąc pod uwagę złodziejskie (przynajmniej w moim odczuciu) janosikowe i kłopoty z finansowaniem działalności KM i WKD, myślę, że dość łatwo byłoby przekonać władze województwa na oddanie KM. Tym bardziej, że 2-3 lata temu był sondowany pomysł sprzedania KM.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
http://www.rynek-kolejowy.pl/54212/agen ... lnych.html
Znów państwowe PRy coraz bliżej? Mam nieodparte wrażenie, że to będzie ostateczne pociągnięcie molocha na dno.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Sześciu marszałków akceptuje przejęcie PRów przez Agencję Rozwoju Przemysłu
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... je-PR.html
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 385
Liczba wątków: 24
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
0
Nie mam bladego pojęcia z jakiej racji śląskie i mazowieckie mają jeszcze prawo do decydowania o przyszłości spółki, którą samą wykopali ze swojego regionu. Zaraz po tym ruchu powinny je utracić.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
PRy miały (mają) jakiś tam udział w Kolejach Mazowieckich, więc mazowieckie nie do końca wykopało. Poza tym wszyscy marszałkowie są udziałowcami PRów, podobnie jak Gliwice mają udział w TŚ.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 158
Liczba wątków: 1
Dołączył: 22.05.2014
Reputacja:
0
PR-y będą sie nadal bujać między PKP , samorządami a... ''inwestorem''.
''- Scenariusz restrukturyzacji, polegający na pozyskaniu większościowego inwestora, jest w naszej ocenie jedyną szansą na zagwarantowanie rentowności spółki, a tym samym trwałości jej funkcjonowania w przyszłości – mówi Tomasz Pasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych''
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... wnosc.html
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
rustsaltz napisał(a):PRy miały (mają) jakiś tam udział w Kolejach Mazowieckich, więc mazowieckie nie do końca wykopało. Początkowo PR miały w KM 49% udziałów. W wyniku stopniowego dokapitalizowania zmniejszył się do 5%. W 2008 roku PR sprzedały swoje udziały w KM.
Liczba postów: 158
Liczba wątków: 1
Dołączył: 22.05.2014
Reputacja:
0
W końcu wielkie odkrycie sensu istnienia Interregio a tym samym odkrycie szkodliwości działania marki Interregio na przewozy pasażerskie(dalekobieżne) w Polsce.Marna ilość połączeń nieodpowiednim taborem przy cenach biletów o pare złotych mniejszych niź u konkurencji, bez możliwości rezerwacji miejsca , a później wielkie rozczarowanie że do pociągu trzeba wejść oknem...z Super Biletem w ręku.
''Połączenia regionalne, w przeciwieństwie do pociągów IR, objęte są wsparciem finansowym, dzięki któremu możemy zapewniać usługi także na mniej rentownych, ale mających istotne znaczenie społeczne trasach. Jako że pociągi IR mają charakter komercyjny, ich jedynym źródłem finansowania są wpływy ze sprzedawanych biletów, które – mimo dużego zainteresowania podróżnych wieloma kursami – często nie są w stanie pokryć ponoszonych przez Przewozy Regionalne kosztów operacyjnych – tłumaczą PR.''
http://www.rynek-kolejowy.pl/54450/dwa_ ... _linie.htm
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: 07.01.2013
Reputacja:
0
No ja w przeciwieństwie do kolegi wyżej jestem zasmucony tym faktem wycofania połowy IR, a szczególnie na trasie Kraków - Warszawa, gdzie trzeba ich więcej, a nie mniej. No i powiedzcie mi czym ja teraz będę do warszawy jeździł? do "pier***ino" za tą cenę nie wsiądę na pewno. Zostaje mi kilka TeeLeK, ale i tak wolałem IR, pamiętam te czasy, co były 3 pary IR dziennie na tej trasie. Pozdrawiam
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
SCZ napisał(a):bez możliwości rezerwacji miejsca Dla mnie to zaleta, bo wkurza mnie, gdy PKP IC usadza mnie jak uczniaka w ławce w prawie pełnym 8-osobowym przedziale podczas, gdy w sąsiednich przedziałach siedzą po 2-3 osoby.
Jaro
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
A wsiadałeś kiedyś do IR na centralnym w niedzielę po południu?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Nie i dlatego brak rezerwacji uważam za zaletę, a jeżeli podróż rozpoczyna się w Warszawie dobrze jest odbyć najpierw krótką wycieczkę na dworzec Warszawa Wschodnia
Jaro
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Rozumiem, że mieszkańca Zawiercia wyślesz do Gliwic po miejsce siedzące?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Nie, ale nie powinien on mieć aż takich problemów z zajęciem miejsca, jak osoba wsiadająca na Warszawie Zachodniej.
Co do IR Kraków - Warszawa p. CMK, to niewielka wymiana podróżnych po drodze obniża rentowność tych połączeń. Rozwiązaniem byłoby skierowanie pociągów z Warszawy do Katowic (i dalej) oraz Krakowa przez całkiem niezłą "wiedenkę".
Choć to przecież nie o to chodzi w przypadku uwalenia "Matejki".
|