Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przewozy Regionalne
#76
Powrót do sytuacji z 2008 roku - wielkie zadłużenie i kolejny plan ratunkowy.
Jaro

Odpowiedz

#77
Czy ktoś może potwierdzić czy plan restrukturyzacji zakłada symboliczny powrót do nazwy "PKP Przewozy Regionalne"? Jak się domyślam skoro Skarb Państwa zamierza włożyć swoje udziały poprzez ANR a nie przez PKP S.A to raczej spółka pozostanie pod obecną nazwą?
Odpowiedz

#78
Skąd w ogóle taki pomysł?
Odpowiedz

#79
rysiogeniusz napisał(a):czy plan restrukturyzacji zakłada symboliczny powrót do nazwy "PKP Przewozy Regionalne"

Jeśli tak to znów zmiana logo bądź powrót do starego ;-)

Osobiście zmiana PR w PKP PR mi nie przeszkadza ale to tylko moje zdanie ;-)
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl


YouTube
https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME

Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/

Fotoblog https://norbis97.flog.pl/

Odpowiedz

#80
Mariusz W. napisał(a):Skąd w ogóle taki pomysł?

Jestem zdania, że należałoby do tego powrócić. Szczególnie, że wstępne informacje mówią o tym, że woj. wielkopolskie zgodziło się na projekt restrukturyzacji
Odpowiedz

#81
Ale jaki to ma związek?
Odpowiedz

#82
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... zacji.html
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#83
norbis97 napisał(a):
rysiogeniusz napisał(a):czy plan restrukturyzacji zakłada symboliczny powrót do nazwy "PKP Przewozy Regionalne"

Jeśli tak to znów zmiana logo bądź powrót do starego ;-)

Osobiście zmiana PR w PKP PR mi nie przeszkadza ale to tylko moje zdanie ;-)

Akurat dni PR na pomorzu są moim zdaniem już policzone. Kwestia kilku lat.
Odpowiedz

#84
przem710 Zaś ja sądzę iż PR będą na Pomorzu Wink zapewne masz na myśli PKM ale o tym co będzie za kilka lat to będą myślał później. Obecnie jest jak jest i niech tak pozostanie.
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl


YouTube
https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME

Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/

Fotoblog https://norbis97.flog.pl/

Odpowiedz

#85
Przez kilkanaście lat obiecywano podział majątku Przewozów Regionalnych i przekazaniu na rzecz samorządów, ci którzy się nie doczekali postawili na nową jakość tworząc własne spółki, dziś samorządy mają finansować coś czego nie będą właścicielem
http://www.rynek-kolejowy.pl/55476/zach ... erstwa.htm

''Zgodnie z aktualnym harmonogramem, do końca lutego zakończą się procesy podpisywania porozumień z urzędami marszałkowskimi. Najpóźniej w lipcu zostanie zgłoszony do Komisji Europejskiej wniosek o udzielenie PR przez skarb państwa pomocy publicznej. Sporządzona będzie wówczas umowa z ARP, a plan restrukturyzacji zostanie przedstawiony Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów.''
więcej : http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... w-PSC.html

"W normalnych warunkach spółka powinna ogłosić upadłość" - czytamy w raporcie firmy doradczej EY na temat obecnej kondycji Przewozów Regionalnych. Kolejowa spółka zapewnia, że do końca lutego uzyska zgodę przynajmniej dwóch województw i większość 2/3, która pozwoli przeprowadzić plan restrukturyzacji.(...)
Zgodnie z harmonogramem pełny plan restrukturyzacji ma być gotowy do maja, a w lipcu przewoźnik wystąpi do Komisji Europejskiej z wnioskiem o udzielenie pomocy publicznej.''
więcej : http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,173 ... ienie.html
Odpowiedz

#86
SCZ, pisząc że:
Cytat:Przez kilkanaście lat obiecywano podział majątku Przewozów Regionalnych i przekazaniu na rzecz samorządów, ci którzy się nie doczekali postawili na nową jakość tworząc własne spółki.
przeoczyłeś pewien fakt z 22 grudnia 2008, kiedy to spółka PR została wyprowadzona ze struktur PKP i przekazano ją samorządom wojewódzkim w postaci udziałów. Każe województwo otrzymało określoną ilość udziałów, tak więc nie wiem, kto się nie doczekał na podział majątku PR.
Co by nie powiedzieć, na dzień dzisiejszy PR muszą jeszcze funkcjonować. Kto dobrowolnie weźmie na siebie kłopoty z zadłużeniem czy też przejmie stary tabor, którym nie można się pochwalić? Ktoś musi obsługiwać mało rentowne linie. W jednym momencie nie zostaną zamknięte wszystkie nierentowne linie. Niektórym, może by się to spodobało.
Fajnie jest kupić kilka jednostek, (nie wnikam za czyje pieniądze) np. 10 ,tyle mają w posiadaniu Koleje Małopolskie, wybrać najlepsze linie na danym terenie i chwalić się frekwencją czy nowym taborem. A co z pozostałymi trasami?
W ten sam sposób startowały Koleje Śląskie.
Wyprowadzając PR ze struktur PKP i przekazując samorządom, mówiono że jest to najlepsze rozwiązanie na poprawę funkcjonowania PR, że będzie konkurencja, która to doprowadzi do lepszej dbałości o pasażera. Nic się nie sprawdziło. Dlatego też, teraz trzeba zgniłe jajo komuś podrzucić, niech się martwi kto inny. Ten kto wyhodował sobie taką żabę w 2008 roku- wiadomo kto wtedy rządził –powinien teraz zjeść ją sobie.
Okazuje się że gdyby doszło do uskarbowienia PR, to niektóre samorządy mogą na tym jeszcze zarobić w formie odszkodowania. I to byłby dopiero cyrk.

http://wgospodarce.pl/opinie/10603-odbu ... h-w-polsce
skalt
“Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu na to, czy ma 20
czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę pozostaje młody. Najwspanialszą
rzeczą w życiu jest utrzymywanie swojego umysłu młodym.”
- Henry Ford
Odpowiedz

#87
Od kilku lat mówiono o kilku wariantach dla Przewozów Regionalny, każdy niedoskonały i kontrowersyjny. Spółki samorządowe rosły na potęgę, zresztą za kolejami samorządowymi stoi od kilku lat ustawa o publicznym transporcie zbiorowym nakazująca organizowanie transportu kolejowego przez właściwą jednostkę terytorialną. A czego brakowało Kolejom samorządowym? Taboru. Koleje Mazowieckie do tej pory mają sprawdzony sprzęt z lat ubiegłego wieku.Koleje Śląskie, itp., zaczynały praktycznie od zera, a przed grudniową wpadką (przez osoby, delikatnie mówiąc spod ciemnej gwiazdy) miały dość dobrą opinię.Niestety plan był dobry, wyszło jak zwykle. Dodatkowo powstał problem połączeń stykowych gdzie granica województwa stała się jakby granicą państwa.A w polityce "międzywojewódzkiej'' finansowanie wspólnych odcinków to niestety Himalaje nie do przebycia. Niestety, ale nie wszyscy zrozumieli czym jest kolej regionalna,aglomeracyjna.To na pewno nie są to nierentowne przewozy przez pola, lasy, wsie i miasteczka w orbicie wpływów miast i miasteczek, które dostępu do kolei nie mają albo mają lepszą jakość usługi u przewoźników niekolejowych. Żeby jeszcze było mało Przewozy Regionalne zamiast polepszać jakość przewozów regionalnych, w których są liderem, zaczęły organizować coś czego nie powinny, ale mogły, bo co nie jest zabronione jest dozwolone - średnio o 5.50zł tańszy od TLKi a przy SuperBiiecie od1zł wejście przez okno gratis - dziwoląg zwie się interRegio - na szczęście "nie wszystkie pociągi to PKP, i nie każdy facet z widłami to Posejdon''.
Odpowiedz

#88
skalt napisał(a):Wyprowadzając PR ze struktur PKP i przekazując samorządom, mówiono że jest to najlepsze rozwiązanie na poprawę funkcjonowania PR, że będzie konkurencja, która to doprowadzi do lepszej dbałości o pasażera. Nic się nie sprawdziło. Dlatego też, teraz trzeba zgniłe jajo komuś podrzucić, niech się martwi kto inny. Ten kto wyhodował sobie taką żabę w 2008 roku- wiadomo kto wtedy rządził –powinien teraz zjeść ją sobie.
Ja też uwierzyłem w wizję lepszego zarządzania spółką i lepszego reagowania na wymogi rynkowe. Teraz analizuję to drugi raz i to nie mogło się udać - w miejscu, gdzie ścierają się interesy piętnastu marszałków nie można liczyć na zgodny głos.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#89
mikrobart napisał(a):Ja też uwierzyłem w wizję lepszego zarządzania spółką i lepszego reagowania na wymogi rynkowe.
Naiwnyś. ;-)
mikrobart napisał(a):Teraz analizuję to drugi raz i to nie mogło się udać - w miejscu, gdzie ścierają się interesy piętnastu marszałków nie można liczyć na zgodny głos.
Piętnastu? A nie szesnastu?
Odpowiedz

#90
Mariusz W. napisał(a):Piętnastu? A nie szesnastu?
Szesnastu, ubzdurało mi się, że mazowieckie nie ma udziałów w PR, oczywiście zweryfikowałem - masz rację.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przewozy Regionalne na Walentynki norbis97 0 2 440 13.02.2018, 14:08
Ostatni post: norbis97
  Przewozy Regionalne Szczecin - Trudny sąsiad maciejbd 10 5 880 08.03.2016, 22:47
Ostatni post: sm31-131
  Przewozy Regionalne bez postojów w Stobnie Szczecińskim Gżągal 0 3 281 16.03.2015, 18:23
Ostatni post: Gżągal
  Przewozy regionalne, a rezerwacja w 1 klasie? melva14 9 10 550 09.01.2014, 20:02
Ostatni post: marcin753
  [PR] Po 13 latach wracają przewozy regionalne do Parczewa Barciur 0 5 730 04.07.2013, 22:48
Ostatni post: Barciur

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.